וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט מלמעלה: פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בנס ציונה

16.6.2016 / 8:17

8 שנים לקח להוציא לדרך את פרויקט הפינוי בינוי הראשון בנס ציונה. במסגרת הפרויקט ייהרסו בניינים ישנים ובהן כ-110 יחידות דיור – לטובת בניית מתחם בן כ-400 דירות חדשות ו-700 מקומות חניה. צילומי רחפן מתעדים את הריסת המתחם בשכונת יד אליעזר השבוע

יח"צ - חד פעמי

פרויקטי פינוי בינוי יוצאים לדרך בשנים האחרונות, בעיקר באזורי הביקוש במרכז הארץ – אך אתמול יצא לדרך הפרויקט הראשון מסוגו בעיר נס ציונה. המאורע הנדל"ני, שאמור להיות חלק ממדיניות לאומית בקנה מידה נרחב להגדלת היצע הדיור בארץ, זכה למעמד ראש העיר ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט.

הפרויקט, המבוצע על ידי חברת סרוגו, קודם במוסדות התכנון במהלך 8 שנים בטרם זכה להיתר וכולל את הריסתם של 16 מבנים ישנים בשכונת יד אליעזר בעיר ובהן כ-108 דירות לשם הקמת שכונה חדשה בת 402 דירות. הפרויקט כולל חניון תת קרקעי המכיל כ-700 מקומות חניה וסביבו שטחים ירוקים שישדרגו את השכונה החדשה. אדריכלי הפרויקט הם פייגין אדריכלים.

הפרויקט העתידי צפוי לכלול דירות בנות 3, 4, 5 ו-6 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים ובחברה ציינו כי מחירי הדירות ינועו בין 1.49 מיליון שקל עבור דירת 3 חדרים ועד דירות 6 חדרים שיימכרו במחירים התחלתיים של 2.19 מיליון שקל. מיקומו של הפרויקט סמוך לצירי תנועה מרכזיים בעיר וכן לכביש 431.

על פי נתוני הלמ"ס הקמת הפרויקט היא בגדר בשורה לתושבי נס ציונה והסביבה, שכן בשנים האחרונות נרשמה ירידה בהתחלות הבנייה בעיר כשבשנת 2015 נבנו בה 298 דירות חדשות בלבד לעומת 334 בשנת 2014.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

המדינה צריכה לבוא לקראת הרשויות

יוסי שבו, ראש העיר, התייחס ליציאתו לדרך של הפרויקט אך מתח ביקורת על הקושי להוציא לדרך פרויקטי התחדשות עירונית. שבו ציין כי נדרשה עבודה מאומצת כדי להוציא את הפרויקט לפועל וכי הפרויקט התאפשר למרות הממשלה ולא בזכותה. "המדינה צריכה לבוא לקראת הרשויות המקומיות בכל הקשור להתחדשות עירונית כי אי אפשר להקים 400 דירות במקום 100 דירות מבלי להקים מוסדות ציבור וחינוך לתוספת האוכלוסייה", אמר. שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ציין מצידו כי ישנה התקדמות בנושא: "בשנה שעברה החלה בנייתן של 1,500 דירות בהתחדשות עירונית ברחבי הארץ והשנה החלה בנייתן של 4,500 דירות נוספות".

"אני מסתכל על דיירי השכונה, חלק מהם הם האנשים שבנו את נס ציונה לאורך השנים, העיר התחדשה אבל השכונה שלהם התיישנה והאינטרס שלנו הוא למצוא את הדרך לשפר את איכות החיים ואת איכות הדירות של תושבי השכונה הזו. אז אנחנו לוקחים 108 דירות ישנות והפכים אותן ל- 400 דירות חדשות. התושבים מקבלים דירה גדולה וחדשה יותר וכולם מרוויחים. מעבר לכך, במסגרת הפרויקט יפונו גם 19 דירות השייכות לדיור הציבורי וזה אינטרס נוסף של משרד הבינוי והשיכון לחדש את הדיור הציבורי במסגרת התחדשות עירונית".

לדברי היזם, ראול סרוגו, "בשנת 2008 התחלנו להניע את התהליך כדי להגשים את חלומן של משפחות רבות. מאז ועד היום, במשך 8 שנים אינטנסיביות פעלנו מול העירייה והוועדה הבין משרדית במשרד השיכון שהכריזה על הפרויקט. אנו צופים, כי הפרויקט החדש יחולל שינוי לטובה וישנה את פני העיר". סרוגו ציין כי נס ציונה זוכה לביקוש הן על ידי זוגות צעירים והן על ידי משפרי דיור. "העיר נחשבת לאיכותית מאוד בהשוואה לערים השכנות, בין היתר בשל ההשקעה באיכות מוסדות החינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully