וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקורציה לאתרי בנייה: שיפור פני העיר או פרסומות?

31.5.2016 / 12:57

עיריית ירושלים החליטה לחייב יזמים שבונים בעיר להציב גדר דקורטיבית סביב אתרי הבנייה. ההוראה החדשה תהיה תנאי לקבלת היתר בנייה – אלא שמה שנראה כמהלך לשיפור פני העיר צפוי להפוך לעוד מהלך שיגדיל משמעותית את המרחב הפרסומי בעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנוניות ראשונות של המהלך ניתן לראות כבר כעת במספר פרוייקטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהלך שמטרתו שיפור פני העיר יחייב בקרוב את כל אתרי הבנייה בירושלים בהצבת גידור "דקורטיבי". על-פי המהלך החדש, שקודם על ידי עיריית ירושלים וחברת עדן, ההוראה תחול על פרוייקטים ציבוריים וכאלה הנמצאים לאורך צירים ראשיים או מקומות מרכזיים - ותהיה אחד מתנאי היתר הבניה שיינתנו ליזמים. בעיריית ירושלים ציינו כי הגידור יכול לכלול תוכן אומנותי או הדמיות של הפרויקט, ללא כל צורך בתשלום אגרה ובמסגרת המהלך הוחלט למנות רפרנט ייעודי שיסייע וייעץ ליזמים אשר רוצים לשלב תוכן אומנותי על הגדרות.

אלא שהחשש כי מה שמיועד להיות מהלך לשיפור פני העיר והמרחב הציבורי - יהפוך במהירות למהלך שיגדיל את כמות הפרסומות במרחב הציבורי, שכן בעירייה החליטו כי ניתן יהיה להציב על הגידור תוכן פרסומי כללי בעלות של מחצית אגרת פרסום רגילה – מה שצפוי לעודד פרסומות.

בעירייה ציינו כי סנוניות ראשונות של המהלך ניתן לראות כבר כעת במספר פרוייקטים אשר ביצעו גידור דקורטיבי ובהם: מוזיאון הסובלנות, בנין המשביר הישן, מרכז לאומנויות הבמה, הספרייה הלאומית, בנין הכנסת הישנה ובקרוב יוצב גידור גם בפרויקטים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולכי הרגל נהנים מהמראות והנזק הוונדליסטי שלכאורה היה מצופה שייווצר - כמעט ואינו קיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברת עדן התייחסו לרציונל מאחורי המהלך ואמרו כי "גדרות מעלות קונוטציות של גבול, אטימות, התרעה על סכנה ולכן הן עלולות לייצר ניכור בין התושבים למקום המגודר. הפרויקט המיוחד הזה בא לרכך את אופייה של הגדר: לייצר נגישות למקום, גם אם הוא מוקף באופן זמני בגדר. הגדרות בכיכר מנורה, בו נבנה בית ספר לאומניות, מעוטרות ביצירות אומנות של אומנים צעירים, מרביתם ירושלמים; הגדר הסובבת את אתר הבניה של המוזיאון לסובלנות (הסמוך לבריכת ממילא) מעוטר בערב רב של הצעות שהוגשו על ידי הציבור לחידוש בריכת ממילא ושיטוט בין הגדרות מעלה שתי תופעות: הולכי הרגל נהנים מהמראות והנזק הוונדליסטי שלכאורה היה מצופה שייווצר - כמעט ואינו קיים".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר מצידו כי "עיריית ירושלים משקיעה בהעלאת המודעות לחשיבות על שמירת חזות פני העיר, דבר שבא לידי ביטוי גם במקומות מרכזיים וגם בשכונות העיר. מטרת הגידור הדקורטיבי היא להמשיך במגמה העירונית הדוגלת בשיפור המרחב הציבורי ובהפיכתו לאטרקטיבי ומעניין יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully