וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך נראה השטח הטבעי בו מתוכננות אלפי דירות

31.5.2016 / 11:07

כ-10,000 התנגדויות הוגשו לתוכנית הבנייה במצפה נפתוח, הסמוכה לשכונת רמות בירושלים - והבוקר יתחיל הליך שמיעת ההתנגדויות בפני החוקר המיוחד שמונה לתוכנית. צילומי רחפן ראשונים חושפים כיצד נראה השטח שארגוני הסביבה דורשים לעצור את הבנייה העתידית בו

החברה להגנת הטבע

אחד המאבקים הסביבתיים המשמעותיים של התקופה האחרונה מגיע היום (שלישי) לשלב מכריע: הליך שמיעתן של עשרות ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית הקמתן של כ-1,400 יחידות דיור המתוכננות במצפה נפתוח - ריאה מיוערת הצמודה לשכונת רמות בירושלים, המוגדרת כבית גידול לאוכלוסיות רבות של בעלי חיים. תמונות ראשונות שצולמו על ידי רחפן של החברה להגנת הטבע חושפות ממעוף הציפור את האזור היפיפה שבו מתוכננת הבנייה.

הליך ההתנגדויות, במסגרתו הוגשו כ-10,000 התנגדויות מצד ארגונים ותושבים - ינוהל על ידי החוקר המיוחד שמונה לבדיקת הנושא ובסופו יוגשו המלצות בפני הוותמ"ל. תכנית מורדות רמות שמקדמת הוותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים, הפועלת בהליך מואץ) מיועדת לחול על שטח של כ- 417 דונם באזור גבעת מצפה נפתוח, בסמיכות לשכונת רמות בירושלים. התוכנית נועדה לאפשר את הקמתן של 1,435 יחידות מגורים, 203 יחידות לדיור מוגן וכן שטחי מסחר, מבנים למוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, דרכים ושטחים נלווים נוספים.

אלא שהמתנגדים לתוכניות הבנייה – ובראשם החברה להגנת הטבע - מציינים כי לא רק שמדובר באזור רגיש לבנייה – אלא כי אין צורך בהפשרת השטח לבנייה. המתנגדים מסתמכים בין השאר על דו"ח שגובש על ידי מתכנן הערים אורי בר שישת שמצא כי ישנן לפחות 60,000 עתודות ליחידות דיור בירושלים – עתודות שמייתרות, לפחות בשלב זה, את הבנייה באזור הרגיש לטענתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מצפה נפתוח. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע,
ג- 10,000 התנגדויות/דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

מי שעוד מתנגד נחרצות לבנייה באזור היא עיריית ירושלים, שלאחרונה הגישה תכנית להפיכת האזור ליער קהילתי פתוח. בעירייה ציינו כי הפיכת אזור מצפה מי נפתוח ליער קהילתי נועדה למטרות חינוך, תרבות, נופש, פנאי, בילוי ותיירות וכי תכנית זו מקודמת בניגוד לתכנית הוותמ"ל. בחודש דצמבר האחרון אף הגישה עיריית ירושלים עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים כנגד החלטת הוותמ"ל להפקיד את תכנית הבנייה במקום בניגוד לעמדתה.

במסגרת העתירה ביקשה העירייה לבטל את החלטת הוותמ"ל להפקיד את התכנית או להעבירה לדיון בוועדה המחוזית, או לחילופין לקבוע כי התכנית אינה בתחום סמכותה של הוותמ"ל. כמו כן נטען בעתירה כי הפקדת התכנית בלתי חוקית. העירייה טוענת עוד כי מדובר בסביבה בעלת רגישות נופית וסביבתית גבוהה וכוללת ערכי טבע ומורשת ייחודיים וכי אין מקום "להנחית מגבוה" תכנון הכופה את עצמו על עיר הבירה של ישראל. כאמור, במקביל לתוכניות הבנייה המקודמות באזור באמצעות הוותמ"ל, מקודמת למקום גם תכנית לפארק טבע עירוני במקום, אולם תכנית זו, לה שותפה גם עיריית ירושלים, מקודמת דרך ועדות התכנון הרגילות.

מצפה נפתוח. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע,
בעירייה רוצים להפוך את האזור ליער קהילתי/דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully