וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמדן מרקט בידיו: טדי שגיא חושף את התוכניות לפיתוח מרכז לונדון

3.5.2016 / 8:08

מסע הרכישות של טדי שגיא באזור הקמדן מרקט בהשקעה של 500 מיליון ליש"ט, הוליד מהלך נדל"ני על שטח של 50 דונם במרכז לונדון המיועד לפרויקטי מגורים, בתי מלון, משרדים ומסחר. דיווח מיוחד מלונדון, מספק הצצה לתוכנית העל של המיליארדר הישראלי

צילום: Treve Jackson-Hicks עריכה: רן צימט

שנתיים בלבד חלפו מאז רכש טדי שגיא את אזור הקמדן מרקט, בעסקת ענק שהצליחה להדהים את המשק: בהשקעה של כ-2.6 מיליארד שקל רכש שגיא מאנשי העסקים ריצ'רד קרינג ובבו קובו את מתחם הקמדן מרקט בלונדון, אזור הנחשב לאחד מאתרי התיירות המובילים בלונדון, עם כ-40 מיליון מבקרים מדי שנה.

לקריאה נוספת:
משקיעים פאסיביים: שווה לשים את הכסף במנהטן?
מדריך: האם כדאי להשקיע בנדל"ן בבוקרשט?
איך משקיעים בנדל"ן בווינה?

אמנם משיטוט בסמטאות המרקט קשה לראות מה השינוי שמתחולל בו, אך בין סמטאות השוק המפותלות של האזור, החלה הקבוצה בבעלותו של שגיא לבצע מתיחת פנים לאזור. המהלך כולל הקמה של מתחמים חדשים, שיפוץ של אזורים רבים ובעיקר, הנחת התשתית עבור החזון העסקי ששגיא מבקש לקדם במקום.

השלב הראשון כלל מסע רכישות משלים: תחילה רכש את שוק "Camden Lock Market", שסמוך לשווקים הנוספים שבבעלות הקבוצה, ומתחם סמוך נוסף שידוע בשם Utopia Village ב-Chalcot Road, המשתרע על שטח פנימי נטו של כ-5,000 מ"ר לצד שטחים נוספים – שיחד מאפשרים למיליארדר הישראלי להחזיק ברצף חסר תקדים של 50 דונמים במקום מרכזי בלונדון. בתוך הרצף הזה פורשת הקבוצה תוכניות רבות להקמת פרויקטי מגורים, בתי מלון, שטחי משרדים – שבחלקם כבר פועלים – וכן שטחי ציבור.

קמדן טאון.
קמדן טאון בלונדון

לא רוצים להביא להכניס רשתות כמו זארה או H&M

אולם מעבר לעניין הנדל"ני, נראה כי הפוקוס המרכזי בקבוצה הוא השלב הטכנולוגי: פעילות הקמדן מרקט הוכנסה לתוך חברה חדשה שנקראת MARKET TECH, שהונפקה בדצמבר 2014 בבורסת AIM של לונדון, לפי שווי של 750 מיליון ליש"ט. לאחר ההנפקה מחזיק טדי שגיא בכ-87% ממניות החברה, שמאז ההנפקה עלה שווי מניותיה – ושווייה הנוכחי מגיע ל-855 מיליון ליש"ט.

"המטרה שלנו במסגרת המרקט-טק היא בראש ובראשונה לסייע לעסקים שפועלים בתוך המרקט, לראות איך אנחנו יכולים לקדם אותם, לסייע להם למכור יותר – ולהקים חנויות מקוונות כדי שתיווצר בקמדן מרקט פעילות און ליין, במקביל לפעילות המסחר ברחוב", מספר בראיון לוואלה! NEWS מארק אלפר, מנהל הנכסים במרקט-טק.

"התוכנית היא לסייע לאזור הזה להתפתח מתוך אותו דנ"א שמאפיין את המרקט זה עשרות שנים. אנחנו לא רוצים להביא לכאן רשתות כמו זארה או M&H, אין בזה עניין מבחינתנו. המטרה היא להשאיר את המקום עם האנרגיה שמאפיינת אותו, אבל לאפשר לו להתפתח".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוזי שכירות על בסיס שבועי

נכון להיום, חוזי השכירות של שטחי המסחר בכל אזור הקמדן מרקט הם חוזי שכירות המנוהלים על בסיס שבועי. "זה תמיד עבד ככה ואין לנו סיבה לשנות את זה. עקרונית אנחנו לא צריכים עילה כדי לסיים חוזי שכירות עם בעל עסק מסוים – וזה מאפשר לנו גמישות. אבל מצד שני יש פה עסקים שכבר 20 שנה מחדשים בכל שבוע את ההסכם וזה עובד מצוין", טוען אלפר.

המהלך הטכנולוגי כולל איחוד ראשון מסוגו של כל שווקי קמדן תחת מטה מאוחד ותחת הדומיינים market.com ו-Camdenmarket.com, לצד מספר רכישות של חברות סטרט-אפ מתחומי הסחר האלקטרוני, שאותן ביצע בשנתיים החולפות: המסע הזה כלל בין השאר את חברת אדיאנס הישראלית וכן את Glispa (גליספה), חברה המתמחה בשיווק דיגיטלי ומסחר אלקטרוני במובייל, תמורתה שילמה הקבוצה כ-32 מיליון יורו. "הרכישות הללו איפשרו את התשתית הטכנולוגית של המהלך, אבל גם מאפשרות לנו לנהל את המהלך קדימה באופן מחושב", מצהיר מנכ"ל הקמדן טק, צ'ארלס באטלר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל טלפון נייד שנכנס לאזור - מנוטר

ממשרדי החברה הממוקמים כיום בלב אזור הפעילות השוקק של השוק, מספר באטלר כי בשנה החולפת הותקנה ברחבי השוק תשתית טכנולוגית המאפשרת לנטר את המבקרים באזור באמצעות המכשירים הניידים שלהם. "כל מכשיר נייד שנכנס לאזור מנוטר. אנחנו לא נחשפים לפרטים האישיים של המבקרים, אך אני יודע מתי הטלפון הנייד שלך נכנס לכאן, איפה הוא הסתובב - ואם הוא חזר לפה. ניטור התנועה של המכשירים הניידים מאפשר לנו, בין השאר, לדעת באיזה רחובות יש יותר תנועה, בהתאם לאיזה שעות – ובכך גם לנהל את המסחר באזור טוב יותר".

על פי תוכניות המרקט טק, יוקם מתחם חדש באזור, שיושלם עד 2018 וישתרע על שטח של 55,000 מ"ר, לצד כ-15,000 מ"ר לצורכי מסחר. על פי נתוני הקבוצה, המתחם יכלול כ-2,000 בתי עסק נוסף על 1,000 הקיימים. אם להאמין לנתוני הקבוצה, הביקוש צפוי להיות גדול משמעותית מההיצע. בקמדן טק מציינים כי נכון להיום יש כ-5,000 בתי עסק שכבר נמצאים ברשימת המתנה. הפרויקט החדש יכלול גם 170 יחידות דיור, 3 שטחים ציבוריים גדולים, מתחמי אומנות, מזון, בתי קפה ומסעדות, וגם בית קולנוע ובית ספר יסודי שכבר נבנים במקום ושבנייתם תושלם עד סוף השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המטרה: לשפר את החוויה ולא להגדיל את מספר המבקרים

"המטרה שלנו היא לא להגדיל את מספר המבקרים, זה ממש לא היעד שלנו. המטרה שלנו היא לשפר את החוויה, את העסקים במקום, וגם ליצור קהילות שיביאו למקום יותר מבקרים מקומיים – כי נכון להיום רק כ-50% מהמבקרים בקמדן הם מקומיים", מציין אלפר. עם זאת, אחת המטרות שכן עומדות לנגד הקבוצה – היא הרחבת שעות הפעילות של העסקים בקמדן. נכון להיום, העסקים באזור עובדים בממוצע כ-8 שעות ביום ומטרת המהלך היא לעבור ליום עבודה של 12 שעות ויותר.
המהלכים הללו אמורים, כך על פי יעדי הקבוצה, להביא את נתוני המכירות של הפלטפורמה המקוונת בקמדן מרקט לזינוק משמעותי כבר בעתיד הקרוב: אם מחזור המכירות הנוכחי של הסחר אלקטרוני בשוק עומד על כ-35 מיליון ליש"ט בשנה, הרי שבקבוצה מעריכים כי בתוך כשנתיים עד שלוש שנים יגיעו המכירות של זירת המסחר האלקטרונית לכ-200 מיליון ליש"ט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully