וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארקי התעסוקה: איפה הכי מבוקש והיכן תמצאו ספא?

1.5.2016 / 13:49

אלפי עובדים מועסקים בסביבת עבודה שתשאיר אותם שעות ארוכות במתחם שכולל חדרי כושר, גני ילדים ואפילו מסניפי דואר. סקר שערכה "מאן נכסים" מגלה: איפה נמצא פארק התעסוקה המבוקש ביותר, מי נותן מענה לאלפי עובדים בכל תחומי הצרכנות והשירות

אולפן וואלה

עבור אלפי ישראלים, הגעה לעבודה משמעותה לעתים הגעה למעין סביבת מגורים שנייה: טרנד פארקי התעסוקה, שהפך כבר למקובל בעולם, צובר פופולריות רבה גם בישראל וכיום ברוב פארקי התעסוקה מוקמים גם שירותים מיוחדים לעובדים – החל מגני ילדים ומעונות יום ועד מועדוני כושר וספא, שירותי הסעות פנימיים, סניפי בנק ודואר חנויות לציוד משרדי, מרכזי כנסים, תחנות דלק ושטיפת מכוניות וגם בתי כנסת, בתי קפה ומסעדות.

סקר שבוצע בחודשים האחרונים על ידי חברת "מאן נכסים", שבדק את 6 הפארקים למשרדים הגדולים בישראל, מצא כי מבין הפארקים הגדולים – הפארק הגדול ביותר הוא הפארק בקיסריה, המשתרע על פני 3,500 דונם, המבוקש ביותר הוא מת"מ בחיפה, עם שיעורי תפוסה של 98% והיקר ביותר הוא פארק אזורים בפתח תקווה עם דמי שכירות של 62 שקל למ"ר מעטפת ו-75 שקל למ"ר גמר.

הפארקים שנסקרו הם פארק המדע ברחובות, פארק אזורים פ"ת, פארק עסקים קיסריה, פארק עסקים עזריאלי חולון, פארק עסקים מת"מ חיפה ופארק העסקים תדהר היי-טק רעננה. ג'קי מוקמל, מנכ"ל מאן נכסים, מציין כי "תופעת פארקי התעסוקה היא תופעה מאוד מקובלת בעולם, ובישראל זה תופס תאוצה בשנים האחרונות. מבחינת הרשויות המקומיות מדובר במקור הכנסה מצוין ורשויות רבות מעוניינות לקדם פארקים כאלה בשטחן, אבל צריך לזכור שמבחינה נדל"נית מדובר בפרויקטים מורכבים ואין היום הרבה שחקנים בענף הנדל"ן שמסוגלים להרים כזה פרויקט. פארק תעסוקה הוא לא רק אוסף של מקומות עבודה, אלא מתחם שמתוכנן מראש כדי לתת מענה לאלפי העובדים בו, בכל תחום של צרכנות ושירותים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתונים: מאן נכסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי הכי יקר?

באופן ברור, אחד השיקולים המרכזיים עבור חברות שמבקשות להתמקם בפארק תעסוקה הוא המחיר. מסקירת הפארקים הגדולים עולה כי פארק אזורים בפתח תקווה, בבעלות מליסרון וכפר מל"ל, הינו הפארק היקר מבין הפארקים, בשל מיקומו המרכזי על כביש 4 בסמיכות לתל אביב.

פארק זה משתרע על פני 43 דונם ושטחי המשרדים שבו משתרעים על פני 73,000 מ"ר – עם שחקנים מוכרים שבחרו לפעול משטחו כגון אינטל, IBM, פעילות של חברת HP וחברת מרוול. דמי השכירות בפתח תקווה עומדים על 62 שקל למ"ר מעטפת ו-75 שקל למ"ר גמר – כ-20% יותר מדמי השכירות הממוצעים לאזור. דמי הניהול בפארק עומדים על 18 שקל למ"ר ואילו שיעורי התפוסה בפתח תקווה מרשימים גם כן ועומדים על 95% . מבחינת התפתחות עתידית, קיים שטח נוסף מעבר לכביש לפיתוח עתידי בשטח של כ- 40,000 מ"ר.

מי המבוקש ביותר?

מבין 6 הפארקים שנסקרו זה שזוכה לשיעורי התפוסה הגבוהים ביותר הוא פארק מת"מ בחיפה עם 98% תפוסה. שיעורי התפוסה של פארק עזריאלי חולון עומדים על 80%, 87% בפארק המדע ברחובות, 90% בפארק קיסריה, 93% בתדהר היי-טק רעננה ו-95% בפארק אזורים בפתח תקווה.

פארק מת"מ, בבעלות משותפת של חברת גב-ים והחברה הכלכלית לחיפה, נחשב לפארק העסקים הראשון בישראל, המהווה את מרכז העסקים הגדול באזור הצפון. הפארק משתרע על פני 220 דונם, עם שטחי משרדים של 154,000 מ"ר. החברות שפועלות משטחו הן שחקניות מרכזיות מתחום ההיי טק, בהן חברת אפל, פיליפס, מייקרוסופט, אינטל, אלביט מערכות, Google, צים, IBM, Yahoo. דמי השכירות בו עומדים על 50 שקל למ"ר מעטפת ו-62 שקל למ"ר גמר, עם דמי ניהול של 18 שקל למ"ר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפארק בפתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפארק החדש ביותר

הפארק החדש ביותר מתוך מתחמי התעסוקה שנסקרו הוא עזריאלי חולון, בבלות קבוצת עזריאלי ובשיתוף עם עיריית חולון, המשתרע על פני 34 דונם ומצוי כיום בשיעור תפוסה ממוצע של 80%. שטחי המשרדים בחולון עומדים על 120,000 מ"ר והחברות המרכזיות בו הן סאפיינס, פיניסאר, טלדור ,בנק מרכנתיל דיסקונט, Perion, הלמן אלדובי, קומפיוג'ן. דמי השכירות בו עומדים על 50 שקל למ"ר מעטפת ו-70 שקל למ"ר גמר. דמי הניהול בו עומדים על 17.5 שקל למ"ר ועל פי התוכניות הוא צפוי להתרחב. עזריאלי רכשה מגרש נוסף סמוך לפרויקט אשר יאפשר התרחבות משמעותית בעתיד ובעיריית חולון כבר מקדמים את התוכניות באזור.

הפארק הגדול ביותר

הגודל אמנם לא קובע, אך מי שזוכה בקטגוריית הפארק הגדול ביותר הוא פארק העסקים בקיסריה, המנוהל על ידי החברה לפיתוח קיסריה, משתרע על פני 3,500 דונם, ממוקם בסמוך לצירי תנועה מרכזיים ומרוחק כ-30 דקות מחיפה, 40 דקות מתל אביב וכרבע שעה נסיעה מכביש 6.

פארק התעסוקה בקיסריה נהנה, על פי הסקר, מ-90% תפוסה ומדמי שכירות של 45 שקל למ"ר מעטפת, 55 שקל למ"ר גמר ודמי ניהול של 9 שקל למ"ר. מבחינת התפתחות עתידית, כבר בימים אלה מקדמת החברה לפיתוח קיסריה שטחים נוספים להתרחבות הפארק, המאכלס כיום מעל 200 חברות ולמעלה מ-8,000 עובדים - בתחומי ההיי-טק, הביוטכנולוגיה, המכשור הרפואי, טכנולוגיות המים וגם תעשייה מסורתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק עזריאלי חולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספא, חדר כושר וסוכנות נסיעות

פארק המדע ברחובות, אחד הפארקים הגדולים מבין הפארקים שנסקרו, משתרע על פני 150 דונם ושיעורי התפוסה בו עומדים על 87%. נכון להיום, הפארק, המצוי בבעלות אפריקה ישראל ומכון ויצמן, מכיל שטחי משרדים בהיקף של 99,000 מ"ר וחברות ענק כמו HP indigo, אלביט, IBM, ואפלייד מטריאלס ממוקמות בו. דמי השכירות בו ממוצעים ועומדים על 52 שקל למ"ר מעטפת ו- 66 שקל למ"ר גמר ובין שירותי הפארק ניתן למצוא מעון יום לילדים, שירותי בנק אוטומטיים, בתי קפה, מסעדות ובית כנסת. למרות השירותים המגוונים, הרי שפארק המדע ברחובות אינו ממוקם גבוה בתחום השירותים.

לשם השוואה, בפארק מת"מ בחיפה ניתן למצוא גם מרפאה, שירותי בנקאות ודואר, שירותי הסעות, גני ילדים, תחנת דלק ושטיפת רכב וגם מוסך שפועל במתחם. בפארק בפתח תקווה יכולים העובדים ליהנות גם כן מגני ילדים, ספא וחדר כושר, בריכה וחדרי טיפולים, בית כנסת ודראגסטור ובפארק העסקים בקיסריה ישנה נגישות גבוהה בזכות שירותי הסעות מאזורים שונים בארץ ותחנת רכבת הפועלת במתחם.

פארק תדהר ברעננה, הנהנה משיעורי תפוסה של 93% ומשתרע על פני 38 דונם נחשב לנוח מבחינת מיקומו הגיאוגרפי וגם בו יש מגוון שירותים – החל מבתי קפה רבים וחנויות, לצד סוכנויות נסיעות וסניפי בנק ודואר. הפארק, בבעלות מגדל, תדהר ורוגובין, נגבים דמי שכירות של 54 שקל למ"ר מעטפת ו-72 שקל למ"ר גמר עם דמי ניהול של 18 של למ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully