וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להוריד מחירים? חצי ממחיר דירה הולך למסים

27.4.2016 / 12:24

בראיון באולפן וואלה! NEWS טוען יוסי אברהמי כי אחד מהגורמים לעלייה במחירי הדיור הן קבוצות הרכישה. וגם: למה החברה שלו לא תשתתף במכרזי מחיר למשתכן?

עריכה: ניר חן

"קבוצות רכישה הן כמו אנייה ששטות בים בלי רב חובל ובמידה רבה הן אחראיות לעליית המחירים בשוק. זה נכון שהם מתארגנים - אבל החבילה לא סגורה, יש הרבה בעיות והרבה אי שביעות רצון מהרוכשים, כי מבקשים מהם כספים נוספים. כשיש יזם – יש מי שאחראי שהאנייה גם תגיע ליעד", כך אומר בראיון לוואלה! NEWS יוסי אברהמי, יו"ר ובעלים של חברת יוסי אברהמי.

בראיון מתח אברהמי ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בכל הנוגע למכרזי מחיר למשתכן ואמר כי נכון לעכשיו אין בכוונת החברה להתמודד במכרזים אלו – בין השאר בשל חוסר הכדאיות הכלכלית שטמונה בהם לדבריו. חברת אברהמי בנתה עד היום כ-1,500 יחידות דיור בעיר אילת וגם כיום בונה החברה פרויקט בשכונת השחמון, לא רחוק מהאזור שבו צפויה המדינה לשווק יחידות דיו מוזלות במסגרת תכנית "מחיר למשתכן".

"נכון שבעבר לקחנו חלק בתוכניות ממשלתיות, כמו 'מחיר למשתכן' (בגרסה הקודמת) או 'בנה דירתך' – אבל היום אנחנו קצת מבולבלים. בואו נראה שהממשלה אכן עושה את זה טוב. הרי כל שר שמגיע וכל בעל תפקיד בכיר במינהל שמתחלף – משנה את המדיניות. מבחינתנו, אין לנו כרגע כוונה לגשת למכרזי 'מחיר למשתכן', בטח לא בעיר אילת – כי אי אפשר לבנות במחיר הזה. המחיר במכרזים הללו הוא לא מחיר מקובל בשוק, יש הרבה מאוד בנקים שלא רוצים ללוות את הפרויקט, והמדינה רוצה להתנהל כמו יזם – אבל היא לא יזם. אם הממשלה רוצה להוריד מחירים היא צריכה לחפש את צוואר הבקבוק ואת העורק הראשי".

אברהמי התייחס בין השאר גם למהלך הממשלתי של הבאת חברות בנייה זרות מחו"ל – צעד שכנגדו נמתחה ביקורת חריפה, בעיקר מצד התאחדות בוני הארץ. אברהמי ציין כי חברת יוסי אברהמי, המשמשת גם כקבלן הביצוע של עצמה, לא רואה במהלך בעיה – אך מתח ביקורת על האופן שבו הממשלה מקשה על הפועלים בענף.

"למה יזמים לא באים לבנות בישראל? אנחנו מברכים על הגעת אנשי מקצוע שיוכלו להוזיל אבל הרי הישראלים בונים בכל העולם – אבל לכאן אף יזם לא מגיע. הסיבה היא שאם יגיעו לכאן יזמים, הם ימותו מהבירוקרטיה. למה לא באים לפה יזמים? המפתח להורדת המחירים, אם המדינה באמת רוצה להוריד, זה מס. הרי 50% ממחיר הדירה, ובתל אביב אפילו 60% מהמחיר - הוא מס, אז אם רוצים להוריד – יכולים להוריד במסים".

בכל הנוגע לשאלה האם מחירי הדיור בישראל צפויים להתמתן בתקופה הקרובה, טוען אברהמי כי הוא אינו רואה שינוי בתקופה הקרובה – וכי אם יהיה שינוי, הוא יורגש רק בפריפריה. "הרוכשים היום לא מאמינים לממשלה. הרי המדינה הולכת למהלכים – אבל הבנקים לא נותנים ליווי. אז אם הממשלה תוציא מהלכים ותחשוב על זה לעומק, אז אולי המחירים יושפעו. אבל אם מסתכלים על כל מה שקורה בתקופה האחרונה, אני מעריך שאם תהיה השפעה על המחירים - היא תורגש רק בפריפריה. מה שכן, צריך להבין שאין ניתוח בלי רופא. המרדים והצוות לא מספיקים – צריך רופא ובמקרה של הנדל"ן היזם הוא הרופא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully