וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העתקת מכון וולקני תביא לביטול הסכם הגג בראשל"צ"

20.4.2016 / 9:36

בראיון מיוחד לוואלה! NEWS מאשים ראש עיריית ראשון לציון את עיריית בת ים בניהול כושל ומאיים כי במידה והיוזמה להעתקת מכון וולקני תתקדם – יפעל לביטול הסכם הגג שעליו חתם מול נציגי המדינה לפני שנתיים. "זו יוזמה הזויה, ובשלב זה אנחנו מסרבים לשתף פעולה"

עריכה: מיכאל ברגמן, צילום וידאו: ניב אהרונסון

היוזמה להעתקתו של מכון וולקני, אותה החל לקדם שר החקלאות אורי אריאל לאחרונה מעוררת התנגדות עזה. בראיון לוואלה! NEWS מבהיר ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, כי הוא מתנגד נחרצות למהלך וכי במידה ויוחלט להמשיך ולקדם את התוכנית במתכונתה הנוכחית – יפעל לביטול הסכמי הגג שחתם עם המדינה לפני כשנתיים – במסגרתו הסכים לתוספת מואצת של כ-21 אלף יחידות דיור בעיר. העיר ראשון לציון היתה אחת הערים הגדולות הראשונות שחתמו על ההסכם, עוד בתקופתו של שר האוצר הקודם, יאיר לפיד.

"היוזמה להעתקת מכון וולקני היא יוזמה הזויה, שלא יכולה להתקדם מבלי שמדברים עם הגורמים הרלבנטיים בשטח. היוזמה הזו תביא קודם כל לפגיעה הרסנית במחקר. נפגשתי השבוע עם מנכ"ל מכון וולקני – וזו חד משמעית תהיה התוצאה. אבל עכשיו אומרים, יש פה פיסת נדל"ן נהדרת – ורוצים לקדם בה בנייה של 15 אלף יחידות דיור, או יותר, כל פעם זורקים מספרים אחרים לאוויר", אמר. בתשובה לשאלה האם מבחינתו העתקת מכון וולקני יביא לביטול של הסכם הגג השיב צור: "חד משמעית כן. אם הסכם הגג מבטא את מערכת היחסים בין המדינה לגבי מה שהולך להיבנות בראשון לציון, אז לא נסכים שבטווח שההסכם מדבר עליו – ה-15-20 שנים הקרובות – תהיה פה בנייה נוספת. זוהי הפרה של הסכם הגג על כל המשתמע מכך", הדגיש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ראשון לציון תהפוך לעיר השלישית בגודלה

בראיון עמו התייחס צור גם למחלוקת מול עיריית בת ים, במסגרתה דורשת עיריית בת ים חלוקת הכנסות עם תל אביב, חולון וראשון לציון – על רקע טענות ארוכות שנים בדבר מצוקה תזרימית הנובעת מכך שאין לבת ים די שטחי תעסוקה ומסחר. צור הבהיר כי כבר בשנות ה-70 קיבלה בת ים עשרות דונמים מראשון לציון, אך לא קידמה בהם דבר והאשים את ראשי עיריית בת ים לדורותיה בניהול כושל. "עד לאחרונה עיריית בת ים לא קידמה שום תכנית בשטחים האלה, ומדובר בעשרות שנים שבמהלכן בוודאי וניתן היה לקדם מהלך. הבעיה של בת ים איננה שטחים או הכנסות מארנונה – אלא ניהול כושל. במה אשמים תושבי ראשון לציון שבבת ים יש בעיה? איפה נשמע שתושבי עיר אחת צריכים לתת צ'ק לעיר אחרת? ומדוע שרק אנחנו ניתן לבת ים צ'ק? אולי גם תושבי רמת השרון או קריית שמונה צריכים לתת צ'ק? ונשאלת גם השאלה, האם רק בבת ים יש מצוקה? בסכנין אין מצוקה?".

בימים אלה מקדמת ראשון לציון מספר תכניות דיור שצפויות למקם אותה במקום השלישי בדירוג הערים הגדולות בישראל – כבר בשנים הקרובות. לצד תכניות להקמת מתחמי תעסוקה ומסחר גדולים בעיר. בין השאר כוללות תכניות אלו את שכונת רקפות, שבה יוקמו כ-1,400 יחידות דיור – מרביתן במכרזי מחיר למשתכן, 4,000 יחידות דיור בשכונת נרקיסים ומספר דומה של יחידות דיור בשכונת נוריות במזרח העיר, לצד 1,200 יחידות דיור בסמוך למתחם רכבת ראשונים וקניון עזריאלי ראשונים הנבנה בימים אלה. עוד צפויים להיבנות בעיר אלפי יחידות דיור חדשות במסגרת פרויקטי פינוי בינוי המקודמים בשכונות רמת אליהו ונחלת עלית. כמו כן מקודמים מתחם ראשון-אילון, המשלב תעסוקה ומסחר מקודם במוסדות התכנון בהיקף של כ-800 אלף מ"ר, לצד הקמתו של פארק המדיה בחלקו המזרחי של אזור התעשייה המערבי בעיר. לאחרונה אושרה תכנית מתחם האלף בעיר הכוללת 1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה לצד אלפי יחידות דיור, מרביתן בקרקע פרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully