וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירוק החברות של ענבל אור: "רוכשים יצטרכו להוסיף כסף"

5.4.2016 / 11:31

השופט איתן אורנשטיין פסק כי קבוצת אור סיטי של ענבל אור תיכנס לתהליך של פירוק. עו"ד איתן ארז שמונה למפרק: כל שומרי הסף כשלו כשלון טוטאלי. היו פה עסקאות נוגדות, ערבוב כספים, מכירת דירה שמשועבדת". צפו בדיון באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

מספר שעות לאחר מינויו למפרק הזמני של קבוצת אור סיטי על ידי בית המשפט כינס עו"ד איתן ארז מסיבת עיתונאים שמתקיימת בשעה זו.

"בית המשפט קבע שהחברות התנהלו בצורה לא תקינה ויש חשש לעשרות מיליוני שקלים ולכן הוציא את החברה מידי בעלת השליטה", אמר ארז במסיבת העיתונאים.

ארז התייחס לסוגיית קבוצות הרכישה ואמר כי "חלק גדול מהציבור לא מבין שאין ערבות חוק מכר אין התחייבות למחיר סופי והדבר החמור הוא שמי שקנה חלום לדירה ברמת גן שפך אותו לבור גדול שמשם היא הוציאה כספים למה שהיא רוצה". לדברי ארז הפרשה מהווה קו פרשת מים ביחס לקבוצות הרכישה.

"הכנסת חייבת לחוקק חוק קבוצות רכישה כי יש עשרות אלפי משפחות שקנו בקבוצות. יש מארגנים מסודרים אבל יש כאלה שלא", אמר ארז. "המבנה של החברות היה פירמידיאלי, כל הנושא של האחריות של כל מי שסבב את הקבוצה ייבדק. מצער מה שהצוות שלי גילה תוך שבוע כל שומרי הסף כשלו כשלון טוטאלי. אני יודע שיש חקירה אבל לא יכול למסור פרטים בנוגע להיבטים הפליליים - היו פה עסקאות נוגדות, ערבוב כספים, מכירת דירה שמשועבדת - וגם בעיות מע"מ, החברה לא שילמה מע"מ מאז 2011".

ארז התייחס לגורל רוכשי הפרוייקטים של אור אחרי הפירוק ואמר כי יש מקרים שאנשים יהפכו לנושים בלתי מובטחים. "יש בין 400 ל-500 משפחות מעורבות. בז'בוטינסקי כנראה ימכרו את הקרקע ויחזירו כסף לקורבנות בשדרות הילד ברמת גן כנראה יצטרכו לבנות, ולהחזיר 14 דירות לבעלי הקרקע. הרוכשים בחלק מהמקרים יצטרכו להוסיף כסף".

השופט איתן אורנשטיין פסק הבוקר כי הקבוצה תיכנס לתהליך של פירוק. קדם להחלטה דוח שהוגש ביום חמישי האחרון לבית המשפט מטעם הנאמן שמונה לחברה, עו"ד איתן ארז, ושבו נחשפה התנהלות פיננסית בעייתית מצידה של בעלת השליטה בחברה, ענבל אור. בין השאר נטען בדו"ח כי אור הונתה עשרות רוכשי דירות, בהם ניצולת שואה קשישה וכן עשתה שימוש בכספי הרוכשים לטובת רכישות אישיות ותשלום תביעת גירושין מבעלה בסך כ-1.7 מיליון שקל. בנוסף, הוטל צו עיכוב יציאה מהארץ על ענבל אור.

שכירת הפנטהאוז של ענבל אור מומנה על ידי החברה
רוכשי הפנטהאוז בגבעתיים מתכוונים לתבוע את ענבל אור
"איך עובד בן 32 מחזיק בנכסים בשווי 50 מיליון דולר?"

עו"ד עופר שפירא המייצג את קבוצת הרכישה ברחוב הושע בתל אביב מסר כי "החלטת בית המשפט אינה פוגעת בזכויות של קבוצות שכבר נרשמו בטאבו. בפרויקטים שכבר נרשמו, הסתיים הארגון של הקבוצה והחברות של ענבל אור יצאו מהתמונה. הבעלים ימשיכו את הפרויקט ויממשו את זכויותיהם במלואן".

"להגן על הרוכשים מפני הפירצה בחוק"

ח"כ נאוה בוקר, המקדמת הצעת חוק להגנה על קבוצות הרוכשים, הגיבה הבוקר על החלטת בית המשפט לפרק את החברה של ענבל אור: "היום, יותר מאי פעם ברור כי יש לעגן בחקיקה הגנה על קבוצות רוכשים. לאור החלטת בית המשפט לא ברור מה יעלה בגורלם של הרוכשים, וככל הנראה רבים ייאלצו להוסיף סכומים גבוהים מכיסם הפרטי. במצב הנוכחי מארגני קבוצות הרכישה נהנים מפירצה בחוק שלא מטיל עליהם שום אחריות או מחויבות כלפי הרוכשים. הצעת החוק שלי תסתום את הפירצה הזו ותטיל אחריות חוקית על מארגני הקבוצות, כולל ביחס למחיר הסופי, מועד מסירת הנכס ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully