וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשי הפנטהאוז בגבעתיים מתכוונים לתבוע את ענבל אור

4.4.2016 / 20:33

לאחר שהוחלט על חקירה משטרתית בעניינה, ולאחר שנציגי בנק מזרחי חשפו כי מכרה דירה משועבדת לבנק מבלי לחשוף בפני הרוכשים את מלוא הפרטים - גם רוכשי הדירה מתכוונים לתבוע. בתשובה ששיגרו לביהמ"ש המחוזי מבקשים הרוכשים להצטרף להליך המשפטי נגד אור

מערכת וואלה!

הצרות לא מפסיקות לפקוד את ענבל אור: כמה שעות לאחר החקירה המשטרתית בעניינה ולאחר שנציגי בנק מזרחי חשפו כי ענבל אור מכרה דירת פנטהאוז בגבעתיים, 5 ימים לאחר פרסומה של חקירת רשות המסים בעניינה – מבקשים רוכשי אותה דירה להצטרף להליך המשפטי נגד אור וכן מבהירים כי בכוונתם לתבוע את בעלת השליטה בקבוצת אור סיטי בהליך נפרד, במטרה לאכוף את הסכם המכר בין הצדדים.

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הרוכשים של דירת הפנטהאוז, ברחוב ריינס 34 בגבעתיים, העבירו עד כה סכום של 2.4 מיליון שקלים – מתוך 4.6 מיליון שקלים שאותו דרשה אור עבור העסקה. על פי הסכם המכר בין הצדדים, ועל פי התשובה שהגישו לבית המשפט המחוזי, עולה כי הרוכשים סברו כי מרגע העברת 2..2 מיליון שקלים, יהיה הנכס נקי ממשכנתאות ולא שיערו כי דירה זו משועבדת לבנק מזרחי.

בניין ענבל אור ריינס 34 רמת גן. דרור עינב
ריינס 34 גבעתיים/דרור עינב

על פי הסכם המכר בין הצדדים, הדירה שמכרה אור לרוכשים אלו ממוקמת בקומה ה-4 בבניין מגורים ברחוב ריינס 34 בגבעתיים משתרעת על פני 114 מ"ר וכוללת מרפסת בשטח של 44 מ"ר ושתי חניות. נכו להיום, מחויבים הרוכשים בהעברת סכום נוסף של 2.2 מיליון שקלים עבור העסקה, אולם כעתת בכוונתם לתבוע ולפעול על פי הוראות בית המשפט.

בשיחה עם וואלה! NEWS ציינה עו"ד לירון שיר, ממשרד עו"ד רוני א. כהן, המייצגת את הרוכשים בהליך זה כי "מדובר ברוכשים תמימים, אשר הגיעו לחברת אור סיטי באמצעות פרסומים של החברה. הדירה שהוצעה להם היתה דירת הפנטהאוז, אולם הם לא שיערו כי הדירה משועבדת לבנק מזרחי והסתמכו על מצג שווא מצידה של אור. בכוונתינו להצטרף להליך המשפטי הנוכחי וגם לפעול בנפרד במסגרת תביעה שבמסגרתה נבקש לאכוף את הסכם המכר שנחתם", ציינה.

פרשה זו נחשפת כעת לאחר שאור, כך על פי המסמכים שהגיש עו"ד עמית פינס המייצג את בנק מזרחי בהליך המשפטי, לא חשפה לטענת הבנק בפני המוכר כי דירה זו משועבדת לטובתו. הדירה משועבדת הן בגין משכנתא ראשונה לדרגה לטובת הבנק אשר מימן רכישתה והן לטובת החובות המסחריים של אור סיטי נדל"ן לבנק", צוין בהצהרת הבנק שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בהמשך נכתב כך: "למרות היות הדירה משועבדת במלואה לבנק על מנת להבטיח חוב כולל בסך 17 מיליון שקל (דהיינו אין כל עודף שיוותר מהדירה המשועבדת), מצאה לנכון הגברת אור למכרה לצד ג' בניגוד לשעבודים כאשר היא מציגה מצג, כעולה מהסכם המכר, כי תמורת תשלום של 2.2 מיליון שקל לבנק יחריג הבנק את הנכס. רוכש הנכס, כך מתברר נפל בפח אשר טמנה לו הגברת אור הסכים לשלם לה על חשבון התמורה שעה שברור שלא ניתן לקיים את עסקת המכר הנוגדת את השעבוד, בוודאי ללא הסכמת בעל השעבוד וכל עוד שלא נפרע החוב כלפיו במלואו".

במסמכים שהגיש נציג בנק מזרחי לדיון עולה כי טרם החתימה על הסכם המכר וטרם העברת הכספים לא ביצע הקונה בדיקה מול כספים אלו. "הכספים שולמו על ידי הרוכש ללא בדיקה מספקת, ותוך הסתמכות על מצגים שקריים, הועברו ככל הנראה לחברה, שעה שכבר היו נגדה בקשות עומדות ותלויות לפירוק, ירדו לטמיון ולא ברור לאיזה צורך שימשו". ההתנהלות הנחשפת מבדיקה ראשונית זו אשר עדיין לא הסתיימה היא תמונה קשה החושפת את נכונותה של הגברת אור להרחיק לכת ולהוסיף ולנקוט בפעולות מחוסרות תום לב, תוך שהיא מתנהלת בעורמה ובתחבולות על מנת לגרום לאנשים תמימים לשלם כספים, אשר סיכויים לקבל בגינם תמורה קטנים עד אפסיים".

בהתייחס לדירה ברחוב ריינס מסרה אור מוקדם יותר כי "עו"ד חיצוני שייצג את הקונים של הדירה ברחוב ריינס 34 בגבעתיים קיבל ממרכז ההשקעות של בנק מזרחי את הנתונים לסילוק מלא של ההלוואות – בסכום כולל של 2,222,000 שקלים. בהתאם לאישור הבנק ציין עורך הדין הנ"ל את עובדה זו בהסכם המכר כשהסכום צריך לעבור לבנק על ידי הקונה. הדירה הינה נכס פרטי של ענבל אור, שמכרה את הדירה (לפני שהיה איסור דיס-פוזיציה) על מנת להזרים את התמורה לחברה, לאחר שבנק המזרחי סגר לה את אפשרות הפעולה בחשבונות. דבר זה מצביע ביתר שאת על רצונה וכוונתה להזרים כסף לחברה ולא לכיסה הפרטי".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully