וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה נגמרת: קבוצת אור סיטי הולכת לפירוק

5.4.2016 / 8:41

בית המשפט המחוזי פסק כי לקבוצת החברות של ענבל אור ימונה מפרק. ביום חמישי הגיש הנאמן מטעם בית המשפט דוח חריף על התנהלותה של אור בכספי החברות. צפו בדיווח באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

קבוצת החברות בשליטתה של ענבל אור הולכת לפירוק, כך החליט לפני זמן קצר שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין. החלטתו של אורנשטיין מגיעה לאחר שביום חמישי האחרון הוגש לבית המשפט דו"ח חריף מטעם הנאמן שמונה לחברה, עו"ד איתן ארז, ושבו נחשפה התנהלות פיננסית בעייתית מצידה של בעלת השליטה בחברה. בין השאר נטען בדו"ח כי אור הונתה עשרות רוכשי דירות, בהם ניצולת שואה קשישה וכן עשתה שימוש בכספי הרוכשים לטובת רכישות אישיות ותשלום תביעת גירושין מבעלה בסך כ-1.7 מיליון שקל. בנוסף, הוטל צו עיכוב יציאה מהארץ על ענבל אור

בפתח דבריו ציין אורנשטיין כי "בחנתי את שלל המסמכים שהועברו לעיוני. העדפתו של בית המשפט היא להבראה ומשום כך נמנעתי עד כה מלהיעתר לבקשת הפירוק. נתתי שהות סבירה לגיבוש הסדר נושים אך גורם הזמן גורם נזק לנושים בשל הצטברות עלויות מימון וריביות". אורנשטיין ציין כי להערכתו אין סיכוי להבראת החברה בזמן הקרוב בין השאר בשל דיווחים לא מהימנים של הנכסים וההתחייבויות של קבוצת אור סיטי וכן בשל היעדר משקיעים בעתיד הנראה לעין.

השופט אורנשטיין מתח בהחלטתו ביקורת חריפה על בעלת השליטה ענבל אור וציין: "נוכח ערבוב הנכסים והפקדת הכספים של רוכשי הדירות בחשבון אחד, ששימש בין השאר למשיכת כספים פרטיים של בעלת השליטה, ישנו חשש לחדלות פרעון תזרימית ומאזנית".

השופט אורנשטיין מינה את הנאמן , עו"ד איתן ארז, כמפרק זמני של כל החברות וציין כי לא יממושו נכסים אלא באישור בית המשפט. אורנשטיין מתח ביקורת חריפה על התנהלותה של אור וציין כי לא סיפקה נתונים מהימנים בנוגע למצבת נכסיה וכן ביצעה עסקאות כפולות למכר דירות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ענבל אור. ניב אהרונסון
מתחה ביקורת על הנאמן . ענבל אור/ניב אהרונסון

גירעון של 600 אלף שקל בחודש

במהלך סוף השבוע הגישה אור לבית המשפט דו"ח משלה, בו היא מותחת ביקורת על דו"ח הנאמן ומכנה אותו "שטחי" ושגוי. מהדו"ח שהגיש ארז עולה כי פרט לשורה של הפרות בכ-13 פרויקטים שאותם מקדמת הקבוצה, אחת הבעיות המרכזיות בבחינת מצבה של החברה הוא הדיווח הלא מדויק אודות נכסיה והתחייבויותיה – דיווח שמתבסס, לטענתו, על נתונים לא מהימנים.

הנאמן התייחס היום בבית המשפט למצב החברה וחשף כי נכון להיום הפעלת קבוצת אור סיטי היא גרעונית ועומדת על כ-600 אלף שקל לחודש. סכום זה כולל, לדבריו, שכר עבודה, אחזקת משרדים, אנשי מחשבים וכן הוצאות על רואי החשבון.

ארז ציין כי לקבוצת אור סיטי חובות מצטברים לחברת שלמה Sixt בגין כלי רכב, לקבוצת עזריאלי ולבעלי מקצוע נוספים וכי בשל העובדה כי אין מקורות תקציביים למימון קופת ההקפאה – יש לדבריו לפרק את החברה ולטפל בפרויקטים באופן פרטני.

"חלק מהרוכשים יצטרכו להשלים סכומים משמעותיים במסגרת הסדרים שיוגשו בהמשך לאישור בית המשפט. אם כבודו שואל כמה זמן תיקח השלמת הפרויקט. התשובה היא – שנים", אמר.

"במקרה של חברה שעוסקת בארגון קבוצות רכישה אין משמעות אמיתית מבחינת רוכשי הדירות להחלטה האם הולכים לפירוק או להקפאת הליכים – משום שאין משמעות למונח של הבראה במצב הזה. בשני המקרים מדובר על הליכי חדלות פירעון שמבוצעים בחסות בית המשפט ובמצב הנוכחי כל רוכש צריך לבדוק באיזה מצב מצוי הפרויקט שאליו הוא הצטרך כדי להעריך מה מצב הכספים שהוא השקיע", מסביר ציין עו"ד ורו"ח ירון טיקוצקי, שותף מייסד במשרד דורון, טיקוצקי, קנטור גוטמן צדרבוים.

לדבריו, "אם הגעתם למצב שיש בנק מלווה לפרויקט ושהבנייה בו כבר החלה – המצב אמור להיות בסדר יחסית, משום שהבנק יוכל להמשיך את ההתקשרות עם הקבלן המבצע וממילא האחריות בקבוצות הרכישה נופלת ברובה על כתפי הרוכשים והם פועלים מול הבנק. לעומת זאת, מי שמצוי בעסקה שבה טרם נרכשה הקרקע, או רכישת הקרקע לא הושלמה, או מי שמצוי בעסקאות שבהן חברת אור סיטי בעצמם שותפים בפרויקט – במצבים האלה אני מעריך כי לפחות חלק מהכסף הלך משום שהרוכשים יהפכו להיות נושים לא מובטחים ולכן יקבלו סכום יחסי ביחד עם שאר נושי החברה".

טיקוצקי התייחס למצבה הספציפי של הרוכשים בקבוצת אור סיטי וציין כי מצבם שונה ממצבם של רוכשים בקבוצות רכישה סטנדרטיות. "המצטרפים לקבוצות, שהם למעשה רוכשי זכות בקרקע, היו אמורים להפקיד את הכספים בחשבון נאמנות ייעודי אך במקרה הזה זה לא קרה – ולמעשה אנחנו עדים למצב שבו במקרים שבהם היא לא הצליחה לגייס מספיק חברים לקבוצה היא היתה רוכשת בעצמה את יתרת הקרקע, או באמצעות גורמים בנקאיים או באמצעות גורמים חוץ בנקאיים, כפי שהתפרסם בפרשה הזו לעתים גם מהשוק האפור. לעתים, על מנת להקל על עצמה היא שיווקה הרבה יותר דירות ממה שהיה מותר וכך גבתה כסף ביתרה במטרה להעביר אותם לפרויקטים אחרים".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully