וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בודקת האם יש היבט פלילי בפרשת ענבל אור

בימים הקרובים יזומנו מעורבים בפרשה לגביית עדות. היום נחשף כי 5 ימים לאחר פרסום חקירת רשות המסים בעניינה, ולאחר שכבר הוגשו נגד החברה בקשות לפירוק - מכרה ענבל אור דירת פנטהאוז בגבעתיים, מבלי לספר לרוכש כי הדירה משועבדת לבנק מזרחי

מערכת וואלה!

פרשת ענבל אור מגיעה גם לפתחי המשטרה. במשטרה בודקים היום (שני) האם היו עבירות פליליות בפרשה. בימים הקרובים צפויים להיות מוזמנים למחוז תל אביב שורה של עדים שהיו מעורבים בפרשה להעלמות מס לכאורה.

בתוך כך, התנהלותה של ענבל אור מול רוכשי דירות ממשיכה להיחשף: יממה לאחר פנייתה הנרגשת של ענבל אור, בעלת השליטה בקבוצת אור סיטי, לשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין כי יאפשר לה להציל את פעילותה העסקית – חושפים נציגי בנק מזרחי כי 5 ימים לאחר פרסומה של חקירת רשות המסים בעניינה – מכרה ענבל אור דירה ברחוב ריינס 34 בגבעתיים, על אף שדירה זו משועבדת לבנק מזרחי.

מהמסמכים שהוגשו היום לבית המשפט המחוזי עולה כי בתאריך 29 בפברואר 2016 מכרה אור דירת פנטהאוז ברחוב ריינס 34 בגבעתיים. מהמסמכים עולה כי הדירה בקומה ה-4 בבניין משתרעת על פני 114 מ"ר וכוללת מרפסת בשטח של 44 מ"ר ושתי חניות – וכי תמורתה שילם הקונה סכום של 2.2 מיליון שקלים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בניין ענבל אור ריינס 34 רמת גן. דרור עינב
הבניין ברחוב ריינס 34 בגבעתיים/דרור עינב

אלא שאור, כך על פי המסמכים שהגיש עו"ד עמית פינס המייצג את בנק מזרחי בהליך המשפטי, לא חשפה בפני המוכר כי דירה זו משועבדת לטובת הבנק. "הדירה משועבדת הן בגין משכנתא ראשונה לדרגה לטובת הבנק אשר מימן רכישתה והן לטובת החובות המסחריים של אור סיטי נדל"ן לבנק", צוין.

בהמשך נכתב כך: למרות היות הדירה משועבדת במלואה לבנק על מנת להבטיח חוב כולל בסך 17 מיליון שקל (דהיינו אין כל עודף שיוותר מהדירה המשועבדת), מצאה לנכון הגברת אור למכרה לצד ג' בניגוד לשעבודים כאשר היא מציגה מצג, כעולה מהסכם המכר, כי תמורת תשלום של 2.2 מיליון שקל לבנק יחריג הבנק את הנכס. רוכש הנכס, כך מתברר נפל בפח אשר טמנה לו הגברת אור הסכים לשלם לה על חשבון התמורה שעה שברור שלא ניתן לקיים את עסקת המכר הנוגדת את השעבוד, בוודאי ללא הסכמת בעל השעבוד וכל עוד שלא נפרע החוב כלפיו במלואו".

במסמכים שהגיש נציג בנק מזרחי לדיון עולה כי טרם החתימה על הסכם המכר וטרם העברת הכספים לא ביצע הקונה בדיקה מול כספים אלו. "הכספים שולמו על ידי הרוכש ללא בדיקה מספקת, ותוך הסתמכות על מצגים שקריים, הועברו ככל הנראה לחברה, שעה שכבר היו נגדה בקשות עומדות ותלויות לפירוק, ירדו לטמיון ולא ברור לאיזה צורך שימשו". ההתנהלות הנחשפת מבדיקה ראשונית זו אשר עדיין לא הסתיימה היא תמונה קשה החושפת את נכונותה של הגברת אור להרחיק לכת ולהוסיף ולנקוט בפעולות מחוסרות תום לב, תוך שהיא מתנהלת בעורמה ובתחבולות על מנת לגרום לאנשים תמימים לשלם כספים, אשר סיכויים לקבל בגינם תמורה קטנים עד אפסיים"

מענבל אור נמסר בתגובה כי "לא ידוע על כל פתיחת חקירה מלבד הפרסומים בתקשורת וטרם זומנתי לכל חקירה בנושא. במשך כל שנות פעילותי, פעלתי ללא דופי ובצורה חוקית". בהתייחס לדירה ברחוב ריינס נמסר כי "עו"ד חיצוני שייצג את הקונים של הדירה ברחוב ריינס 34 בגבעתיים קיבל ממרכז ההשקעות של בנק מזרחי את הנתונים לסילוק מלא של ההלוואות – בסכום כולל של 2,222,000 שקלים. בהתאם לאישור הבנק ציין עורך הדין הנ"ל את עובדה זו בהסכם המכר כשהסכום צריך לעבור לבנק על ידי הקונה. הדירה הינה נכס פרטי של ענבל אור, שמכרה את הדירה (לפני שהיה איסור דיס-פוזיציה) על מנת להזרים את התמורה לחברה, לאחר שבנק המזרחי סגר לה את אפשרות הפעולה בחשבונות. דבר זה מצביע ביתר שאת על רצונה וכוונתה להזרים כסף לחברה ולא לכיסה הפרטי".

(עדכון ראשון 13:22)

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully