וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכירת הפנטהאוז של ענבל אור מומנה על ידי החברה

גור מגידו

3.4.2016 / 12:56

החל הדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בדוח הראשוני של הנאמן על חברת אור סיטי נדל"ן. עו"ד של בנק המזרחי: "המסמכים בידיי מעלים חשד להונאה נגד הבנק תוך שימוש במסמך מזויף לכאורה"

ענבל אור. אלכס ליפקין,
ענבל אור. אין נכס אחד בר מימוש/אלכס ליפקין

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב החל הדיון בדוח הראשוני שהגיש הנאמן לחברת אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז, לבית המשפט.

עו"ד עמית פינס, המייצג את בנק מזרחי, מסר בדיון: "מתגלה תמונה לפיה ענבל אור נהגה בשיטת פירמידה. זה מקרה קלאסי – המצטרפים האחרונים משלמים את העמידה בהבטחות לראשונים. מסתבר שכל רואי החשבון מסכימים שזו שיטת הפעולה. בשיטה כזו אין אפשרות של הבראה".

עו"ד פינס הגיב לטענה של אור בבית המשפט ובתקשורת, לפיהן "סגירת הברז" על-ידי הבנק בעקבות חקירת רשות המסים היא שהביאה לקריסת החברה. הוא הציג לשופט איתן אורנשטיין מסמך המראה כי החריגה ממסגרת האשראי של אור סיטי החלה ב-16 בפברואר – כלומר, עוד לפני חקירת רשות המסים נגד אור.

עוד טען עו"ד פינס כי מסמכים שבידיו מעלים חשד להונאה נגד הבנק תוך שימוש במסמך מזויף לכאורה. "המסמך הזה שהציגה אור לבנק באמצע פברואר מראה על אישור יתרות בחשבון ביו-בנק, יתרה בחשבון של 28 מיליון שקל. שימו לב שצילום המסך לא כולל את שם בעל החשבון. ניתן לנו צ'ק מיו-בנק. הצ'ק חזר. בעקבות זאת גברת אור שלחה את מייל שמסביר לנו לכאורה את נסיבות חזרת אותו צ'ק – כביכול על רקע העובדה שלמרות היתרות בחשבון ביו-בנק, אין בחשבון מסגרת אשראי.

"במשפט האחרון כתוב: 'מאחר שאני מתכוונת להשקיע בייזום נדל"ן, אין ספק שאשתמש בכספים הללו לטובת רכישת מגרשים'. אני שואל: או שלחברה יש 28 מיליון שקל ביו-בנק, ואז נשאלת השאלה איך מתקשה החברה להפקיד מאות אלפי שקלים בקופת ההקפאה - או שכל הסיפור הזה הוא מעשה הונאה מראשיתו ועד סופו. אין לי תשובה לזה".

חובות מצטברים

גם הנאמן, עו"ד איתן ארז, התייחס למצב החברה. "צריכים לדאוג פה ל-430 משפחות. הפתרון היחיד יהיה לחלק את הפרויקט לשניים – חלק ייפרדו לגמרי מהמערכת. אבל רוב הפרויקטים ייבנו בשיטת משק סגור – עם חשבון בנק נפרד, עם בעל תפקיד שממונה על הניהול בנפרד, כאשר הרוכשים ייצטרכו להשלים סכומים משמעותיים, במסגרת הסדרים שיוגשו בהמשך לאישור בית המשפט. אם כבודו שואל כמה זמן תיקח השלמת הפרויקט. התשובה היא – שנים".

"ההפעלה כרגע היא גירעונית, עלותה 20 אלף שקל ליום, 600 אלף לחודש. זה מורכב משכר עבודה, אחזקת משרדים, אנשי מחשבים ועוד. ב-10 הימים האחרונים העלות היא כ-300 אלף שקל כולל הוצאות על רואי החשבון. עד היום הופקדו על-ידי ענבל אור בקופה כ-110 אלף שקל בלבד.

"יש חובות מצטברים לחברת שלמה Sixt בגין רכבים, חברת עזריאלי, דורשת עוד עשרות אלפי שקלים. בינתיים נוצרו חובות גם למשרד פאהן-קנה בסך 80 אלף שקל. אין מאיפה לממן את קופת ההקפאה אפילו ליום או יומיים נוספים. אני מניח שאם בית המשפט היה מודע למצב, הוא היה נותן צו לפירוק זמני במועד מתן ההחלטה ולא מורה על הקפאת הליכים".

"אין נכסים בר-מימוש"

השופט אורנשטיין: "ומה ההיתכנות לגיבוש הסדר נושים?"

עו"ד ארז: "אני מבקש לעבור פרק פרק במסגרת מה שהוצג כנכסים של החברה בבקשת ההקפאה (שהגישה אור), ואראה שאין נכס אחד בר-מימוש".

בפרויקט אור על הפארק – פורט כי "יש בסך-הכול דירה אחת של בעלת השליטה, שהיא משועבדת".

בפרויקט פוריה 5 – מסר הנאמן כי "יש זכויות לדירה אחת שבו יש זכות לבעלת השליטה".

פרויקט בארלוזרוב ברמת-גן – "שם ההסכם בוטל".

פרויקט מספר 4 – הגדול ביותר, ז'בוטינסקי ברמת-גן – "הקרקע רשומה על שם בעלי הקרקע, חברת אור סיטי חתמה על חוזה לקנות את הקרקע מהבעלים תמורת 75 מיליון שקל. שולמו 10 מיליון שקל, שגם אותם אור סיטי קיבלה משלי נרקיס. עד 31 במאי הקרוב החברה צריכה לשלם לבעלי הקרקע 50 מיליון שקל. אין בנמצא שום מקור לתשלום הזה. הייתה שם גם מכירת דירות מעבר להיתכנות התכנונית".

פרויקט מגדלי הצעירים – "אין לחברה כלום".

פרויקט ברחוב הירדן – "לכל היותר יגיע לחברה כסף עבור פיקוח, אם תבצע פיקוח".

בפרויקט של מרום סיטי ברמת-גן – "צ'קים חזרו".

בפרויקט שדרות הילד - "החברה צריכה להביא 15 מיליון שקל לתשלום חובות, 12 מתוכם לבעלי הקרקע. אין מאיפה להביא את הכסף הזה".

בפרויקט ברחוב אלוף הניצחון - "צריך להביא 17.5 מיליון שקל עד מאי. אין מקור לזה".

בפרויקט "פועלי הרכבת" - "בעלי הקרקע שלחו הודעת ביטול".

הפרויקט בצ'לנוב 6 בתל-אביב - "אינו מבטיח גם הוא מבחינת החברה".

בפרויקט נוסף ברחוב הירדן ברמת-גן - "בבקשת הקפאת ההליכים ייוחס לפרויקט שווי של 30 מיליון. שווקו כ-38 יחידות דיור. אבל לחברה אין בכלל חוזה בקשר לקרקע הזאת", פירט הנאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

430 אלף שקל על שכירות לפנטהאוז של אור

עו"ד ארז מסר עוד כי "מעבר לכך, יש חובות מיידיים לבנק המזרחי 16.7 מיליון, לרוכשי דירות, למע"מ חוב שלא יפחת מ-8.5 מיליון שקל – כך לטענת סמנכ"ל הכספים של החברה; ולזה יש להוסיף חובות בגין מס שבח ומס רכישה; החוב לעובדים – 600 אלף שקל".

לסיכום, עו"ד ארז מסר כי "אם החברה רוצה הקפאת הליכים, היא צריכה לגייס כ-140 מיליון שקל. אבל מה שקורה הוא שלא עומדים בחובות בסכומים פעוטים כמו שכירות במגדלי עזריאלי או תשלומי ליסינג על רכבים. והיום נתגלה שבנק המזרחי התחיל להחזיר צ'קים ב-22 לפברואר, עוד לפני חקירת מע"מ".

בהתייחס לתגובה של אור סיטי לדוח הראשוני, אמר הנאמן: "אין שם שום הצעה להסדר נושים. אין מקור מימון להסדר הנושים, אין הצעה קונקרטית שכוללת שיעורי החזר לנושים וכולי. אני מזכיר – אין מה לשמר בחברה. כל יום שחולף מגדיל את החובות בעשרות אלפי שקלים – כל יום. והנה עוד פרט שנודע לנו בסוף השבוע - נודע לנו כי החברה שילמה 430 אלף שקל על שכירות לפנטהאוז שבו גרה בעלת השליטה".

הנאמן עו"ד ארז ובנק מזרחי תומכים בפירוק החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully