וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר נגד רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים ולא על הפרק"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 16:20

מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, יוצא נגד דבריו של מנהל רשות המסים אתמול בועידת מרכז הנדל"ן באילת בשיתוף נדל"ן מדיה, ואמר כי "החזרת מס על דירה שלישית חד משמעית לא על הפרק, להרחיק עוד משקיעים מהשוק זה לא נכון"

שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר. ניאו מדיה,
שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר/ניאו מדיה

ועידת מרכז הנדל"ן באילת בשיתוף נדל"ן מדיה המשיכה להיות סוערת גם ביומה האחרון. מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר יוצא נגד דבריו של מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' אתמול, שהכריז כי ברשות נערכים להחזרה של מס דירה שלישית כבר בתקציב הקרוב, ואמר כי "החזרת מס דירה שלישית חד משמעית לא על הפרק".

לדברי הייזלר, "בהחלט ביקשתי לעשות שינויים מהותיים במבנה המס בישראל במסגרת תקציב 2025 . לאו דווקא בכיוון של מיסוי מקרקעין, אלא מיסוי שיותר יעודד צמיחה. במסגרת הדיון באוצר הייתה אחת ההצעות להחזיר את מס דירה שלישית. ואני אומר חד משמעית - זה לא על הפרק ולא מקודם. רוצה להרגיע. להרחיק עוד משקיעים מהשוק זה לא נכון".

נזכיר כי מס דירה שלישית הוא מס שקידם משרד האוצר בשנת 2016 ואף אושר בממשלה, בתקופת שר האוצר לשעבר משה כחלון. המס היה אמור לכלול מיסוי על דירות נוספות שמחזיקים משקיעים בבעלותם על פי נוסחת חישוב מורכבת. המס גרר התנגדות גדולה ואף בוטל בסופו של דבר על ידי בג"ץ בשל פגמים שנפלו בהליך החקיקה.

גם מנגנון הפיצוי ליזמים לא ישים

הייזלר גם התייחס להצעת הפיצוי ליזמים על איחור במסירה, עליה הצהיר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן, ואמר: "לא למדתי את ההצעה על בוריה ונראה לי זו הצעה לא ישימה לא פרקטית ולא שוויונית. בהחלט רואים צורך לשים לזה לב. להבדיל בין חוזים שנחתמו לפני תיקוני חוק המכר וכאלה שנחתמו אחרי, כמה היקף הנזק לכל אחד והאם זו תופעה שעלולה להקריס את כל השוק".

"אנחנו לא אדישים לזה. נכון לעכשיו לא חושבים שנכון להתערב ולשלם פיצוי, כן חושבים שצריך תיקון חקיקה. שמתייחס לאותם קנסות שנקבעו בתיקון לחוק המכר. אם אתה נותן פיצוי לדיירים צריך לתת פיצוי אמיתי ולא קנס. ידרוש תיקון חקיקה ונבחן את הדברים", סיכם הייזלר.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully