וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס דירה שלישית יחזור? זו ההצהרה של מנהל רשות המיסים

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 12:17

מנהל רשות המיסים השתתף בוועידת מרכז הנדל"ן באילת, בשיתוף נדל"ן מדיה, והכריז כי רשות המיסים חושבת שצריך לבחון את החזרת מס דירה שלישית בשנת 2025, כחלק מצעדי המיסוי בעקבות המלחמה

דירה למכירה , דירה להשכרה. ShutterStock
דירה למכירה , דירה להשכרה/ShutterStock

"רשות המיסים חושבת שצריך לבחון את החזרת מס דירה שלישית. מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025. גם שר האוצר מחזק את המהלך", כך הצהיר מנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ', בוועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024 בשיתוף נדל"ן מדיה, שהתקיימה ביומיים האחרונים. את הדברים אמר אהרונוביץ' על רקע התלבטות באוצר על צעדי מיסוי בעקבות המלחמה.

נזכיר כי מס דירה שלישית הוא מס שקידם משרד האוצר בשנת 2016 ואף אושר בממשלה, בתקופת שר האוצר לשעבר משה כחלון. המס היה אמור לכלול מיסוי על דירות נוספו שמחזיקים משקיעים בבעלותם על פי נוסחת חישוב מורכבת. המס גרר התנגדות גדולה ואף בוטל בסופו של דבר על ידי בג"ץ בשל פגמים שנפלו בהליך החקיקה.

שי אהרונוביץ', ועידת מרכז הנדל"ן באילת 2024 בשיתוף נדל"ן מדיה. נאו מדיה,
שי אהרונוביץ', ועידת מרכז הנדל"ן באילת 2024 בשיתוף נדל"ן מדיה/נאו מדיה

עוד, אמר אהרונוביץ' בנושא: "שימו מס על השכירות כמו שצריך ותעזבו את מס הרכישה. אין ספק שאם נעלה את המס ל-25% אחוזים כנראה שחלק יתגלגל על השוכרים בטח באזורי הביקוש. אין מה לעשות מעבר. הרבעון השני של השנה ילמד אותנו כבר יותר טוב האם המשק יצליח לעבור את המהמורה הענקית הזו של חרבות ברזל או שאנחנו במקום אחר".

נזכיר כי הוועידה הייתה מאד סוערת, אחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת התחבורה מירי רגב, אשר הגיעו כדי להתראיין על הבמה, ספגו קריאות בוז. סמוטריץ' אף ירד מהבמה, אבל חזר לאחר מספר דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully