וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רצה להכריז ראשון על הטבות הדיור למילואימניקים, אבל הקדימו אותו

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 16:39

באופן חריג, ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להשתתף בישיבת רשות מקרקעי ישראל שמתקיימת היום - בה צפויה לצאת הודעה על הטבות דיור משמעותיות עבור מילואימניקים. הבעיה, שכבר הקדימו אותו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום לוועידת AIPAC. רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום לוועידת AIPAC/אתר רשמי, רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

בין הנשיא ביידן וההפגנות בכל מוצ"ש, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צמא בימים אלו להוקרה ציבורית להעלאת הפופולאריות שלו. לכן, באופן חריג, בחר נתניהו להשתתף בישיבת רשות מקרקעי ישראל שתתקיים היום (ד) ולהכריז בעצמו על הטבות למילואימניקים.

עם זאת, מי שהקדים אותו ואולי קצת גנב לו את ההצגה, היה מנכ"ל רמ"י, ינקי קוינט, שהתייחס להצעה של 90% הנחה בקרקע למשרתי מילואים בפרסום ראשון בוואלה נדל"ן מוועידת לשכת שמאי המקרקעין באילת.

קוינט אמר כי "הנחה של 90% היא אפשרית אבל מדובר בסוג של ממוצע. רמ"י משווקת קרקעות באזורי עדיפות לאומית ובקו עימות. בקו העימות התמורה היא אפס. ככל שמדרימים או מצפינים מהגבולות ערכי הקרקע עולים. ההצעה שאנחנו הצענו באה לטובת הנחה משמעותית לחיילי המילואים, אבל בסופו של דבר היא מייצרת איזה מדרג עם קווים לאומים ואם רוצים לגרום לכך שאוכלוסייה תגיע לשתולה ולא לעפולה, אז צריך לייצר מדרג של קווים לאומים והאינסנטיב שאנחנו יודעים לעבוד איתו הוא מחירי הקרקע, אנחנו בעד המהלך הזה".

ינקי קווינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל. פוטו מרסלו,
ינקי קווינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל/פוטו מרסלו

גם יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, הקדים את נתניהו והצהיר ביום שני האחרון, אחרי קוינט, כי במהלך ועידת לשכת שמאי המקרקעין, כי "ברביעי הקרוב תצא בשורה תקדימית עבור משרתי המילואים".

מורגנשטרן הסביר: "ההחלטה המשמעותית והמרכזית שתבוא למועצת מקרקעי ישראל היא הכפלת מספר הדירות לחיילי המילואים מ-10% ל-20%. זה אומר שאם מוציאים 1,000 דירות בהגרלה, 200 דירות מוגרלות בהרגלה סגורה רק לחיילי המילואים, וצריך להבין שחיילי המילואים הם גם בין המתמודדים על ה-800 הנותרות. החלטה משמעותית נוספת של הנחות בקרקע למשרתי מילואים היא לאפשר הנחה של עד 90% למחסורי דיור ממחיר הקרקע. בשנה שעברה יצאו כמעט 4,000 מגרשים כאלה, הפוטנציאל הוא הרבה יותר גדול, יש 30,000 תב"עות. מדובר בשתי בשורות משמעותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully