וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה בדרך לדרום? מנכ"ל רמ"י משתף בתכנית האסטרטגית לשיקום העוטף

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 16:23

במהלך היום השני של ועידת שמאי המקרקעין שנערכת בימים אלו באילת, ינקי קוינט, מנכ"ל רמ"י, קרא לזוגות צעירים לרכוש דירה בעוטף ודיבר על התכנית האסטרטגית לשיקום העוטף והדרום | האם תינתן הנחה של 90% בקרקע למשרתי מילואים?

ינקי קווינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל. פוטו מרסלו,
ינקי קווינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל/פוטו מרסלו

בתחילת היום השני של ועידת שמאי המקרקעין, שנערך בימים אלו באילת תחת הכותרת 'ממלחמה להשבחה', נשאל ינקי קוינט מנכ"ל רמ"י על מדד המחירים והזינוק של מחירי הדירות והמחסור של העובדים הזרים והשיב כי, "רואים את הנתונים של הכלכלן הראשי על גידול בהיצע הדירות הלא מכורות אני חושב שזה משקף את המצב טוב יותר מנתוני הלמ"ס. יש שינוי במגמה, אני לא חושב שהבעיה היא בהיצע הקרקעות".

"עלות העבודה היא זניחה אבל המימון שנגזר מהימשכות הבנייה משליך על המחיר". עוד הוסיף, "אם הייתה התלבטות אחרי ה-7 לאוקטובר רואים במכרזים שיש חזרה לשגרה. אנחנו ממשיכים את השיווקים, ככל שתיפתר בעיית העובדים המחירים ירדו", ציין קוינט.

היצע דל - מה יקרה ברגע שהרוכשים יחזרו לשוק?

קוינט ציין כי רואים בזה שאנשים חוזרים לרכוש בשורה טובה. ההתאוששות נצפית בכמה פרמטרים במשק - נתוני אשראי, רכישת דירות וקבלנים שניגשים למכרזים. אם הגישה הייתה ב-8 לאוקטובר שהשמיים נפלו וקבלנים פנו אלינו ואמרו שלא נשלים את התמורה בגין הרכישות במכרזים, אז היום קבלנים ניגשים זוכים ומתכוונים לבנות וזוהי בשורה טובה.

קוינט גם התייחס לשיתופי הפעולה מול ראשי הערים וציין כי לא תמיד יש חפיפה בין הצורך האסטרטגי של מדינת ישראל להגדיל את היצע הדיור לבין הרצונות הטקטיים הלוקאלים של ראשי הרשויות. רוב מוחלט של המקרים יש הסכמה עם ראשי הרשויות. בשוליים יש קונפליקטים שנפתרים. אנחנו חתומים בהסכמי גג וכמו צד להסכם גם המדינה עומדת על שלה והסכמים צריך לקיים, היא דורשת את זה גם מראשי רשויות שהם שחקנים פוליטיים והתנהלות החוזית המוכרת לא תמיד מוכרת להם".

בשאלה על מחיר למשתכן שהמון זוכים מקבלים את ההטבה אבל הבנייה מתעכבת לצד קבלת טפסי ה-4 שמתעכבים, מה החלק של רמ"י בעניין. קווינט ציין כי החלק שלנו הוא לשווק את הקרקעות, תהליכי בנייה במדינת ישראל ארוכים, מייגעים ובירוקרטים. אנחנו מנסים לצמצם את ההליכים בשביל לפתור את הבעיות הללו.

טסלה בדרך לעוטף?

קווינט התייחס להצעה של 90% הנחה בקרקע למשרתי מילואים, ואמר כי "הנחה של 90% היא אפשרית אבל מדובר בסוג של ממוצע. רמ"י משווקת קרקעות באזורי עדיפות לאומית ובקו עימות. בקו העימות התמורה היא 0. ככל שמדרימים או מצפינים מהגבולות ערכי הקרקע עולים. ההצעה שאנחנו הצענו באה לטובת הנחה משמעותית לחיילי המילואים. אבל בסופו של דבר היא מייצרת איזה מדרג עם קווים לאומים ואם רוצים לגרום לכך שאוכלוסייה תגיע לשתולה ולא לעפולה אז צריך לייצר מדרג של קווים לאומים והאינסנטיב שאנחנו יודעים לעבוד איתו הוא מחירי הקרקע ואנחנו בעד המהלך הזה".

בהקשר לשיקום העוטף, ינקי ציין כי "אנחנו מובילים את התוכנית האסטרטגית של עוטף עזה מנסים מאוד לייצר אינסנטיב כלכלי גם לרשויות באזור: שדרות, אופקים, נתיבות, ואשקלון ולא רק לקיבוצים שנמצאים שם. העברנו החלטה ממש סמוך ל-7 לאוקטובר שהטיבה עם הקיבוצים באזור. הבעיה בצפון הבעיה קשה יותר וצריך להתמקד שם כי בצפון יש קושי רב. ב-7 שנים האחרונות אנחנו שיווקנו למעלה מ-30 אלף יחידות דיור בנתיבות, אופקים ושדרות ולמעלה מ-25 אלף יחידות דירות באשקלון כמעט 60 אלף יחדות דיור, אני לא חושב שיש אזור, שהוא כאסם המגורים של מדינת ישראל. יש לנו עוד תוכניות לעוד עשרות אלפי יחידות דיור האזור הזה אין לי ספק שיפרח וישגשג זוהי תהיה תשובה ניצחת למה שקרה ב-7 לאוקטובר. ממשלת ישראל חייבת לעשות הכל כדי לשקם את הצפון ואנחנו נשמח לקחת חלק בפתרון.

לסיום, התייחס ינקי לחלום לרכוש דירה שהולך ומתרחק מהזוגות הצעירים והמליץ להם לרכוש דירה בעוטף עזה: בשדרות, נתיבות, אופקים ואשקלון. "אלו ערים שמתפתחות, והממשלה מאוד ממוקדת בפיתוח חבל הארץ הזה. יש כל מיני רעיונות שמתגלגלים להפוך את זה למוקד מחקר חקלאי, אם אינטל עברה לקריית גת, אז אולי צריך להביא את טסלה לאזור עוטף עזה. אין לי ספק שהמחירים יעלו והאזור יהפוך למאוד מוצלח", סיכם קוינט.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully