וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע דיון חוזר בתכנית השנויה במחלוקת בחדרה: זו הסיבה ההזויה

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 17:58

הצלחה למאבק של ראש עיריית חדרה: גייס ראשי ערים מובילים וקיבל דיון חוזר במועצה הארצית על תכנית בנייה גדולה ושנויה במחלוקת. בן חיים: "הכפפות הוסרו ובכוונתי לפעול באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותי על מנת להוריד את התוכנית ההרסנית הזו מסדר היום"

שטח חקלאי. ShutterStock
אילוסטרציה: שטח חקלאי/ShutterStock

בעקבות הרעש שעשתה החשיפה בוואלה: המועצה הארצית לתכנון ובניה הודיעה היום (ד') כי תכנס ישיבה מיוחדת לדיון בתוכנית הענק להקמת שכונת מגורים חדשה עם אלפי דירות על שטחי פרדסים שבין בית אליעזר לחדרה. זאת, בעקבות דרישתו של ראש עיריית חדרה לכינוס חוזר של המועצה ולצד תמיכת חברי מליאת הותמ"ל וראשי הרשויות: ירושלים, חיפה, תל אביב, דיר אל אסד וזמר.

נזכיר כי לפני כשבועיים פורסם לראשונה בוואלה נדל"ן על אישור התכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת 7,850 דירות על שטח פתוח במזרח חדרה, בניגוד להמלצת העירייה, שניסתה לעשות כל שביכולתה כדי לדחות את הדיון החשוב בחודש לפחות, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות.

בהמשך אותו היום, נחשף, כי הדיון היה בעצם תפאורה להחלטה שכבר נקבעה מראש, כאשר עוד בטרם הסתיים הדיון בוועדה בתוכנית הענק שעל פי העירייה עתידה לקבוע את גורלה של חדרה, תושביה והמרחב כולו - הפיצה רשות מקרקעי ישראל הודעה בדבר ההחלטה לאשר להפקדה את התוכנית. ההודעה על אישור התכנית כשהדיון היה באיבו, הובילה לפיצוץ הדיון למספר שעות לאחר שראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, קיבל למעשה את הספוילר לסוף שהיה, מסתבר, ידוע מראש על ידי רמ"י.

כעת, כאמור, המועצה תתכנס בשנית. "בהתאם לסעיף 13א' לחוק, מצורפות בקשותיהם של חברי הועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים ו/או חברי המועצה הארצית לתכנון ובניה לקיים דיון במועצה הארצית בנושא תמ"ל 3002 נוכח סטייתה מתוכנית המתאר המחוזית", כתב ניר בן חיים במכתב הדרישה לכינוס המועצה.

"התנהלות הוועדה מקוממת, את כולם אחשוף"

לצידו של ראש העיר כאמור ראשי ערים נוספים שתומכים בהורדת התכונית מהשולחן בשל היותה מנוגדת לאופייה של חדרה וכי היא חורגת מתוכנית המתאר המחוזית. ראשי הרשויות ציינו עוד בפנייתם, כי הוחלט להוסיף עוד 1,200 יחידות דיור שלא היו חלק מהתוכנית המקורית.

בכירים בעריית חדרה העוסקים בנושא מציינים כי "התוכנית שמנסה הותמ"ל לקדם, כל כך לא הגיונית, שעצם העובדה שיש מי שמקדם אותה מעלה סימני שאלה". לצד זאת תוקפים בעירייה את אופן התנהלות הוועדה: "הכינוס החפוז בעת מלחמה, חוסר תשומת הלב לנתונים שהוצגו, הפצת ידיעה עם סיכום החלטת הוועדה עוד לפני שהסתיימה ועוד. התוכנית ההרסנית הזו היתה קבורה במשך שנים משום ששם מקומה. והנה, פתאום עכשיו זה מה שחשוב לותמ"ל לעשות בימים כאלו, במקום לקדם תוכניות לשיקום עוטף עזה?"

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה: "הכפפות הוסרו ובכוונתי לפעול באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותי על מנת להוריד את התוכנית ההרסנית הזו מסדר היום. כראש עיר שתחת אחריותו יותר ממאה אלף תושבים, אינני יכול להשלים מציאות בה תוכנית כזו מרחפת מעל העיר. יתרה מכך, כמי שנחשף לאופן התנהלות הועדה אינני יכול עוד להתייחס אליה כגורם נקי כפיים. התנהלותה מקוממת בכל כך הרבה מובנים ואת כולם אחשוף", מסכם ניר. כעת ממתינים בעיריית חדרה לתאריך הדיון.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "אין כל שחר לדברים. ההודעה הוכנה מבעוד מועד כנוסח נצור עוד לפני והמתינה להחלטת הועדה וכדי לעדכן את ההודעה בהתאם להחלטות שיתקבלו. ההודעה הופצה לכתבים בטעות ובתום לב".

"התוכנית מקודמת ומוכרת לעירייה מזה למעלה מ-7 שנים"

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, נתן אלנתן, מגיב למכתב ראש עיריית חדרה בעניין תוכנית תמ"ל/ 3002: "חבל שראש העיר חדרה בחר לקדם את עצמו פוליטית ערב בחירות על הראש של הותמ"ל. סדר היום של הותמ"ל לא נגזר בהתאם לבחירות או כל אירוע אחר. התוכנית הייתה אמורה לעלות כבר לפני חודשים רבים, ומתוך רצון טוב לבוא לקראת חדרה, כדי לשפר את התוכנית וכדי לסייע לעירייה לקדם את תוכנית הגג, הדיון נדחה בכמה חודשים".

"אולם לצערי לא הייתה לראש העיר שום כוונה להתקדם וכל מטרתו היא לדחות עד אין סוף ולא לאשר שום תוכנית במקום. הותמ"ל פועלת בהתאם לחוק ותוכניות מובאות לדיון בהתאם להתקדמות התוכנית. באשר לתוכנית עצמה, התוכנית מקודמת ומוכרת לעירייה מזה למעלה מ-7 שנים, וכן במסגרת הליך התכנון התקיימו אירועי שיתוף ציבור יחד עם נציגי העירייה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully