וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכור מראש? בזמן הדיון - רמ"י הפיצה הודעה על אישור התכנית וגרמה לפיצוץ

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 10:08

במהלך דיון בותמ"ל על עתידה של תכנית בנייה גדולה ושנויה במחלוקת בחדרה, הפיצה רמ"י הודעה לתקשורת על אישורה. בעיריית חדרה זועמים: "כך נחשף כי כולנו רק שחקנים במשחק מכור מראש" | בלעדי

התכנית להרחבת בית אליעזר בחדרה. יער - קורין ניהול ותכנון בע"מ,
התכנית השנויה במחלוקת במזרח חדרה/יער - קורין ניהול ותכנון בע"מ

חשיפה: אתמול (ד') פורסם לראשונה בוואלה על אישור התכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת 7,850 דירות על שטח פתוח במזרח חדרה, בניגוד להמלצת העירייה, שניסתה לעשות כל שביכולתה בימים האחרונים כדי לדחות את הדיון בחודש לפחות, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות.

כעת, נחשף, כי הדיון היה בעצם תפאורה להחלטה שכבר נקבעה מראש, כאשר עוד בטרם הסתיים הדיון בוועדה בתוכנית הענק שעל פי העירייה עתידה לקבוע את גורלה של חדרה, תושביה והמרחב כולו - הפיצה רשות מקרקעי ישראל הודעה בדבר ההחלטה לאשר להפקדה את התוכנית.

ההודעה על אישור התכנית, שפורסמה ראשונה בוואלה נדל"ן כשהדיון היה באיבו, הובילה לפיצוץ הדיון למספר שעות לאחר שראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, קיבל למעשה את הספוילר לסוף שהיה, מסתבר, ידוע מראש על ידי רמ"י.

לדבריו של בן חיים: "כך נחשף כי כולנו רק שחקנים במשחק מכור מראש. כל הצוות המקצועי של עריית חדרה יושב בדיון שחשבנו שהוא רציני, לאחר שלמדנו את כלל הטיעונים, השמענו בכובד ראש כל טיעון וטיעון וקיבלנו מענה מזלזל. אני בספק אם איש הקשיב לנו ואז התברר מדוע. קיבלנו היום דוגמה חיה ומצערת למשקל שיש לשיקולים זרים בקביעת עתידנו כאן ובאופן שבו ננהל את חיינו בעשורים הבאים. מה שקרה מעלה סימני שאלה בנוגע לאמינות הדיון וקידום התכנית ההרסנית".

"מדובר בתכנית שתפגע אנושות בעתידה של חדרה ובאיכות חייהם של תושביה. מצער ביותר כי בשעה שאנו נלחמים על עתידנו כאן וכולנו עוסקים בחיזוק והגברת החוסן הלאומי, יש מי שבוחר לנצל מנגנונים כבדי משקל לשימושם האישי. העירייה מתנגדת בתוקף לקידום התכנית משום שהיא נוגדת את תכנית הפיתוח של העיר, פוגעת במימוש תכנית אחרות ובעיקר בתכניות התחדשות עירונית שכל המהות שלהן היא צדק חברתי. אמשיך להיאבק עד לסילוקה מהשולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully