וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבג"ץ דחה את עתירת העירייה: אלפי דירות יוקמו במזרח חדרה

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 15:05

לאחר שנדחתה דרישת עיריית חדרה להעביר את הדיון החשוב לימים שאחרי הבחירות לרשויות המקומיות - התכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת אלפי דירות על שטח פתוח בחדרה, כהרחבה לשכונת בית אליעזר, אושרה להפקדה בותמ"ל | פרסום ראשון

התכנית להרחבת בית אליעזר בחדרה. יער - קורין ניהול ותכנון בע"מ,
התכנית להרחבת בית אליעזר בחדרה/יער - קורין ניהול ותכנון בע"מ

רשות מקרקעי ישראל מכריזה היום (ד') כי אושרה להפקדה תכנית הענק להקמת אלפי דירות על שטחים פתוחים בשכונת בית אליעזר, הממוקמת במזרח העיר חדרה.

זאת, נזכיר, לאחר שאתמול דחה בית המשפט העליון, בראשות כב' השופטים סולברג, מינץ וכנפי-שטייניץ את העתירה שהגישה עיריית חדרה בבקשה להעביר את הדיון בתוכנית לימים שאחרי הבחירות המקומיות, וחייב אותה בהוצאות בית המשפט של 10 אלף שקל. על כן, הדיון בותמ"ל התקיים כמתוכנן כאמור, והתכנית הוחלטה להפקדה.

התכנית השנויה במחלוקת משתרעת על שטח של כ-1577 דונם בשכונת בית אליעזר בחדרה כאמור, וכוללת הקמה של כ-7,850 דירות ועוד 300 יחידות לדיור מיוחד, כ-47,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, כ-174,000 מ"ר למבני ומוסדות חינוך וציבור, ועוד כ-209 דונם שטח ציבורי פתוח. התכנית ממוקמת מזרחית ודרומית לשכונת בית אליעזר הקיימת ומרחיבה אותה והיא מתפרשת על שטח של כ-1,577 דונם.

מטרת התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל, כפי שהיא הציגה אותה, היא שיפור איכות החיים של מזרח העיר חדרה באמצעות הוספת מגורים ותעסוקה בשכונת בית אליעזר, הוספת גני ילדים, פארקים, מרכז תרבות וטיילת המובילה לשטחיים ירוקים איכותיים, תוך ניצול מיטבי של השטח.

התכנית להרחבת בית אליעזר בחדרה. יער - קורין ניהול ותכנון בע"מ,
התכנית להרחבת בית אליעזר בחדרה/יער - קורין ניהול ותכנון בע"מ

התוכנית עוסקת ברובע מגורים חדש בתמהיל מגוון, שיכיל כאמור כ-7,850 יחידות דיור, מתוכן כ-1,300 יח"ד קטנות בין 50-80 מ"ר, כ-2,300 יח"ד להשכרה לטווח ארוך ועוד כ-300 יח"ד לדיור מיוחד. הרובע החדש כולל מרכז אזרחי בסמוך לכיכר/פארק רובעי בממשק עם השכונה הוותיקה ויוצר המשכיות של המרקם העירוני לשכונה הקיימת באמצעות רשת כבישים, שבילים ושטחים ירוקים הממשיכים את הרשת הקיימת ומנגישים את השטח הפתוח ממזרח, כולל טיילת לאורכה וכ-209 דונם שטח ציבורי פתוח.

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על ההחלטה להפקיד את התכנית וציינה כי "בחדרה יוקם רובע עירוני חדש רחב היקף אשר יביא עימו בשורה לעיר ויגרום לצמיחתה ולשגשוג המרחב העירוני. מדובר בתכנית חשובה והכרחית שתיתן מענה לצרכי האוכלוסייה הכוללת תמהיל מגוון של יחידות דיור הכולל דירות קטנות, דירות להשכרה ודיור מיוחד, לצד הקמת מרכז אזרחי חדש עם מבני ציבור, מבני חינוך ושטחי תעסוקה ומסחר אשר יובילו לפיתוח נרחב, שיפור השירות ועליה באיכות החיים בעיר ובמרחב כולו".

הפרויקט תוכנן ע"י צוות בראשות אדריכלית טלי יער-קוסט משרד יער אדריכלים, חברה מתכננת יער-קורין ניהול ותכנון בע"מ.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully