וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשתה של עיריית חדרה נדחתה על הסף - הדיון החשוב יתקיים היום

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 9:27

בג"ץ דחה את דרישתה של עיריית חדרה לדחות את הדיון בתכנית השנויה במחלוקת להקמת אלפי דירות בשטח פתוח במזרח העיר, שלטענתה נכפה עליה ממשרד האוצר, עד לאחר הבחירות. העירייה תשלם הוצאות משפט של 10 אלף שקל

מזרח העיר חדרה. ליעד וכניש, מערכת וואלה
מזרח העיר חדרה/מערכת וואלה, ליעד וכניש

כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה, עיריית חדרה פנתה בימים האחרונים לבג"ץ בבקשה להוציא צו בהול לדחיית הדיון בתכנית להרחבת העיר, שנקבע להיום (31 בינואר). לטענתה, הדיון המשמעותי נכפה עליה בזמן לא מתאים על ידי משרד האוצר, שכן הוא מתקיים פחות מחודש ימים לפני הבחירות לרשויות המקומיות (ב-27 בפברואר).

העותרים מהעירייה טוענים כי לוח הזמנים הנוכחי אינו מאפשר להם זמן היערכות מספק, ויתרה מכך, הדיון בתכנית ערב הבחירות לרשויות המקומיות נוגד את ההנחיות שנקבעו, ואף "מעלה חשש להתערבות בהליכי הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה, תוך כפיית דיון בתוכנית הרת גורל השנויה במחלוקת ציבורית".

מדובר בתוכנית (תמ"ל 3002) ענק שאמורה להגדיל את העיר על ידי בניית 6,900 יחידות דיור על שטח של 1,580 דונם, ברובו שטח חקלאי, בבית אליעזר שבעיר. התוכנית היא גלגול של תוכנית שמקדמת הוועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים (הותמ"ל) עוד מ-2016, שזכתה גם היא להתנגדות מרובה מצד עיריית חדרה.

בטענה להיעדר הזדמנות לעסוק כראוי בדיון, טענו העותרים כי קיום הדיון בתקופה זו מהווה התעלמות מזכויותיהם להתייעץ ולהשתתף בהליך התכנון. הם מצטטים הנחיות של משרד הפנים ויו"ר המועצה הארצית, המייעצות לרשויות המקומיות לפעול בשמרנות בתקופת הבחירות, בעיקר בנושאים ציבוריים שנויים במחלוקת. בנוסף, העותרים מפנים להוראות החוק שנקבעו לקידום בנייה באזורים מועדפים וטוענים כי הנסיבות הנוכחיות אינן מתיישבות עם הנחיות אלו.

טענות העירייה נדחו על הסף - הדיון יתקיים

למרות טענות העירייה, השופטת ג' כנפי-שטייניץ דחתה את העתירה במהירות. השופטת ציינה עיקרון מבוסס ולפיו אין לבתי משפט להתערב בהליכי תכנון שוטפים שלא הגיעו לסופם. רק בנסיבות חריגות יש לסטות מכלל זה, והעותרים לא הצליחו להוכיח נסיבות כאלה בטיעונם.

השופטת הדגישה כי על העותרים להתייחס לחששותיהם בערוצים המתאימים בתוך מוסד התכנון, שם יש להם אפשרות להעלות את טענותיהם התכנוניות ותביעות נוספות הקשורות לכך. פסיקת בית המשפט מדגישה את החשיבות של מתן אפשרות לתהליכי תכנון להתנהל בטרם פנייה להתערבות שיפוטית.

משכך, דרישתה של עיריית חדרה לדחות את הדיון נדחתה על הסף והדיון החשוב יתקיים כמתוכנן היום (יום רביעי, 31 בינואר). כמו כן, בשל אופייה הדחוף של העתירה, חויבה העירייה בהוצאות משפט בסך 10,000 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully