וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניע נסתר? משרד האוצר כופה דיון חשוב בעיריית חדרה ערב הבחירות

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 9:01

עיריית חדרה מבקשת מבג"ץ להורות על דחיית הדיון בתוכנית הענק, הכוללת הקמת אלפי דירות על שטח פתוח במזרח העיר, עד לאחר הבחירות. לטענת העירייה, "מעלה חשש להתערבות בהליכי הבחירות"

זריחה בשכונת הפארק בחדרה. ליעד וכניש, מערכת וואלה
זריחה בשכונת הפארק בחדרה, הממוקמת במזרח העיר/מערכת וואלה, ליעד וכניש

דורשת צו בהול: עיריית חדרה מבקשת מבית המשפט העליון להורות על דחיית הדיון בתוכנית הענק שמקדם משרד האוצר באמצעות הותמ"ל במזרח העיר, ותוכנן לתאריך ה-31 בינואר, עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, הצפויות להיערך ב-27 בפברואר 2024.

מדובר בתוכנית (תמ"ל 3002) ענק שאמורה להגדיל את העיר על ידי בניית 6,900 יחידות דיור על שטח של 1,580 דונם, ברובו שטח חקלאי, בבית אליעזר שבעיר. התוכנית היא גלגול של תוכנית שמקדמת הוועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים (הותמ"ל) עוד מ-2016, שזכתה גם היא להתנגדות מרובה מצד עיריית חדרה.

באמצעות עו"ד אמיר בירנבוים ממשרד עפר שפיר ושות', טוענת העירייה, כי מדובר בתוכנית המשתרעת על שטח עצום, מהותית לקביעת אופייה של העיר חדרה לעשורים הבאים, ומאופיינת במורכבויות חריגות. לדבריה, הוראות התוכנית סותרות את הוראות התוכנית הכללית של העיר (חד/2020), המסמנת שטח זה לקרקע חקלאית וכן משנה את הוראות תוכנית המתאר המחוזית למחוז חיפה, שם מסומן השטח הנדון כאזור חקלאי / נוף פתוח, מחוץ לתחום הפיתוח העירוני של חדרה.

עוד, טוענת העירייה, כי התוכנית מתוכננת להיות בסמיכות לשכונת בית אליעזר הוותיקה המאופיינת בבניה צמודת קרקע וקיים חשש כי קידומה יפגע בערכי טבע וכרסום במסדרון אקולוגי.

"מעלה חשש להתערבות בהליכי הבחירות"

לאורך השנים האחרונות הביעה העירייה התנגדות לתוכנית במספר הזדמנויות, הציגה לגורמים הרלוונטיים שוב ושוב את השגותיה ביחס לתוכנית ולטענתה הובטח לה כי היא לא תובא לדיון להפקדה לפני הבחירות לרשויות המקומיות. אולם לפני כשבוע הופתעה העירייה לקבל הודעה על קליטת התוכנית לאחר אישור עמידתה בתנאי סף והזמנה לדיון בהפקדתה ליום 31.1.2024

בעתירה לבג"צ טוענת העירייה כי מדובר בכפיית דיון ערב בחירות. "נקודת המוצא היא, כי על הרשות המקומית והוועדה מקומית לתכנון ובניה לנהוג בשמרנות בתקופת בחירות, כאשר ההקפדה מחמירה ככל שמועד הבחירות מתקרב. בפרט הדבר נוגע בסוגיות בעלות השלכות רוחב, החורגות מגדר הניהול השוטף, ובפרט כאשר מדובר בעניין השנוי במחלוקת ציבורית. עיקרון זה עוגן במספר רב של חוזרי מנכ"ל משרד הפנים והנחיות יועץ משפטי לממשלה".

לטענת העירייה, ההתעקשות של הותמ"ל ושל המטה לתכנון לאומי לקיים את הדיון בתוכנית ב-31.1 וסירובן לדחותו בחודש ימים עד לאחר הבחירות, מעלה חשש להתערבות בהליכי הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה, תוך כפיית דיון בתוכנית הרת גורל השנויה במחלוקת ציבורית".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully