וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוויר לנשימה: ענף השיפוצים יצטרף למתווה המענקים לעובדים החדשים

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 15:26

הישג לקבלני השיפוצים: לאחר שגילו כי הוחרגו מהמתווה שנועד לעודד עובדים ישראלים חדשים להיכנס לענפי הבניה והחקלאות באמצעות מענקים כספיים, ועדת העבודה הורתה לביטוח לאומי לכלול גם את ענף השיפוצים

שיפוצים. ShutterStock
שיפוצים/ShutterStock

ועדת העבודה והרווחה הורתה היום (ג') לביטוח לאומי לכלול את ענף השיפוצים במתווה המענקים לעידוד עובדים ישראלים חדשים להיכנס לעבוד בענפי הבנייה והחקלאות, עקב המחסור החמור בעובדים שנוצר מתחילת המלחמה, עם בריחת העובדים הזרים והסגר על פועלי השטחים.

תכנית המענקים מעניקה לכל עובד ישראלי חדש בענף הבניין והחקלאות מענק של 10 אלף שקל לאחר 4 חודשי עבודה, כאשר בחודשיים הראשונים יקבל 3,000 שקל ובתום חודש העבודה השלישי יקבל 4,000 שקל.

הניסוח המקורי של המתווה השאיר את ענף השיפוצים מחוץ למתווה, שכן מדובר רק בעבודות הקשורות לתוספות בניה, מה שאסור לקבלני שיפוצים לבצע. על כך הייתה זעקה גדולה של קבלני השיפוצים, בראשות יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, שהשמיע את קולם בדיון בכנסת בשבוע שעבר ונזרק מהאולם.

יו"ר התאחדות השיפוצים, ערן סיב, נזרק מהאולם במהלך דיון בכנסת. יח"צ, עיבוד תמונה
יו"ר התאחדות השיפוצים, ערן סיב, נזרק מהאולם במהלך דיון בכנסת/עיבוד תמונה, יח"צ

המתווה החל בימים שלאחר ה-7 באוקטובר, כאמור בעקבות המחסור הגדול שנוצר בעובדים זרים ופלסטינים כתוצאה מהמלחמה. נזכיר כי לאחר שפג תוקף ביום האחרון של שנת 2023, ונראה כי הממשלה לא עושה דבר כדי לשנות את זה, עלתה ביקורת גדולה בענף. בעקבות כתבה שעלתה אצלנו בנושא, שר העבודה יואב בן צור כינס את מועצת ביטוח הלאומי, שאישר את הארכת המתווה, וכעת ממתינים לחותמת של משרד האוצר כדי להאריך את תוקף המתווה לחצי שנה נוספת.

בדיון שהיה בועדת העבודה והרווחה, ח"כ ארז מלול מש"ס העלה את מצוקת ענף השיפוצים וביקש הסבר מביטוח לאומי מדוע ענף השיפוצים לא נכלל בתמריצים. ח"כ ששון גואטה הצטרף אליו וטען כי מחובת המדינה לעזור לענף השיפוצים, המצוי במצוקה גדולה ועשוי לקרוס במידה ולא יקבל עזרה וידיים עובדות במיידי.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, בירך את ח"כ מלול וח"כ גואטה על תמיכתם ונכונותם לעזור לענף השיפוצים בישראל אשר מצוי במצוקה קשה בעת הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully