וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלני השיפוצים זועמים: הענף נותר מחוץ למתווה התמריצים לעובדים חדשים

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 11:16

מדינת ישראל נגד ענף השיפוצים? קבלני השיפוצים זועמים לאחר שנודע להם כי הענף נותר מחוץ למתווה התמריצים לעובדים חדשים בענפי הבנייה והחקלאות. המתווה מעניק לכל עובד ישראלי חדש בענף הבניין והחקלאות מענק של 10 אלף שקל

אדם מתקין לוחות גבס. ShutterStock
קבלני השיפוצים זועמים: הענף נותר מחוץ למתווה התמריצים לעובדים חדשים/ShutterStock

למרות המחסור הגדול בידיים עובדות בענף השיפוצים בעקבות הסגר על הפלסטינים והגיוס הנרחב למילואים - לקבלני השיפוצים נודע כי מתווה התמריצים שאושר לעובדים חדשים בענפי הבנייה והחקלאות הותיר את ענף השיפוצים בחוץ.

המתווה מעניק לכל עובד ישראלי חדש בענף הבניין והחקלאות מענק של 10 אלף שקל לאחר 4 חודשי עבודה, כאשר בחודשיים הראשונים יקבל 3,000 שקל ובתום חודש העבודה השלישי יקבל 4,000 שקל.

המתווה החל בימים שלאחר ה-7 באוקטובר בעקבות המחסור הגדול שנוצר בעובדים זרים ופלסטינים כתוצאה מהמלחמה. לאחר שפג תוקף ביום ראשון האחרון ונראה כי הממשלה לא עושה דבר כדי לשנות את זה, עלתה ביקורת גדולה בענף.

בעקבות הכתבה שעלתה אצלנו בנושא, שר העבודה יואב בן צור כינס את מועצת ביטוח הלאומי, שאישר אתמול (ג') את הארכת המתווה, וכעת ממתינים לחותמת של משרד האוצר.

"לא ייתן שענף השיפוצים יהיהבן חורג"

מבדיקתנו, מסתבר כאמור שמתווה המענקים לא כולל את ענף השיפוצים שסבל אולי הכי הרבה מחוסר בידיים עובדות בעקבות המלחמה והסגר בשטחים.

על פי הניסוח של התכנית, המתווה כולל "עבודות שיפוץ נרחבות במבנים קיימים" (כל עבודה הקשורה לשינוי במבנה המקורי-תוספת בניה), מה שמשאיר את ענף השיפוצים מחוץ למתווה, שכן מדובר רק בעבודות הקשורות לתוספות בניה, מה שאסור לקבלני שיפוצים לבצע.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מסר בתגובה: "ממשלה אוכלת יושביה, לא יאמן שהממשלה בעת משבר ומלחמה עושים איפה ואיפה, קשה מאד להאמין שענפים אחרים יקבלו מענקים וענף השיפוצים כבן חורג יישאר בחוץ".

גורמים המקורבים לשר העבודה, יואב בן צור, מסרו כי ינסו לסייע.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully