וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הביקורת: שר העבודה הנחה להמשיך את תכנית התמריצים לעובדים

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 12:26

בעקבות הידיעה שפרסמנו הבוקר: שר העבודה העביר הנחייה למועצת הביטוח הלאומי להאריך את תכנית התמריצים לעובדים חדשים בענף הבניה והחקלאות, כמענה למחסור החמור מאז ה-7 באוקטובר. כעת, המשך התכנית נתונה להחלטת משרד האוצר

יואב בן צור. ראובן קסטרו
יואב בן צור/ראובן קסטרו

כל מה שצריך זה לחץ תקשורתי? בעקבות הכתבה שפרסמנו הבוקר (ג') על כך שפג תוקפה של תכנית התמריצים לעובדים חדשים בענפי הבנייה והחקלאות שסובלים ממחסור חמור בידיים עובדות מאז ה-7 באוקטובר - מועצת הביטוח הלאומי הודיעה כי תאשר את המשך תכנית התמריצים בענפים אלו בהנחיית שר העבודה, יואב בן צור.

כעת, המשך התכנית נתונה להחלטת משרד האוצר. השר בן צור הודיע לוואלה נדל"ן כי הוא פועל ממש תוך כדי כתיבת שורות אלו מול האוצר במטרה להאריך את התכנית בהקדם האפשרי.

נזכיר כי בעקבות המלחמה, נותרו ענפים רבים, כמו ענף הבנייה והשיפוצים וענף החקלאות, שהסתמכו ברובם על כח עבודה זר (פלסטינים ועובדים זרים) נותרו ללא עשרות אלפי ידיים עובדות ובהשבתה כמעט מלאה. כמענה למחסור כוח האדם בענפים הללו ועידוד עבודה עברית, גיבשה הממשלה תוכנית מענקים לתמרוץ כניסת עובדים ישראלים חדשים לענפים אלו.

מענק של 10 אלף שקל לעובדים חדשים בענפי הבנייה והחקלאות

במסגרת התכנית ניתנים מענקים לעובדים שהחלו לעבוד בענפים הללו בתקופה שבין 7.10.23 ועד ל-31.12.23. המענק משולם עבור 3 חודשי עבודה רצופים בתקופה שבין ה-1.11.23 ועד ה-31.3.24, כאשר בשני חודשי העבודה הראשונים גובה המענק הוא 3,000 שקל לכל חודש ובתום חודש העבודה השלישי המענה עומד על 4,000 שקל - סה"כ 10 אלף שקל.

בנוסף, עובדים אשר מועסקים בישובים שפונו זכאים למענק כפול. הכסף למענקים מגיע מהסכם בין משרד האוצר וביטוח לאומי, כאשר על פי ההסכם הצדדים יכולים להאריך את תקופות הזכאות עד יוני 2024 - מועד פקיעת ההסכם.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully