וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה עסקת הענק על אדמות הפטריארכיה בירושלים: מה עם התושבים?

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 11:53

750 מיליון שקל: חברת אקסטל מעדכנת כי השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים, הנחשבת כעסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים. נזכיר כי העסקה עוררה מאבק מצד תושבי השכונות שנמשך עד היום

עשרות מפגינים בפרשת קרקעות הפטריארכיה בירושלים/יח"צ

הושלמה העסקה שבלב הפרשה בירושלים: חברת אקסטל של איש העסקים גארי ברנט מעדכנת הבוקר (א') כי העבירה את התשלום האחרון של כ-450 מיליון שקל לקבוצת ניות, ובכך השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים ב-750 מיליון שקל בסך הכל (לא כולל מסים ועלויות נוספות).

עסקת הענק, הנחשבת לעסקת הנדל"ן הגדולה ביותר בעיר ירושלים ב-100 שנים האחרונות ויותר, נחתמה לפני כשנה בינואר 2023 עם קבוצת ניות על הקרקע המבוקשת הכוללת כ-500 דונם. בכוונת החברה להגיע להסכמים עם קק"ל ובעלי הדירות במתחם לפיתוח השטחים וקידום פרויקטים של התחדשות עירונית.

עסקת הענק של איש העסקים היהודי-אמריקאי, גארי ברנט, הבעלים של חברת אקסטל, כוללת רכישת קרקעות בשכונות טלביה, רחביה וניות, המוחכרות כיום לקק"ל בחוזה שצפוי להסתיים ב-2050-2052. כעת, החברה החלה בשיחות עם הרשויות, על תכניות פיתוח והתחדשות עירונית בעיר.

התושבים נאבקים: חוששים כי יגורשו מביתם

נזכיר כי העסקה, שנסגרה לפני כשנה, עוררה מאבק מצד תושבי השכונות בירושלים, המוחים עד היום על אי הוודאות בנוגע לעתידם, על הכוונה לכאורה לגרשם בשנים הקרובות מבתיהם על ידי קבלנים ובעלי הון, ובראשם איש העסקים גארי ברנט. בהפגנה האחרונה שהתקיימה במאי 2023 השתתפו עשרות תושבי השכונות ניות, טלביה, אבו טור, גבעת אורנים ורחביה, שדרשו תשובות.

בהקשר זה, מבקשת החברה להגדיש כי היא שואפת להגיע להסכם הוגן וקבוע עם קק"ל ועם הדיירים השונים לטובת קידום פרויקטי פינוי-בינוי על הקרקע שנרכשה. החברה מתכוונת לנהל מו"מ עם כל הצדדים המעורבים, ובפרט עם הדיירים לטובת מציאת פתרון מקיף והוגן, שעשוי לכלול חתימה על הסכמי מכירה והעברת הבעלות.

תגובת המטה לחכירה הוגנת שמייצג את תושבי השכונות: "השלמת העסקה שבוצעה היום מאפשרת לחברה זרה להשתלט על שכונות שלמות בירושלים שבהם מתגוררים אלפי אנשים, ולאיים בגירושם מבתיהם. בכל העולם המערבי החוק אוסר על כך ורק בירושלים המדינה וקק"ל שותקות ולא נוקפות אצבע ומותירות את החוכרים טרף לספסרי קרקעות. זאת בניגוד להתחייבויות של קק"ל והמדינה להגן על החוכרים. ממשלת ישראל קק"ל ועיריית ירושלים מחלקות את ירושלים לכל המרבה במחיר".

שכונת טלביה בירושלים. ג'יני, טס שפלן,
שכונת טלביה בירושלים/ג'יני, טס שפלן

גארי ברנט, מנכ"ל אקסטל: "השלמת העסקה כעת מצד קבוצת הרכישה מהווה הבעת אמון משמעותית בשוק הישראלי ובפרט בעיר ירושלים. מעבר לפוטנציאל הרב שאנו רואים בעסקה זו, אנחנו מאמינים כי למרות המלחמה והאתגרים שבה נמצאת ישראל, שוק הנדל"ן צפוי לצמיחה אדירה מיד בתום הקרבות. אנו נמצאים בימים אלה בשיחות עם כל הצדדים המעורבים, לרבות קק"ל והדיירים ומקווים למצוא פתרון הוגן עבור כולם".

את קבוצת ניות ייצגו בעסקה עוה"ד אברהם אברמן וליאת סאס ממשרד ש.פרידמן אברמזון ושות' ואת אקסטל ייצגו בעסקה עוה"ד אבי פורטן, דעואל פלאי ואלנתן באדל ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully