וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קק"ל נגד רמ"י: "לא נאפשר לתכנית ההרסנית הזו לצאת לפעול"

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 19:39

ירושלים של בטון: קק"ל מתריעה מפני תכנית הבנייה שמקדמת רמ"י להקמת שכונה חדשה עם 9,000 דירות סביב בית חולים הדסה עין כרם. "פגיעה אנושה ביער ובריאות הירוקות שנותרו בעיר הבירה. יש לשמור עליהם בכל מחיר"

מפה השבת קרקע בית חולים הדסה. מ.כ. ניהול פרויקטים,
מפה השבת קרקע בית חולים הדסה/מ.כ. ניהול פרויקטים

אוויר הרים צלול כיין? רמיסת בתי הגידול של בעלי החיים ביער, כריתת מאות עצים ופגיעה אנושה בריאות הירוקות בירושלים; אלו רק חלק מהנזקים שייגרמו כתוצאה מקידום התכנית של רמ"י להקמת שכונה חדשה עם 9,000 יחידות דיור, על חשבון השטחים הירוקים מסביב לבית החולים הדסה.

על כן, קק"ל, יחד עם עיריית ירושלים, הודיעו כי יפעלו בכל דרך חוקית וציבורית כדי למנוע את קידום תוכניות בנייה באזור סובב הדסה. זאת, נזכיר, בתגובה לפרסומים בדבר החתימה על הסכם להשבת קרקעות בין "הדסה" לרשות מקרקעי ישראל, תוך כוונה לקדם בניית אלפי יחידות דיור באזור זה.

על פי ההסכם שנחתם ביום שלישי האחרון (19.12) - הדסה תעביר מאות דונמים ממערב לקמפוס בית החולים בעין כרם שבמערב העיר, נוסף על קרקעות שליד קמפוס הדסה בהר הצופים שבמזרחה. משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יתכננו בשטח הקמת 8,400 יחידות דיור באזור עין כרם ועוד 400 יחידות דיור בהר הצופים. בתמורה תשלם רמ"י להדסה 350 מיליוני שקלים כמקדמה - שתושקע בפיתוח בית החולים.

קק"ל ועיריית ירושלים חוברות יחדיו נגד המדינה

קק"ל ועיריית ירושלים חוברות נגד המדינה לאור ההחלטה, בקק"ל פועלים יחד עם עיריית ירושלים, בראשות משה ליאון שהתנגד גם הוא נחרצות להסכם שנחתם ולהקמת השכונה החדשה בעיר, ומסבירים כיצד היא תגרום לנזק חסר תקדים לטבע ולנוף.

לדבריהם, השטח מהווה בית גידול עבור מינים רבים של בעלי חיים, כגון צבאים, והוא משמש כאגן היקוות (אגן־ניקוז) של מעיינות האזור. כמו כן, בשטח קיימים אלפי עצים בוגרים בשטחי יער וחורש, והוא עשיר בטרסות עתיקות. נוסף לנזק הסביבתי, ההסכם הותקף על כך שהוא ייצור שכונה מנותקת מהעיר, שתהיה למעשה פרוור שיחמיר את בעיות התחבורה בעיר.

ענת גולד, מנהלת מרחב מרכז בקק"ל מסרה: "התכנית שמקדמת רמ"י יחד עם בית חולים הדסה, עלולה לפגוע אנושות בציביון הנופי של העיר ובשטחי הפנאי והנופש הסובבים אותה. שטחים אלה משפועים בערכי טבע, נוף ומורשת. זהו הצביון ההיסטורי למבט על העיר ירושלים מוקפת יערות. אנו מברכים שקק"ל רואה עין בעין יחד עם ראש עיריית ירושלים את הנושא ופועלים במשותף במאבק לטובת שמירה על הריאות הירוקות בירושלים לדורות הבאים. יש לשמר את השטחים הללו בכל מחיר. לא נאפשר לתכנית ההרסנית הזו לצאת לפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully