וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים בדרך לירושלים: היכן תוקם שכונת מגורים חדשה?

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 15:46

רשות מקרקעי ישראל מודיעה כי נחתם הבוקר הסכם השבת קרקעות בירושלים למדינה - לצורך תכנונן ושיווקן לטובת הקמת שכונות מגורים חדשה בהיקף של כ-9,000 יחידות דיור חדשות ועשרות אלפי מ"ר למסחר ותעסוקה. היכן תוקם השכונה?

מראה הר הבית והעיר העתיקה של ירושלים במבט מהר הצופים. ShutterStock
מראה הר הבית והעיר העתיקה של ירושלים במבט מהר הצופים/ShutterStock

בטקס חגיגי שהתקיים היום (ג') בבית חולים הדסה עין כרם בירושלים - נחתם הסכם עקרונות להשבת קרקעות מהדסה למדינה, שיאפשר תכנון והקמת שכונות מגורים חדשות בירושלים בהדסה ועין כרם.

הטקס התקיים בהשתתפות שר הבינוי והשיכון מר יצחק גולדקנופף, מנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט, יו"ר מועצת המנהלים הגב' דליה איציק, נשיאת נשות הדסה העולמית גב' רודה סמולו ומנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' יורם וייס.

על פי הסכם העקרונות שנחתם, רמ"י תקדם תכנון ושיווק למגורים ותעסוקה בשטחים שיוחזרו למדינה תוך מיקסום פוטנציאל יחידות הדיור ושימוש יעיל ומיטבי בקרקע. מדובר על תוספת של כ-8400 יח"ד ואלפי מ"ר למסחר בעין כרם וכ- 400 יח"ד בהר הצופים. וכן תוספת של כ-90,000 מ"ר לתעסוקה.

מפה השבת קרקע בית חולים הדסה. מ.כ. ניהול פרויקטים,
מפה השבת קרקע בית חולים הדסה/מ.כ. ניהול פרויקטים

עוד, נקבע על פי ההסכם, כי רשות מקרקעי ישראל תשווק את המגרשים במכרזים פומביים בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל וחלוקת התמורות תיעשה כפי הקבוע בהסכם בין הרשות לבין הדסה באופן שבו .הכספים שיועברו מרמ"י במסגרת מתווה זה ישמשו לשם פיתוחו של בית החולים.

הסכם זה הוא נוסף על השטחים שהוחזרו למדינה על-ידי הדסה, במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים בשנת 2014במסגרת הסדר ההבראה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

350 מיליון שקל לפיתוח בית החולים הדסה עין כרם

במסגרת מימוש ההסכם רמ"י תעביר להדסה מקדמות בסך כולל של 350 מיליון שקל לצורך פיתוח בית החולים הדסה עין כרם, בפעימות על פי קצב התקדמות התכנון, המקדמות יקוזזו מהתמורות שישולמו.
רשות מקרקעי ישראל תישא חלקית בהוצאות הפיתוח להקמת מנהרה חדשה שתידרש בעקבות השכונה החדשה בעין כרם.

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף : "ההסכם מול 'הדסה' יקדם את בנייתן של קרוב לעשרת אלפים יחידות דיור בירושלים בירת ישראל. משרד הבינוי והשיכון בראשותי יחד עם רמ"י, פועל סביב השעון על מנת להביא לחתימת ההסכם בהקדם האפשרי שיאפשר את הגדלת היצע הדירות בירושלים ולחיזוקה של עיר הקודש בירת ישראל. אני מברך את 'הדסה' על הרצון והנכונות ויחד בעז"ה נמשיך להביא בשורות בתחום הדיור לעיר".

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: "אני מברך על ההסכם שיאפשר מחד את פיתוח העיר ירושלים ומערכת הבריאות המפוארת שלה ומאידך את הגדלת היצע הקרקעות לדיור. בשעה שמחירי הדיור בכל רחבי הארץ בירידה יש לפעול לכך שגם בירושלים הבירה המחירים ירדו. רק המשך הגדלת ההיצע בעיר יגרום לכך".

רגע החתימה על הסכם השבת הקרקעות בהדסה עין כרם. יח"צ,
רגע החתימה על הסכם השבת הקרקעות בהדסה עין כרם/יח"צ

יו"ר דירקטוריון הדסה, הגב' דליה איציק: "רמת המסירות והדאגה של השר גולדקנופף וצוותו יחד עם הנהלת רשות מקרקעי ישראל לאורך השנים האחרונות, היא שאפשרה לכולנו להגיע לרגע הזה. רגע חשוב עבור העיר ירושלים ותושביה, רגע חשוב עבור המרכז הרפואי הדסה. לצד הצמיחה של הדסה, בין היתר בהקמת מרכז השיקום החדש והתחדשות בניין האשפוז העגול והוותיק, עושה כאן צוות נפלא לילות כימים, בהמון נשמה וחום עבור המטופלים והמשפחות, להם מגיע תיקון העיוות ההיסטורי שנגרם לנו במשך שנים ארוכות. פיתוח הקרקעות בעין כרם ובהר הצופים הוא צעד משמעותי והכרחי, מובהק בנחיצותו עבור העיר כולה".

נשיאת ארגון נשות הדסה, הגב' רודה סמולו: "מדובר ברגע מרגש עבור כולנו, 300 אלף חברות בארגון הנשים הציוני של נשות הדסה. אני מודה לכל מי שהובילו וקידמו את הרגע הזה, לשר גולדקנופף אשר פעל יחד איתנו ולצוות בישראל ובהדסה בפרט. ברגעים כאלו, אני גאה אפילו יותר להיות נשיאת הארגון ולראות את הכל קורה לנגד עיננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully