וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה ליאון נגד המדינה: "לא תקום שום שכונה חדשה בהדסה"

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 8:36

בתגובה לפרסומים על הסכם הקרקעות שנחתם בין בית חולים הדסה למדינה והקמת שכונה חדשה באזור, הצהיר ראש העיר ירושלים, משה ליאון, כי "עיריית ירושלים בראשותי לא תאפשר לקדם שום תוכנית בנייה בסובב הדסה"

מפה השבת קרקע בית חולים הדסה. מ.כ. ניהול פרויקטים,
מפה השבת קרקע בית חולים הדסה/מ.כ. ניהול פרויקטים

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הודיע אמש כי יפעל בכל דרך חוקית וציבורית על מנת למנוע את קידום הרעיון של קידום תוכניות בנייה באזור סובב הדסה. זאת, בתגובה לפרסומים בדבר החתימה על הסכם להשבת הקרקעות של הדסה לרשות מקרקעי ישראל, תוך כוונה לקדם בניית אלפי יחידות דיור באזור זה.

כזכור, עוד בחודש מאי 2021, הודיע ראש העיר במועצת העיר כי כל עוד לא ימוצו כל אפשרויות הבנייה במסגרת העיר ירושלים, בדרך של התחדשות עירונית, ציפוף ובנייה גבוהה לאורך ציר הרכבת הקלה, העירייה לא תאפשר קידום תוכניות בנייה בשטחים ירוקים ופתוחים.

בהודעה זו התייחס ראש העיר באופן מיוחד לסובב הדסה ואף הצהיר כי כל עוד הוא יכהן כראש עיריית ירושלים, הוא לא יאפשר לקדם תוכניות באזור זה. "דברים אלה היו נכונים אז ונכונים לא פחות היום," אמר ליאון אמש.

"אין בעת הזאת כל מצוקת דיור בעיר, שתצדיק פגיעה כה חמורה"

בהקשר לזה חשוב לציין, כי עיריית ירושלים הגישה לא מכבר מכתב התייחסות והתנגדות למנהל התכנון ולמועצה הארצית לתכנון ובנייה, להרחבת בית החולים מעבר לצרכיו המיידיים, במסגרת תמ"א 1/20. התנגדות זו מונחת בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה.

בתגובתו לפרסומים, ראש העיר קורא לכל המעורבים בהסכם הזה לחזור בהם, שכן "ההסכם עומד בניגוד לאינטרס הציבורי, בניגוד לעמדה התכנונית של העיר ירושלים ובניגוד לערכים החברתיים של מדינת ישראל".

חשוב לציין, מסרו בעירייה, כי "הדבר עוד חמור במיוחד לנוכח העובדה כי כל הגורמים המעורבים בהסכם יודעים כי עיריית ירושלים קידמה בשנים האחרונות תוכניות בנייה רבות ובעיר ירושלים קיימות תוכניות מאושרות לבניית אלפי יחידות דיור, כך שאין בעת הזאת כל מצוקת דיור בעיר, שתצדיק פגיעה כה חמורה בערכים כה חשובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully