וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אלפי פלסטינים עובדים היום בישראל?

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 9:41

לפי גורמים בכנסת, כ-7,000 עובדים פלסטינים הוגדרו "חיוניים" וקיבלו אישור מיוחד ממשרד הביטחון והשב"כ כדי לעבוד בישראל. כיצד יגיבו ראשי הערים, שהתנגדו גם לעובדים ערבים-ישראלים באתרי הבניה?

העיר הפלסטינית רוואבי שנמצאת בשלבי בנייה מתקדמים. נובמבר 2013. יותם רונן
האם אלפי פלסטינים עובדים היום בישראל?/יותם רונן

על אף שהמעברים מיהודה ושומרון סגורים עבור למעלה מ-95 אלף עובדים פלסטינים בעלי היתר עבודה בישראל בכלל הענפים, מסתבר שעדיין ישנם אלפי עובדים פלסטינים שמגיעים לעבוד בימים אלו בישראל.

איך זה קורה? לפי גורמים בכנסת, אלפי העובדים הפלסטינים הוגדרו "חיוניים" וקיבלו אישור ממשרד הביטחון והשב"כ ועובדים כאן, אצלנו. איך יגיבו לכך ראשי הערים שהתנגדו כזכור גם לעובדים ערבים-ישראלים באתרי הבניה בתחומיהם? נחכה ונראה.

מבדיקה שנערכה, עולה כי מדובר בסיר לחץ מטורף. מדובר על כ-95 אלף פועלים פלסטינים שעבדו כאן והרוויחו סכומי עתק ביחס למה שהם יכולים לקבל בעבודה במקום המגורים שלהם, או בכלל ביחס למה שנדרשת למחיה ברשות הפלסטינית. חלקם אף התחייבו להלוואות מהבנקים המקומיים והיום מצבם הכלכלי בכי רע.

במשרד הביטחון, שחוששים שהמצב ביהודה ושומרון יחמיר עקב סיר הלחץ, בחנו אפשרות לאפשר לבני 40 פלוס לעבוד בארץ, אך נכון לעכשיו לא התקבלה החלטה גורפת. יצוין כי במקביל מחפשים ללא הרף תחליפים - כאשר היום (ד') דווח על הסכם בילטרלי צפוי עם ממשלת הודו, וכן עובדים זרים ממדינות נוספות כמו מולדובה, תאילנד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully