וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה על שולחן הכנסת: 40 אלף עובדים הודים יגיעו לישראל?

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 12:56

בהמשך לפרסום הראשון בוואלה: הסכם בילטרלי היסטורי בין ישראל להודו הונח היום על שולחן הכנסת. החתימה על ההסכם צפויה לקדם הגעה של כ-40 אלף עובדים הודים לתחומי הבנייה והסיעוד. מדובר בבשורה משמעותית למשק הישראלי

מומבאי הודו. אדי גרלד, מערכת וואלה
40 אלף עובדים הודים יגיעו לישראל?/מערכת וואלה, אדי גרלד

בחודש מאי 2023 פרסמנו לראשונה על קיום מגעים עם ממשלת הודו להגעתם של 10 אלף עובדים הודים, מחצית לענף הבניה ומחצית לענף הסיעוד. אז, כידוע, המצב היה שונה ולא צפינו את המשבר הגדול עמו המדינה מתמודדת בימים אלו, שהוביל בין היתר למצוקה גדולה בענף הבניה ומחסור של כ-100 אלף עובדים.

על מנת למצוא פתרון מהיר למצוקה הזו, הבוקר (ד') הונח על שולחן הכנסת הסכם בילטרלי היסטורי בין ממשלת ישראל לממשלת הודו, שעתיד להביא רכבת אווירית של 40 אלף עובדים הודים שיתנו מענה למחסור החמור בענפי הבניה והסיעוד.

על פי הצפי ההערכות, בקרוב יונחו שני הסכמי היישום לסיעוד ובניין והצפי להגעת אלפי העובדים לישראל הוא מספר שבועות בלבד.

ח"כ אליהו רביבו. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו״ר הועדה לעובדים זרים, ח״כ אליהו רביבו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר הועדה לעובדים זרים, ח"כ אליהו רביבו, אשר הוביל בשנה האחרונה לחתימה על ההסכם, בירך: "עבדנו ימים כלילות למען ההסכם המהווה חבל הצלה לענפי הבנייה והסיעוד במציאות המורכבת בה אנו נמצאים. אני שמח שהנושא שקודם על-ידי הועדה לעובדים זרים בראשותי יחד עם רשות האוכלוסין וההגירה, משרד החוץ, משרד הפנים ועוד רבים וטובים נמצא בישורת האחרונה. זו בשורה משמעותית למשק הישראלי".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

כיצד נראה ההסכם בין המדינות?

בנספח ההסכם נכתב: "מטרת ההסכם אשר יובא בהמשך לאשרור הממשלה היא הסדרת מסגרת בילטראלית להבאת עובדים זרים מהודו. הסדרי הגיוס אשר נקבעו בהסכם המסגרת, נועדו לאפשר הגעת עובדים זרים לישראל באופן מיודע ומפוקח, באמצעות הרשויות הרלוונטיות של שתי המדינות, למנוע סחר בבני אדם וגביית דמי תיווך בלתי חוקיים מאותם עובדים זרים במסגרת גיוסם ולקדם הגנה על זכויותיהם לפי דיני העבודה, בכפוף לחוקים, לתקנות ולנהלים החלים בכל מדינה. כן, הצדדים להסכם יפעלו להבטיח שהעובדים הזרים שיגיעו לישראל בהתאם להסכם, יהיו בעלי הכשרה מתאימה לתחום שיגיעו לעבוד בו בהתאם להסדרי היישום הרלוונטיים, ויבינו את חובותיהם וזכויותיהם בישראל, ובכלל זה את חובתם לחזור לארצם עם תום תקופת עבודתם החוקית בישראל".

עוד, מופיע בהסכם, כי "הצדדים יסמיכו משרדים או סוכנויות ממשלתיים ליישם את ההסכם בענפים המוסכמים השונים, אשר ישתפו פעולה ליישום ההסכם בכל ענף, כפי שנקבע בהסדרי יישום ובמוספים שלהם לכל ענף ספציפי. כן, בהתאם להסכם, ממשלת הרפובליקה של הודו תנחה את הרשות משתפת הפעולה הנוגעת בדבר מטעמה להבטיח כי העובדים ההודים המגויסים להעסקה זמנית בהתאם להסכם זה יהיו בעלי כל הכישורים, ההכשרה והניסיון הדרושים, הם עברו בדיקה רפואית, בריאותם הנפשית והגופנית טובה והם מחזיקים בתעודות רפואיות מתאימות ואין להם עבר פלילי, הכול כקבוע בהסדרי היישום הנוגעים בדבר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully