וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב נכנעה: אתרי הבניה יפתחו בראשון

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 20:26

לאחר שעיריית תל אביב סירבה לפתוח את אתרי הבניה מתחילת המלחמה ללא סיבה מוצדקת, ובניגוד להוראת פיקוד העורף והממשלה - נראה שהלחץ התקשורתי והמשפטי שהופעל עליה השיג את מטרתו, ואתרי הבניה יפתחו בראשון עם מספר הגבלות

פועל בניין מכוון מנוף. ShutterStock
עיריית תל אביב נכנעה: אתרי הבניה יפתחו בראשון/ShutterStock

לאחר מאבק עיקש בו היו מעורבים שרי הממשלה, פיקוד העורף, הקבלנים ומספר עיריות סרבניות במרכז הארץ - עיריית תל אביב הודיעה הערב (ד') כי "אין מנוס מפתיחת אתרי הבנייה", שיחזרו לפעילות ביום ראשון הקרוב (22.10) עם מספר הגבלות.

נסביר: עם פרוץ המלחמה, לשם הגנה על ביטחון הציבור, הקפיאו עיריות רבות את הבניה בתחומן. עם חלוף הזמן, ולאור הודעות שנמסרו לעיריות על ידי הממשלה ופיקוד העורף המתירות את הבניה, מרבית העיריות החזירו את הפעילות באתרי הבניה - מלבד מספר עיריות גדולות במרכז, וביניהן תל אביב, רמת גן, גבעתיים, בת ים וגבעת שמואל.

בימים האחרונים זעקו הקבלנים על ההחלטה האטומה של עיריות אלו להמשיך ולמנוע את העבודה באתרי הבניה, בזמן שאין לכך סיבה מוצדקת, ואף, לדבריהם, "מדובר בפעולה בלתי חוקית אשר משמעותה חבות של העירייה בפיצוי הקבלנים הנפגעים כדי מלוא נזקיהם".

הקבלנים היו מגובים בתמיכת פיקוד העורף והממשלה - כאשר שר הפנים הזהיר את העיריות במכתב ששלח: "סגירת אתרי בנייה במקום שאין הנחיה ביטחונית לעשות כן מעלה קשיים משפטיים משמעותיים".

זאת ועוד, נראה היה גם כי הסיבה להתעקשות העיריות לסגור את אתרי הבניה, כפי שחשפנו בוואלה נדל"ן, נובעת ממניעים שאינם כשרים, הנוגעים לפחד בלתי מוסבר מהעסקת עובדים ערבים-ישראלים באתרי הבניה בתחומן.

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015. שלומי גבאי
אין כניסה לעובדים פלסטינים מיהודה ושומרון עד הודעה חדשה/שלומי גבאי

כעת, כאמור, עיריית תל אביב קבעה כי אתרי הבניה יחזרו לפעילות ביום ראשון הקרוב עם מספר הגבלות, שנועדו לצמצם אי נוחות וחשש מפגיעה בביטחון הציבור.

להלן חלק מהתנאים שעל הקבלנים לעמוד בהם:

1. כלל העובדים באתרים יהיו אזרחי ישראל בעלי תעודת זהות כחולה או עובדים זרים עם רישיון עבודה בתוקף.
2. במהלך הפעילות באתרים יהיו הסדרי תנועה מוגבלים - לא יהיה ניתן לסגור כבישים או מדרכות.
3. איסור על לינת הפועלים באתרי העבודה.
4. לא ניתן יהיה לבצע עבודות לילה.

עיריית תל אביב- יפו הדגישה בפני התאחדות הקבלנים את הרגישות הגדולה של תושבי ובאי העיר בעת זו ותבצע אכיפה מוגברת על אתרי העבודות.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

בגבעת שמואל: האתרים יפתחו עם הגבלות הזויות

עיריית גבעת שמואל הודיעה גם היא על פתיחת האתרים ביום ראשון, עם זאת, כפי שמסרו מספר קבלנים, ההגבלות אבסורדיות:

ההגבלות בגבעת שמואל קובעות: בלי מנופאים (להפעיל אתר בניה בלי מנופים?); עם ממ"ד תקני בלבד (מאיפה יש ממ"ד תקני באתר בניה? מספיק חדר מדרגות); שומר חמוש (מהיכן?); "ועוד שטויות", מסכם קבלן, אל"מ בפיקוד צפון, "אבל - העיקר שנפתח ואח"כ נרחיב בכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully