וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים והקבלנים זועקים: תחזירו את הבניה במרכז. העיריות מסרבות

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 11:11

הבניה בערים גדולות במרכז, ביניהן תל אביב, מושבתת מאז תחילת הלחימה ללא סיבה מוצדקת, ובניגוד להנחיות הממשלה ופיקוד העורף | שר הבינוי והשיכון קרא לשר הפנים להתערב | ארגון הקבלנים מאיים על עיריית ת"א בתביעת ענק

בטיחות באתרי בנייה. דרור עינב
השרים והקבלנים זועקים: תחזירו את הבניה במרכז. העיריות מסרבות/דרור עינב

בזמן שמרבית העיריות במרכז ובשרון פתחו את אתרי הבניה כבר לפני כמה ימים - עיריות רבות וגדולות במרכז, ביניהן תל אביב, ראשון לציון, בת ים וגבעת שמואל - מסרבות להחזיר את אתרי הבניה בתחומן לפעילות בהתאם להנחיות פיקוד העורף - ועלולות להביא לקריסה של המשק כולו.

כאשר סגירת אתרי הבניה בדרום מובנת מאליה, התעקשות העיריות להמשיך ולהשבית את הבניה במרכז הארץ, בניגוד להמלצות הממשלה ופיקוד העורף, אינה מובנת.

השאלה שעולה בפי רבים: ממה הן מפחדות? העובדים הפלסטינים בסגר, כרגע מי שנמצא באתרים הם רק עובדים זרים, ערבים ישראלים ויהודים.

יצחק גולדקנופף, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
גולדקנופף: פנה לראשי ערים, וביקש משר הפנים להתערב/ראובן קסטרו

נזכיר, כי גם משרד הבינוי והשיכון פנה בתחילת השבוע לראשי ערים בבקשה לפתוח את אתרי הבניה. במכתב ששלח משרד הבינוי והשיכון לציבור הקבלנים וראשי העיריות המקומיות, נכתב כי חוסן המדינה מחייב את המשך פעילות המשק כסדרה ככל הניתן, ועל כן יש לחדש את הפעילות באתרי הבניה כבר כעת, בכפוף להוראות פיקוד העורף.

עקב המשך הסירוב של העיריות, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, פנה היום (ד') לשר הפנים משה ארבל, בבקשה להתערב מול הגורמים הרלוונטיים ברשויות המקומיות על מנת לאפשר פעילות סדירה עד כמה שניתן באתרי הבנייה, בכפוף להנחיות והוראות הבטיחות.

שר הפנים, מצידו, נענה בחיוב לבקשת חברו לממשלה, ושלח מכתב לראשי העיריות, בו כתב: "אני מבקש להביא לתשומת לבכם שסגירת אתרי בנייה באופן גורף, במקום שאין הנחיה ביטחונית לעשרות כן מצד פיקוד העורף או גורם מוסמך אחר, מעלה קשיים משפטיים משמעותיים בדבר סמכות העירייה רואש העיר לקבוע כן".

"יתר על כן", כתב ארבל, "להפסקת העבודות בימים אלו השלכות דרמטיות על המשק, העלולה להביא לפגיעה כלכלית קשה, עד קריסה של חברות נדל"ן, מה שיוביל לפיטורי עובדים ופגיעה קשה בציבור כולו".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

ארגון הקבלנים מאיים לתבוע את עיריית תל אביב

במכתב שנשלח ביום שני האחרון לעיריית תל אביב מטעם ארגון הקבלנים והבונים במחוז ת"א, תוהים הקבלנים מדוע העיריה ממשיכה להתעלם מהגורמים הרבים ולהשבית את פעילות אתרי הבניה בתחומה.
במכתב, שנשלח על ידי עו"ד רועי אמזל, ממשרד נשיץ, ברנדס, אמיר ושות' עורכי דין, טוענים הקבלנים כי העירייה פועלת בניגוד להנחיות וגורמת לפגיעה קשה בקבלנים ובמשק, וכי אין להם סמכות חוקית לעשות זאת.

"ארגון הקבלנים דורש בזאת כי תודיעו על בטלות הנחיותיכם לאור היעדר הסמכות החוקית, ומבהיר כי כל פעולת אכיפה שתבקשו לנקוט, חרף אי-החוקיות של הנחיותיכם כאמור, תהווה פעולה בלתי חוקית אשר משמעותה חבות של העירייה בפיצוי הקבלנים הנפגעים כדי מלוא נזקיהם, אשר עומדים על עשרות מיליוני שקלים חדשים בכל יום בו ייוותרו אתרי הבנייה סגורים תחת צווים בלתי חוקיים אשר יוצאו, ככל שיוצאו, תחת ידיכם".

בסיום המכתב, כותב עו"ד אמזל כי "ככל שלא תיענו לדרישה דלעיל, ו/או ככל שחרף האמור לעיל תוציאו צווי סגירה בלתי חוקיים לאתרי הבנייה הפעילים בתחומי העיר, הנחני ארגון הקבלנים לפנות בתוך 3 ימים מיום מכתבי זה לערכאות המתאימות על מנת לאכוף כלפיכם את חובתכם על-פי דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully