וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון פונה לראשי ערים: תפתחו את אתרי הבניה

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 12:44

במכתב ששלח משרד הבינוי והשיכון לציבור הקבלנים וראשי העיריות המקומיות, נכתב כי חוסן המדינה מחייב את המשך פעילות המשק כסדרה ככל הניתן, ועל כן יש לחדש את הפעילות באתרי הבניה כבר כעת, ובכפוף למספר תנאים

אתר בנייה בבאר יעקב. יוסי אלוני, פלאש 90, פלאש 90
אתר בנייה בבאר יעקב/פלאש 90, יוסי אלוני, פלאש 90

במכתב שנשלח היום מטעם משרד הבינוי והשיכון, פונה רשם הקבלנים, עמית גריידי, לציבור הקבלנים וראשי העיריות המקומיות בבקשה לחדש את הפעילות באתרי הבניה כבר כעת, שכן הדבר נחוץ לשמירה על חוסן המדינה.

לדבריו, "מדינת ישראל מצויה בתקופת מלחמה קשה, ומחובתנו לדאוג לביטחון המדינה ולסיוע לנפגעים, לנעדרים ולבני משפחותיהם, ולכלל העוסקים בשמירת המולדת - בחזית ובעורף. לצד זאת, חוסן המדינה מחייב כי גם פעילות המשק תימשך כסדרה, ככל הניתן. לפיכך, אבקש מציבור הקבלנים לחדש את הפעילות באתרי הבניה".

כמו כן, במכתב מדגיש גריידי כי פתיחת אתרי הבניה בתקופת מלחמה כפופה למספר כללים חשובים, לשם שמירה על בטיחות העובדים באתר.

הכללים מפורטים להלן:

• כל קבלן המפעיל אתר בנייה בתקופה זו, נדרש לעמוד בהנחיות פיקוד העורף במלואן. בין היתר, עליו לוודא כי לכל עובד באתר תהא גישה למרחב מוגן וכי תתאפשר הגעתו למרחב המוגן בפרק הזמן הקבוע לאותו אזור בהנחיות פיקוד העורף. כמו כן, על הקבלן להקפיד לקיים את המגבלות הנוגעות להיקף ההתקהלות המותרת בשטחים פתוחים וסגורים, בהתאם להנחיות האמורות.

• הקבלן ימנה אחד מעובדיו לתפקיד אחראי הגנה אזרחית, שתחום אחריותו יכלול מעקב שוטף אחר הנחיות פיקוד העורף ויישומן באתר הבניה. אחראי הגנה אזרחית יוודא, בין השאר, כי אזעקות תישמענה ויהיו נגישות לכל עובד באתר, וכי כלל העובדים באתר מכירים את הנחיות פיקוד העורף הרלוונטיות, לרבות מיקום המרחב המוגן, דרכי הגישה אליו, זמני ההגעה למרחב ומשך השהייה בו לאחר הישמע אזעקה.

• הקבלן אחראי לכך שיבוצע רישום של מצבת כוח האדם הפועל באתר, לרבות כל אדם הנכנס לאתר, בכל רגע נתון לצורך שליטה וזיהוי בשעת הצורך.

• כל עוד מוטל סגר על שטחי הגדה המערבית ועזה, הקבלן לא יעסיק עובדים שאינם מורשים להיכנס לישראל מהשטחים האמורים, וכל אדם אחר שאינו מחזיק אישור שהייה ורישיון עבודה מתאים. הקבלן יוודא כי האמור מתקיים לגבי כל אדם הפועל באתר, לרבות באמצעות קבלני משנה וכל גורם אחר.

• הקבלן חייב לוודא בכל עת כי דרכי הגישה לאתר, הרחובות הסמוכים לו והמרחבים המוגנים הסמוכים לאתר יהיו פתוחים לתנועת הולכי רגל וכלי רכב.

לסיום, כותב גריידי, כי "בהזדמנות זו אני פונה לכלל הרשויות המקומיות לאפשר את קיום הפעילות באתרי הבנייה בהינתן קיום הכללים האמורים. אאחל לימים טובים ושקטים במהרה".

"המשך בנית הארץ ושמירה על שגרה - ניצחון לאומי"

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "שימור הפעילות באתרי הבנייה באופן סדיר בעת חירום זו, מבטיחה את עתידנו ויכולתנו להשתקם באופן יעיל למען כל תושבי מדינת ישראל. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו להמשך פעילות רציף וכוחו של השוק להתמודד עם האתגרים הניצבים בפנינו".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "בימים קשים אלו, חשיבות המשך הבניה ושמירה על שגרת חירום ויישוב הארץ לצד שמירה על בטיחות וביצוע ההנחיות זאת משימה וניצחון לאומי. אנו נמשיך לשמור על שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים השונים והקבלנים וביצוע פעולות לטובת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully