וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שהמחירים מזנקים: למה פתח תקווה?

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 12:36

הקו האדום שנפתח ב-18/8 וכבר מסיע עשרות אלפים בכל יום בין ערי המרכז, נחשב לאלמנט מהותי בנסיקה של הערים הסובבות את תל אביב, וביניהן העיר פתח תקווה, כשנכון להיום עוד אפשר למצוא בה דירות במחצית מהמחיר בת"א

הרכבת הקלה ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה. ראובן קסטרו
הרכבת הקלה ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה/ראובן קסטרו

מחר, יום שישי ה-1.9, תחגוג הרכבת הקלה שנוסעת על הקו האדום שבועיים שלמים של פעילות, במהלכם נסעו עליה עשרות אלפי אנשים בכל יום בין ערי מהמרכז, החל מפתח תקווה שבקצהו הצפוני של הקו, ועד בת ים שבקצהו הדרומי, דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב.

מעבר להסעת ההמונים, הקו האדום מביא עמו בשורה נוספת לישראל: בעוד רבים עדיין מתלבטים האם מחירי הדירות בתל אביב, העיר היקרה באירופה לרכישת דירה, שווים את הרצון לגור במרכז העניינים וקרוב לעבודה, רבים נוספים מבינים שהרכבת הקלה טורפת את הקלפים ומקרבת את מרכז תל אביב לערי המרכז.

ואכן, בשנים האחרונות נראה כי הקו אדום נחשב לאלמנט מהותי בנסיקה של הערים הסובבות את תל אביב, וביניהן העיר פתח תקווה, שמתחילה לממש את הפוטנציאל הגלום בה, כאשר עדיין אפשר למצוא עסקאות אטרקטיביות בעיר, ובמחצית מהמחיר בתל אביב.

אז למה פתח תקווה?

"המיקום של פתח תקווה הוא יתרון משמעותי עבור מי שמחפש גם וגם. היא נמצאת סך הכל חצי שעה מתל אביב, דקה ממרכז עסקים משגשג ושלל מרכזי תרבות וקניות, עם גישה נוחה לכבישים ותחבורה ציבורית, ועומדת היום בנקודת מפנה משמעותית, כמו שכונות שלמות העוברות מהפך, בזכות התחדשות עירונית וקרבה לקווי רכבת. אין ספק שהקו האדום יתן רוח גבית לעיר ויחזק את מעמדה כעיר מרכזית תוססת", מסבירה מרינה שפינדל, סמנכ"לית מכירות של חברת קטה גרופ.

פרויקט נווה גן צפון בפתח תקווה, קטה גרופ. גל פליבה,
פרויקט נווה גן צפון בפתח תקווה, קטה גרופ/גל פליבה

"בנוסף, פארק העסקים שבמערב העיר, המשלב גם קניות ובילוי, הפך בשנים האחרונות למוקד משיכה לחברות מובילות, ביניהן קבוצת פוקס, סטרטאפים רבים, חברות ביטוח כמו ביטוח ישיר, AIG, מגדל ובכך דחף מעלה עסקים מקומיים, קולינריה, ומשך אוכלוסייה חזקה למחוז. העיר מציעה המון הזדמנויות תעסוקתיות, והחיבור שלה למרכז העסקים הלוקאלי והסובבים, עם תחבורה ציבורית נוחה, מהווה יתרון מהותי וכמעט מייתר את השימוש ברכב פרטי", מסכמת שפינדל.

אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות של קבוצת דמרי, מספר כי "פתח תקווה היא בהחלט עיר מתפתחת וחדשנית שצביונה נצבע מחדש בימים אלו בקרב הקהל הישראלי. העיר נהנית מביקושים גבוהים בקרב קהלים מגוונים שמגיעים אליה בזכות הקרבה למרכזי התעסוקה והכלכלה של ישראל, במקביל לפיתוח אזור התעסוקה בעיר, לצד נגישות תחבורתית מתקדמת המאפשרת תנועה נוחה בין מוקדי התעסוקה והפנאי המרכזיים בישראל".

פרויקט נווה פארק של קבוצת דמרי וקבוצת אופיר בפתח תקווה. סטודיו סנפשוט,
פרויקט נווה פארק של קבוצת דמרי וקבוצת אופיר בפתח תקווה/סטודיו סנפשוט

"גם ההתחדשות העירונית בעיר מסייעת רבות לפריחה כלכלית עם הקמה של שטחי מסחר ושירותים ציבוריים באיכות גבוהה, לצד שיפור המרחב הציבורי לרווחת התושבים ובהמשך תתרום לעלייה משמעותית בערכם של הנכסים החדשים". מציין כהן.

"תכנית המתאר לשנת 2040 עתידה לשנות את פני העיר"

רוב הרוכשים הם תושבי העיר המשדרגים את המגורים שלהם, ובנוסף, רואים יותר ויותר תושבים חוזרים בעקבות ההתפתחות של העיר, לצד תושבי הסביבה הנמשכים אליה, ומשקיעים אשר מזהים את פוטנציאל ההשבחה המשמעותי והערך הכלכלי בה.

אורית גבאי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של קבוצת גבאי, מסבירה כי "לפתח תקווה נתוני פתיחה כלכליים טובים, המאפשרים לה להשקיע בתושביה, בתשתיות ובפיתוח כלכלי ועסקי. תוכנית המתאר של פתח תקווה לשנת 2040 עתידה לשנות את פני העיר, ושמה לה למטרה לבסס את מעמדה כעיר מרכזית בלב ישראל. כבר היום אנחנו רואים תנופת פיתוח אדירה, הקמת שכונות חדשות וביקושים רבים, בזכות פתיחת קו הרכבת הקלה, אך לא רק".

פרויקט ארט פארק של קבוצת גבאי בפתח תקווה. יח"צ,
פרויקט ארט פארק של קבוצת גבאי בפתח תקווה/יח"צ

גבאי מסכמת ומציינת כי בתקופה הנוכחית, שאנשים מתקשים למצוא נכסים איכותיים במחיר ריאלי, פתח תקווה הינה נקודת עניין. "חשוב לבחון כל עסקה לעומק, להתאים את המוצר ליכולת הפיננסית של כל רוכש, בין אם עבורו או כאפיק השקעה. פתח תקווה יכולה לספק מגוון רחב של אפשרויות, טווח מחירים רחב, קהילות מגוונות לחתכי אוכלוסייה שונים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully