וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיראו מופתעים: הדירות בישראל הן היקרות ביותר באירופה

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 13:58

דוח נדל"ן שנתי של חברת Deloitte הבינלאומית חושף כי מחירי הדיור להשכרה ומכירה בישראל נחשב לגבוה ביותר מבין 21 מדינות באירופה שנסקרו. איפה ישראל נמצאת במסוגלות של האזרחים לרכוש דירות?

האתרים המוכרים של אירופה. ShutterStock
הדירות בישראל הן היקרות ביותר באירופה/ShutterStock

ובמקום הראשון במדינה היקרה ביותר לרכישת דיור באירופה היא... ישראל שלנו, כמובן, עם מחיר ממוצע של 23,341 שקל למ"ר, יותר מאוסטריה, גרמניה, צרפת, נורבגיה והולנד.

כך, עולה מדו"ח הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון הבינלאומית, Deloitte, שמתפרסם זו השנה ה-12. הדו"ח הינו דוח גלובלי, הסוקר את מחירי הדיור להשכרה ולמכירה ב-21 מדינות באירופה, משווה מחירים וחושף מגמות ותחזיות.

בהתאם לתואר המפוקפק בו זכתה ישראל, גם תל אביב ספציפית יכולה "להתפאר" בכך שהיא העיר הכי יקרה לרכישת דירה באירופה עם מחיר ממוצע של 60 אלף שקל למ"ר, יותר ממינכן ופריז. דבלין היא העיר בה דמי השכירות למגורים הם הגבוהים ביותר, עם 32.8 יורו למ"ר בממוצע.

במדד נשיגות הדיור, ישראל מדורגת במקום ה-5... מהסוף. כלומר, במקום ה-17 מתוך 21 מדינות באירופה שכאמור נסקרו. המדד בוחן את המידה בה אזרחים מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש דירה ביחס למשכורת ממוצעת במשק. בשני מקומות הראשונים נמצאות בלגיה ונורבגיה.

נקודות מעניינות נוספות שעולות מהדו"ח

• ישראל היא המדינה בה נרשמו הכי הרבה התחלות בנייה ב-2022 (6.95 דירות על כל 1,000 איש), אחריה אוסטריה ואז ליטא.

• עליית מחירי הדירות בירושלים ביחס לשנה הקודמת היא המתונה ביותר מבין ערי הבירות האירופאיות שנבדקו (5.1%), פרט לקופנהגן - בה אף חלה ירידה במחירי הדירות.

• מחיר הדירות בתל אביב גדול ביותר מפי 2 ביחס לממוצע הארצי ועומד על 258.5%. בירושלים 140%, ובחיפה 104% ביחס לממוצע הארצי.

• צרפת ממשיכה להוביל כמדינה המובילה בכמות הדירות החדשות שבנייתן הסתיימה (482,200 ב-2022), במקום השני גרמניה ואז פולין.

מלון וחוף הים של תל אביב. Shutterstock, ShutterStock
תל אביב: העיר הכי יקרה לרכישת דירה באירופה/ShutterStock, Shutterstock

דורון גבור, שותף וראש תחום הנדל"ן בפירמת Deloitte: "אם אנחנו מסתכלים על המאפיינים הייחודים של ישראל, שכוללים קצב גידול אוכלוסין מהגבוה ביותר שקיים באירופה, ומחברים את זה למה שקורה בשנת 2023, עם עצירה משמעותית בהתחלות הבנייה, בטווח הבינוני והארוך צופים שיהיה בישראל מחסור בכמות הדירות, מה שישפיע על מחירי הדירות בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully