וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה נמשכת: המכרז החם בגוש דן נסגר בכ-16% פחות משומת רמ"י

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 15:14

המכרז החם בגוש דן נסגר עם 4 חברות זוכות שיקימו 695 דירות בכפר אז"ר ברמת גן. היזמים הציעו סכומים נמוכים משומת רמ"י עד 16% לכל היותר. ושוב, השאלה הנשאלת - האם ההוזלה תשפיע על מחירי הדירות בפרויקט?

מגדלים ברמת גן. ראובן קסטרו
מגדלים ברמת גן/ראובן קסטרו

עד ל-16% פחות משומת רמ"י: המכרז החם של רשות מקרקעי ישראל להקמת 695 דירות בלב בגוש דן, עליו דיווחנו ביום ראשון האחרון (27.8), נסגר היום עם 4 חברות וזוכות, ומלמד אותנו כי תוצאות המכרז היוקרתי בנתניה, שנסגר גם הוא בכ-30% פחות משומת רמ"י, אינו יוצא דופן.

המכרז המדובר בגוש דן ממוקם בשכונת גני אז"ר, על שדות כפר אז"ר ברמת גן, צפונית-מזרחית למחלף אלוף שדה, בנגישות גבוהה לכביש גהה, לקח הרכז הסגול ולכביש רוחבי חדש שחוצה אל צומת מסובים.

ארבע החברות הזוכות במכרז הן: מגדל הנביאים בע"מ, עומר הנדסה ובניה, גינדי החזקות ו-י.ח דמרי. רמ"י העריכה, ואכן צדקה, שחברות ענק יתמודדו במכרז הזה. מצד שני, על אף ההתעניינות הרבה במכרז, הצעות היזמים שיקפו כאמור עד ל-16% פחות משומת רמ"י, שעמדה על כ-1.1 מיליון שקל עבור קרקע ליחידת דיור.

החברות הזוכות במכרז בכפר אז"ר. רמ"י, צילום מסך
החברות הזוכות במכרז בכפר אז"ר/צילום מסך, רמ"י

המחיר הגבוה ביותר הוצע על ידי דמרי - 225 מיליון שקל עבור מגרש בשטח של 4.98 דונם, להקמת 205 דירות. מחיר שומת רמ"י עמד על 231 מיליון שקל במקרה הזה. גינדי, שתקים גם היא 205 דירות במסגרת המכרז, הציעה 195 מיליון שקל, כ-16% פחות משומת רמ"י כאמור.

כזכור, במכרז היוקרתי בנתניה היזמים הציעו סכומים הנמוכים בכ-30% משומת רמ"י, אמנם גם פה יש ירידה, אך מתונה בהרבה. גם ההתעניינות הייתה גבוהה הרבה יותר.

אלי רוזנטל, מנכ"ל ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז מציין: "שוק הדיור נמצא בתקופת חוסר וודאות, כאשר מתחת לפני השטח הכל מבעבע. מצד אחד רואים מכרזי רמ"י שנכשלים בפריפריה, מהצד השני, בכל מכרזי השוק החופשי באזורי הביקוש, בייחוד ללא תנאים של השכרה ארוכת טווח, רואים התנפלות של יזמים. ברגע שיש לקבלנים והיזמים כדאיות כלכלית וערובה עתידית לקניית דירות הם לא יפחדו לקחת צעד ולגשת למכרזים. יתר על כן, לפי ההצעות הזוכות, המחיר ליחידת דיור במכרז עומדת על כ-900 אלף ל-1.1 מיליון שקל, מדובר בעלות שהיא נמוכה מאוד ביחס לערכי הקרקע שהכרנו באזורים סמוכים".

"רק בשביל לסבר את האוזן, לפני שנה בדיוק היה מכרז בסמיכות לשיבא, דרומית לכפר אז"ר, שנסגר על מחיר של 1.8 מיליון שקל ליחידת דיור. מדובר על פער של כ-80% במחיר. המכרז הנוכחי, משקף את המצב הנתון עם עלויות מימון גבוהות בגלל הריבית וחוסר הוודאות הפוליטית אבל ההסתכלות היא לטווח הרחוק יותר של השנתיים שלוש קדימה, בציפייה לאופטימיות והבנה כי האוכלוסייה בישראל גדלה ויש צורך בדירות בייחוד באזורי הביקוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully