וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז היוקרתי בנתניה נסגר בכ-30% פחות: ההוזלה תעבור לרוכשי הדירות?

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 11:13

ביקוש גבוה, מחירים נמוכים: היזמים היו מוכנים לשלם רק שני שליש מהמחיר שהעריכה במכרז על הקרקעות בנתניה. כשהעלות הממוצעת ליחידות דיור עומדת סביב מיליון שקל, האם המחירים שהוזלו יתגלגלו לרוכשי הדירות בעתיד?

הדמיה - שירת הים בנתניה. קסם הדמיות,
אזור הטיילת בנתניה: אחד מאזורי הביקוש החמים בישראל/קסם הדמיות

מכרז שירת הים בנתניה, הכולל הקמה של רובע מגורים ומלונאות בקו ראשון לים - הסתיים במחירים של כ-1 מיליון שקל ליחידת דיור, בעוד רמ"י העריכה את המגרשים ב-1.5 מיליון שקל ליחידה. כלומר, כ-30% פחות.

ששת היזמים שזכו במכרזים לא היו מוכנים לשלם על הקרקעות יותר מאשר 70% משומת רמ"י, ונראה כי הריבית הגבוהה, שעומדת על 8%, ממשיכה לעשות את שלה ופשוט הופכת את העסק ללא אטרקטיבי. מדובר במכרז, נדגיש, שבימים כתיקונם היה נחטף על ידי יזמים במחירי שיא.

נתניה נדל"ן בניינים. ראובן קסטרו
בניינים על הטיילת בנתניה, סמוך לחוף הים/ראובן קסטרו

נזכיר, רשות מקרקעי ישראל יצאה לאחרונה במכרז ענק באחד מאזורי הביקוש החמים בישראל - רובע "שירת הים" בנתניה, המתפרש על שטח של כ-755 דונם בסמוך לחוף הים בנתניה ושמורת הטבע אירוס הארגמן.

מדובר בשיווק חדש של 6 מתחמים המיועדים לבנייתן של 749 יח"ד, כאשר בתחום התוכנית כולה כ-1,842 יח"ד, מתוכן בניהולה של רמ"י כ-849 יח"ד ועוד כ-1,100 חדרי מלון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

רמ"י לא מופתעת

רמ"י ככל הנראה למדה משהו מהכישלונות במכרזים האחרונים, כאשר אחד הדברים המעניינים במיוחד במכרז הזה הוא שלראשונה פירסמה רמ"י מכרז לקבלנים במדיות טלוויזיוניות, לאור החשש מחוסר ההיענות במכרזים האחרונים ברחבי הארץ. תנסו לזכור, מתי בפעם האחרונה היה צריך לשווק מכרז כזה לקבלנים, בפריים טיים שעולה לא מעט כסף?

אז הפעם רמ"י החליטה לא לקחת סיכונים, והביקוש למכרז אכן היה גבוה, ובכל זאת - המכרז כאמור הסתיים במחיר של כ-1 מיליון שקל ליחידת דיור, בעוד רמ"י העריכה את המגרשים ב-1.5 מיליון שקל ליחידה. כלומר, כ-30% פחות.

עכשיו, השאלה המתבקשת, האם המחירים שהוזלו על קרקעות באזורי הביקוש יתגלגלו לרוכשי הדירות בעתיד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully