וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז חדש של רמ"י בנתניה: 755 דונם לצד שמורת טבע, מול הים

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 8:37

מכרז חדש שמפרסמת רשות מקרקעי ישראל ברובע "שירת הים" בנתניה כולל שיווק של 6 מתחמים המיועדים להקמה של 1,842 יחידות דיור ומלונאות סה"כ. השאלה: האם הכישלון במכרזים יגיע גם לאזורי הביקוש החמים? חשש גדול ברמ"י, שלראשונה מפרסמת מכרז לקבלנים במדיות טלוויזיוניות

שמורת אירוס הארגמן בנתניה. יעל זילברשטיין-ברזידה, החברה להגנת הטבע
שמורת אירוס הארגמן בנתניה/החברה להגנת הטבע, יעל זילברשטיין-ברזידה

רשות מקרקעי ישראל יצאה לאחרונה במכרז ענק ברובע "שירת הים" הנמצא בחזית הים הדרומית בנתניה, ומתפרש על שטח של כ-755 דונם בשטח אתר האשפה הישן וסביבתו, ושטח שמורת אירוס הארגמן, בסוף לחופי הים בנתניה.

מדובר בשיווק חדש של 6 מתחמים המיועדים לבנייתן של 749 יח"ד, כאשר בתחום התוכנית כולה כ-1,842 יח"ד, מתוכן בניהולה של רמ"י כ-849 יח"ד ועוד כ-1,100 חדרי מלון.

מה שמעניין במיוחד במכרז הזה, הוא שלראשונה מפרסמת רמ"י מכרז לקבלנים במדיות טלוויזיוניות, לאור החשש מחוסר ההיענות במכרזים האחרונים ברחבי הארץ. השאלה הגדולה: האם הכישלון המכרזים יגיע גם לאזורי המרכז, עם הביקושים החמים?

מסחר, תיירות וגנים ציבוריים עם נוף לים

מטרת התוכנית היא יצירת מרחב למגורים לצד שימושים נוספים כגון בתי מלון, מבני ציבור, מסחר משולב בשטח פתוח - רמפה, מסחר, תשתית דרכים, שטח ציבורי פתוח חלקו לשימור, פארק החוף, טיילת, כיכר, חוף ים ועוד.

בשטחי התוכנית, וכתנאי לפיתוחה, מימנה רמ"י פינוי אתר אשפה ושיקום סביבתי של מפגעים סביבתיים משמעותיים, עיצוב מחדש של הקרקע בהתאם לבינוי החדש ובנייה חדשה ומדורגת בכיוון הים ליצירת ערך נופי מירבי. התוכנית קובעת שימור שמורת אירוס הארגמן וחיבורה למרקם העירוני הסובב, כולל טיפוח נופי ובניית מרכז מבקרים.

בנוסף הוגדר ציר ירוק "ואדיון", במרכזו ואדי היורד מאגם החורף אל הים, העובר מתחת לכבישים ולאורכו מרבית ממוסדות הציבור והמאפשר מבט משדרות בן גוריון לכיוון הים.

אזור כיכר הים והטיילת כולל חנויות מדורגות בדמות רמפה של חנויות תיירותיות עם נוף לים. קטע ירוק נוסף הוא טיילת באורך כ-700 מ' מול הים עם פעילות עירונית ותיירותית, מסחר תיירותי ובחזיתה גן ציבורי וחוף ים מוכרז רחב ואיכותי.

חוף פולג. ShutterStock
חוף פולג בנתניה/ShutterStock

התוכנית כוללת גם חוף רחצה מוכרז ורחב, דרך נופית עם טיילת לאורכה מעל למלונות, מערך שבילי הולכי רגל מהעיר לים, שלושה בתי מלון מדורגים עם חצר פתוחה לכיוון הים, פיתוח על הגגות וחניה תת קרקעית. המגורים תוכננו כך שממרביתם תצפית פתוחה לים.

המועד האחרון להגשת הצעות (הגשת ההצעה באמצעות המערכת המקוונת) הינו 14/08/2023 בשעה 12:00 בצהריים. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully