וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת הרים במורדות הכרמל: הקבלן לזוכי מחיר למשתכן - "אין לנו בשורות"

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 17:04

כבר 4 שנים שזוכי מחיר למשתכן במבואות הדרומיים בחיפה נמצאים בטלטלה נפשית בין הבטחות נשנות של עיריית חיפה וגופיה, כשבינתיים שום דבר לא זז והזוכים מדווחים על משבר כלכלי. החברה הקבלנית: "משרד הבינוי והשיכון צריך להתערב במחדל הזה"

לפני חודש בדיוק נראה היה כי הביזיון המתמשך בפרויקט ההתחדשות העירונית הענק במבואות הדרומיים בחיפה לקראת פתרון, כשמהנדס העיר מסר לוואלה נדל"ן בשורה חזקה - "אחרי כמעט ארבע שנים של תקיעה, משחררים לטובת מאות זוכי המחיר למשתכן את היתרי הבניה של המורדות הדרומיים של חיפה".

"בשבילנו זו הייתה ידיעת גאולה", מספר עדי, זוכה במחיר למשתכן, "כמעט 4 שנים עברו מאז הזכייה, חשבנו שבימים אלו כבר נהיה לקראת אכלוס ובינתיים תחילת הבניה נדחית פעם אחר פעם, אנו על שכר דירה גבוה והתחייבויות הזויות. הממשלה הבטיחה פתרון. זה הרבה מילים יפות ותו לא".

עם זאת, חודש בלבד לאחר מכן ונראה כי החגיגות לאחר הודעת מהנדס העיר חיפה היו מוקדמות מדי, כאשר החברה הקבלנית העבירה בימים האחרונים מכתב מטלטל נוסף לזוכי המחיר למשתכן, שכבר לא יודעים את נפשם מרוב תסכול.

1,000 דירות נוספות בשכונה החדשה בחיפה. תכנון: שורץ בסנוסוף אדריכלים. הדמיה - רן צרפתי,
החגיגות היו מוקדמות מדי?/הדמיה - רן צרפתי

"עד כה איננו מצליחים ‏להתקדם בהוצאת היתר בנייה ‏בשל עיכובים חוזרים ונשנים. ‏למרות שמהנדס העיר חיפה הבטיח באדיבותו הרבה לסייע, ‏דבר לא התקדם. ‏אנו מבחינתנו עושים כל מה שלאל ידינו, ‏אולם לצערנו פרק הזמן כארבע שנים ‏עובר ללא יכולת לבשר לכם על תזוזה כלשהי. ‏נראה שנכון יהיה לערב את משרד ‏השיכון במחדל הזה," נכתב במכתב שנשלח לדיירים.

בנוסף, רונית שבירו, מבעלי החברה הקבלנית רמי שבירו הנסה ובניה, שמתוכננת לבנות מאות יחידות דיור במתחם, שלחה מכתב לראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, בטענה כי זו מגלה אדישות וחוסר אכפתיות לכאבם של הדיירים, וכן לכך שהחברה עצמה עוברת "דרך חתחתים אמיתית על לא עוול בכפה".

במכתב לראש העיר קליש, נכתב כי "כידוע, מזה קרוב ל-4 שנים מנסה החברה להוציא היתר בניה בפרויקט, ללא הצלחה, והרבה בשל אי מעורבותך באופן אישי בקידום הנושא. החברה עוברת דרך חתחתים אמיתית על לא עוול בכפה, וגם אם נחשיב את עניינה של החברה כשולי, והוא לחלוטין איננו כזה, הרי שהנזק הרב ועוגמת הנפש הנגרמים למאות הזוכים הינו עצום ורב, כאשר הינך מגלה אדישות וחוסר אכפתיות לכאבם. מאז כניסתך לתפקיד לא זכינו לזימון פגישה אישית, לא שמענו את קולך כפי שהיה מצופה מראש עיר המנהיגה ביד רמה.... ומכאן פנייתי אלייך, בתקווה שאולי כעת משהגענו לשלב האחרון, תתגייסי למאמץ עבור אותם זוכים".

כ-4 שנים של ביזיון מתמשך

נזכיר, ב-12 ביולי הוציאה עיריית חיפה הודעה חגיגית בלעדית לוואלה נדל"ן שעקב מזה שנה וחצי אחר התהליך הנוראי עבור הדיירים: "הועדה המקומית לתכנון ובנייה בחיפה אישרה 5 מתחמים נוספים למגורים במבואות הדרומיים - המהווים תוספת של כ-1,000 דירות חדשות בשכונה החדשה בעיר, נאות פרס, בה עתידים להיבנות בשנים הקרובות למעלה מ-6,000 יחידות דיור חדשות".

אחרי יותר מ-3 וחצי שנים של ציפייה זו הייתה אכן בשורה מרנינה. שכונת המבואות הדרומיים בחיפה מהווה את אחת מעתודות הבנייה המשמעותיות בעיר ותוכננה כך שתיתן מענה נרחב, הן לתעסוקה ומסחר והן לפנאי. השכונה החדשה תחובר לְדרכי גישה נוחות וּמהירות לצירי תחבורה ראשיים, קווי מטרונית יעברו בשני צדי השכונה, ותושביה יוכלו ליהנות מרשת שבילי אופניים - שתחבר את השכונה למת"ם ולתחנת הרכבת חוף הכרמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
העיר חיפה. ShutterStock
העיר חיפה/ShutterStock

אריאל וטרמן, מהנדס העיר חיפה, מסר כאמור בחגיגיות: "זו המנה השנייה בהיקף גדול, שמהווה חלק מהרכבת הפאזל של השכונה. מדובר בפרויקט שמהווה חלק מהשדרה המסחרית המרכזית של השכונה, שתהווה עם הקמתה את המרחב הפעיל של אחת השכונות הגדולות בעיר, עם כ-30,000 תושבים חדשים שיתווספו לעיר, רובם משפחות צעירות, שזכו בהגרלות מחיר למשתכן. הקמת התשתיות מתבצעת כיום לאחר שנים של עיכוב בהקמת תשתיות העל על-ידי המדינה, וזה רגע משמח ביותר עבור העיר ועבור הזוכים בהגרלות".

מה קרה מאז? שום כלום. גם חודש לאחר ההכרזה הקשר בין חברת יפה נוף לעירייה עדיין לא הוסדר וכל צד מושך לכיוונו. ההכרזה של עיריית חיפה, מתברר, הייתה מוקדמת. ב-27 יולי הגיבה העיריה: "אין כל סכסוך בנושא בין העירייה לבין חברת 'יפה נוף' ולא נאמר ליזמים שום דבר שנטען בהודעה אלינו. מאחר ועבודות הצדדים עתידות להתבצע במקביל ובזמנים חופפים, נדרשים היזמים לקיים תיאום ביחס לממשקי העבודה, דרכי גישה וכן מועדי ביצוע התשתיות הנדרשות לחיבורי הבניינים. הליך התיאום מתבצע כמקובל ובאופן שוטף ומתוך מטרה לאפשר ביצוע מוקדם ככל הניתן של השכונה, ואין כל בעיות הידועות לעירייה".

עד היום, 13 באוגוסט והיתרי הבניה לא נראים לעין. הפעם בעירייה ביקשו שלא להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully