וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למראית עין בלבד: האם נראה סוף לביזיון המתמשך במבואות הדרומיים בחיפה?

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 14:50

הבניה במבואות הדרומיים של חיפה הייתה אמורה לצאת לדרך כבר מזמן. עם זאת, כלום עדיין לא קרה, ולמה? סכסוך בין העירייה ובין זרוע התכנון העירוני יפה נוף - כשהיזמים באמצע, לא מצליחים לקבל היתרי בנייה ובינתיים המונה מתקתק

1,000 דירות נוספות בשכונה החדשה בחיפה. תכנון: שורץ בסנוסוף אדריכלים. הדמיה - רן צרפתי,
1,000 דירות נוספות בשכונה החדשה בחיפה. תכנון: שורץ בסנוסוף אדריכלים/הדמיה - רן צרפתי

אחרי שלוש וחצי שנים ממועד הזכייה במגרשים - הבניה במבואות הדרומיים של חיפה הייתה כבר אמורה לצאת לדרך מזמן. רק לפני שבועיים בישרנו בוואלה נדל"ן כי אושרה סוף סוף "מנה שניה" של בקשה להיתרי בנייה לכ-1,000 יחידות דיור נוספות, בשכונה החדשה נאות פרס ב'. עם זאת, ההכרזה של עיריית חיפה, מתברר, הייתה מוקדמת.

ההכרזה על הוצאת ההיתרים כעבור 3 וחצי שנים מהזכייה במכרז, הייתה למראית עין מסתבר - כי נדרשת עדיין חתימה של חברת יפה נוף, חברה עירונית בבעלות מלאה של עיריית חיפה, על האישור לקבלת היתרים והם מסרבים. למה? כרגיל, יש סכסוך בינם לבין העירייה שלא העביר להם תקציבים לביצוע עבודות התשתית בשכונה.

מפליא?! ממש לא. כבר שלוש וחצי שנים מאז חשפנו לראשונה את הביזיון המתרחש במבואותיה הדרומיים של חיפה: מצד אחד העיריה, מצד שני המינהל ובתווך היזמים שזכו המכרז להקמת שכונה מגה חדשה בת אלפי דירות שלא מצליחים לקבל היתרי בניה בגלל היעדר תשתיות, ובינתיים המונה מתקתק.

המבואות הדרומיים בחיפה: שכונה טובה, דוגמה רעה

בימים האחרונים נדמה היה שהסוף קרוב. ועדת המשנה של הועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה אישרה בישיבתה בימים האחרונים, עליה דיווחנו לראשונה, חמישה מתחמים נוספים למגורים במבואות הדרומיים, הכוללים קרוב ל-1,000 יחידות דיור חדשות ובה עתידים להיבנות בשנים הקרובות למעלה מ-6,000 יחידות דיור חדשות.

מדובר במגרשים, עליהם עתידים להיבנות כ-1,000 יחידות דיור חדשות בבנייה רוויה מרקמית, אשר תשלב מבנים רבי-קומות בני 24-25 קומות, מעל קומת מסחר.

לצד המגדלים יוקמו מבני מגורים בני 8 קומות, מעל קומות חניון תת קרקעי משותף. הדירות שייבנו במבנים אלו ישווקו בחלקן במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן" ויהיו בגדלים שונים של בין 3 חדרים ועד לדירות של 5 , 6 ו-7 חדרים.

רחובות העיר חיפה. ShutterStock
רחובות העיר חיפה/ShutterStock

שכונת המבואות הדרומיים בחיפה מהווה את אחת מעתודות הבנייה המשמעותיות בעיר ותוכננה כך שתיתן מענה נרחב, הן לתעסוקה ומסחר והן לפנאי. הבעיה שהיא דוגמה רעה (או מצוינת) לדרך שבה הבירוקרטיה והסיאוב הורסים כל חלקה טובה.

הבעיה בתשתיות כי לכאורה וכך צריך השכונה החדשה תחובר לְדרכי גישה נוחות וּמהירות לצירי תחבורה ראשיים, קווי מטרונית יעברו בשני צדי השכונה, ותושביה יוכלו ליהנות מרשת שבילי אופניים - שתחבר את השכונה למת"ם ולתחנת הרכבת חוף הכרמל.

השכונה תוכננה עם עירוב שימושים וכוללת שדרת מסחר חדשה, נגישה ומודרנית, שתאפשר חיי קהילה ובילוי עשירים ומגוונים ומקרבה לחוף הים ולמרכז העיר. בנוסף, יוקמו בשכונה מבני ציבור, תרבות וחינוך חדשים, תוך שמירה על שטחים ירוקים נרחבים, גני משחקים ופארקים ציבוריים לרווחת המשפחות.

אריאל וטרמן, מהנדס העיר חיפה הצהיר על האישור האחרון: "זו המנה השנייה בהיקף גדול, שמהווה חלק מהרכבת הפאזל של השכונה. מדובר בפרויקט שמהווה חלק מהשדרה המסחרית המרכזית של השכונה, שתהווה עם הקמתה את המרחב הפעיל של אחת השכונות הגדולות בעיר, עם כ-30,000 תושבים חדשים שיתווספו לעיר, רובם משפחות צעירות, שזכו בהגרלות מחיר למשתכן. הקמת התשתיות מתבצעת כיום לאחר שנים של עיכוב בהקמת תשתיות העל על-ידי המדינה, וזה רגע משמח ביותר עבור העיר ועבור הזוכים בהגרלות".

האם נוח לראשת העיר לפרסם לקראת הבחירות שהיא מאפשרת קבלת היתרים (אחרי שכל הקדנציה שלה מנעה זאת), למרות שמדובר במראית עין בלבד?

תגובת העירייה

"אין כל סכסוך בנושא בין העירייה לבין חברת 'יפה נוף' ולא נאמר ליזמים שום דבר שנטען בהודעה אלינו. מאחר ועבודות הצדדים עתידות להתבצע במקביל ובזמנים חופפים, נדרשים היזמים לקיים תיאום ביחס לממשקי העבודה, דרכי גישה וכן מועדי ביצוע התשתיות הנדרשות לחיבורי הבניינים. הליך התיאום מתבצע כמקובל ובאופן שוטף ומתוך מטרה לאפשר ביצוע מוקדם ככל הניתן של השכונה, ואין כל בעיות הידועות לעירייה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully