וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונה חדשה בחיפה יוצאת לדרך: 5,000 דירות ועשרות אלפי תושבים

כעבור שנים רבות בהן פיתוח השכונה התעכב בגלל בעיות בתשתיות: אושרו בקשות ראשונות להיתרים בשכונה החדשה שתוקם במבואות הדרומיים בחיפה. השלב הראשון יכלול הקמת 420 דירות בשני מתחמים

הדמיה - שכונת נאות פרס ב' בחיפה. 3d Design,
הדמיה - שכונת נאות פרס ב' בחיפה/3d Design

"זהו רגע משמח": כעבור שנים רבות שפיתוח השכונה התעכב בגלל בעיות בתשתיות העל שלא קודמו ומנעו קידום היתרי בנייה - ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה אישרה שני מתחמים ראשונים בשכונה החדשה נאות פרס ב', שתקום במבואות הדרומיים בעיר וצפויה להכיל כ-5,000 דירות סך הכול.

מדובר בשני מגרשים, עליהם עתידים להיבנות 210 יחידות דיור חדשות, ובסך הכולל 420 יחידות דיור. בכל אחד מהמגרשים יוקמו שישה מבני מגורים במסגרת מכרז מחיר למשתכן: חמישה מבנים בבנייה רוויה מרקמית בני 8 קומות ומבנה אחד בן 22 קומות.

כמו כן, יכלול כל מבנה 2 קומות של חנייה תת-קרקעית, מרתפים ומחסנים. הדירות שייבנו במבנים אלו יהיו בגדלים של בין 3 חדרים (80 מ"ר) ועד לדירות של 5 (145 מ"ר) ו-6 חדרים (170 מ"ר).

הדמיה - שכונת נאות פרס ב' בחיפה. 3d Design,
הדמיה - שכונת נאות פרס ב' בחיפה/3d Design

שכונת המבואות הדרומיים בחיפה מהווה את אחת מעתודות הבנייה המשמעותיות בעיר ותוכננה כך שתיתן מענה נרחב, הן לתעסוקה ומסחר והן לפנאי. השכונה החדשה תחובר לְדרכי גישה נוחות וּמהירות לצירי תחבורה ראשיים, קווי מטרונית יעברו בשני צדי השכונה, ותושביה יוכלו ליהנות מרשת שבילי אופניים - שתחבר את השכונה למת"ם ולתחנת הרכבת חוף הכרמל.

השכונה תוכננה עם עירוב שימושים וכוללת שדרת מסחר חדשה, נגישה ומודרנית, שתאפשר חיי קהילה ובילוי עשירים ומגוונים ומקרבה לחוף הים ולמרכז העיר. בנוסף, יוקמו בשכונה מבני ציבור, תרבות וחינוך חדשים, תוך שמירה על שטחים ירוקים נרחבים, גני משחקים ופארקים ציבוריים לרווחת המשפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
העיר חיפה. ShutterStock
העיר חיפה/ShutterStock

אריאל וטרמן, מהנדס העיר חיפה: "מדובר בסנוניות הראשונות במסגרת הקמת השכונה החדשה, אשר תכיל מעל ל-5,000 יחידות דיור ושעתידה למשוך אליה אוכלוסיות צעירות ולהגדיל את אוכלוסיית העיר בעשרות אלפי תושבים חדשים. זהו רגע משמח אחרי שנים רבות שפיתוח השכונה התעכב בגלל בעיות ב-"תשתיות העל" שלא קודמו ומנעו קידום היתרי בנייה. בין היתר פתרון הקצה לביוב לא התקדם באופן שנקבע בתכנית, ורק אחרי התערבות של הועדה המחוזית התאפשר לקדם את היתרי הבנייה בשכונה.

"על פי הפתרון שסוכם בוועדה המחוזית שפכי הביוב של השכונה יופנו דרומה למכון הטיהור של ניר עציון - במקום לעבור דרך כל העיר התחתית צפונה ואחר כך סביב ההר דרומה למכון הטיהור שפכים במפרץ חיפה. מתווה זה ישחרר עומסים על הקו הקיים, ימנע מטרדים בנווה דוד ויאפשר התפתחות של התחדשות עירונית בשכונות החוף. יש לקוות שהמדינה אכן תפתח את מכון הטיהור בקצב הנדרש. העירייה מצידה מפתחת את התשתיות הצמודות ולכן ניתן סוף סוף לפתח את השכונה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully