וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הנחה את גולדקנופף: תכנית דיור רחבה תוך שבועיים

המשבר בשוק הדיור עולה לנתניהו מחיר פוליטי? כעבור חודשים של התעלמות מהנושא, ראש הממשלה הנחה את שר הבינוי והשיכון להציג לו תכנית דיור רחבה למאבק במשבר הדיור, הכוללת גם יעדים בתחום התחלות הבנייה

יצחק גולדקנופף, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
נתניהו הנחה את גולדקנופף: תציג תכנית דיור רחבה בתוך שבועיים/ראובן קסטרו

באמת, טוב שנזכר: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להציג לו תכנית דיור רחבה למאבק במשבר הדיור ומציאת פתרונות, בין היתר, עם יעדי ממשלה בתחום התחלות הבנייה, שירדו דרמטית ברבעון הראשון של השנה, בהשפעתה הישירה של הריבית העולה.

האם לאחר התעלמות מוחלטת מהנושא, הבין ראש הממשלה, שבמקרה עומד גם בראש קבינט הדיור, שיוקר המחיה בכלל, והמשבר בשוק הדיור בפרט, עלולים לגרום לו נזק פוליטי? אולי, ובכל זאת, אם זה מה שיביא ליצירת תכנית ממשלתית אמיתית וארוכת טווח, זה לא באמת משנה.

כמו כן, גם גולדקנופף לא חף מביקורת, העומד בראש המשרד האמון על המאבק המתמשך במחירי הדיור - ועד כה, לא קיים דיונים משמעותיים שעסקו במציאת פתרונות כוללים לשוק הדיור, כשההצעות שכן עלו עד כה מתמקדות בעיקר בציבור החרדי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 2 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, עיבוד תמונה
המשבר בשוק הדיור עולה לנתניהו מחיר פוליטי?/עיבוד תמונה, מארק ישראל סלם

נזכיר כי בדיון שנערך בשבוע שעבר אישר קבינט הדיור מספר תכניות מענקים לקבלנים ורוכשי דירות בפריפריה, ביניהן תכנית מענקים על פיה יוגרל מענק של 50 אלף שקל לרוכשי דירות יד שניה במחיר הנמוך מ-600 אלף שקל, ותוכניות נוספות הנוגעות לתכנית דירה בהנחה ומציעות תוספת מענק לזוכי הגרלות דירה בהנחה בפריפריה, וסבסוד נוסף לקבלנים הבונים בפריפריה במסגרת התכנית.

על הדיון הנ"ל שנערך בקבינט הדיור הייתה ביקורת גם במסדרונות הכנסת, כאשר בלטה בהן העובדה שלא הועלו פתרונות אמיתיים למחירי הדיור העולים.

לדברי נתניהו, יש צורך בצעדים משמעותיים וגדולים יותר, ועל כן הנחה כי בעוד כשבועיים תוצג תכנית דיור שלמה עם יעדים, כאמור, גם בתחום התחלות הבנייה.

האם זה יקרה? מה שבטוח, אנחנו נעקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully