וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הגרלות מותאמת חרדים? אלו התכניות שאושרו היום בקבינט הדיור

27.6.2023 / 17:33

הממשלה של כולם? קבינט הדיור התכנס היום לראשונה ואישר בין היתר תכנית מענקים על פיה יוגרל מענק של 50 אלף שקל לרוכשי דירות יד שניה במחיר הנמוך מ-600 אלף שקל. על פי רוב, מדובר בדירות ביישובי פריפריה ובחתך אוכלוסייה רלוונטי בו נמצא חלק גדול מהמגזר החרדי

יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
הממשלה של כולם?/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

הממשלה של כולם? לראשונה מאז הקמת הממשלה, קבינט הדיור, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, התכנס היום (ג') ובין היתר אישר תוכנית מענקים לרכישת דירות יד שנייה במתכונת ההגרלות המוכרת לנו.

התכנית, שתקודם בשלב זה כפיילוט, תיתן מענקים בגובה של 50 אלף שקל לרוכשי דירות יד שניה במחיר הנמוך מ-600 אלף שקל - מה שהופך אותן לדירות אשר על פי רוב נמצאות ביישובים פריפריאליים ספציפיים בהם, בדרך כלל, נמצא חלק גדול מהמגזר החרדי.

עוד בדיון בקבינט הדיור, אושרה תכנית מענקים נוספת, הנוגעת לתכנית דירה בהנחה ובאה על רקע כישלונות המכרזים של רמ"י לאחרונה ביישובי הפריפריה ומתוך מטרה להגדיל את התחלות הבנייה שלפי למ"ס נמצאות בירידה ב-12 החודשים האחרונים.

התכנית מבקשת להגדיל את המענקים לזוכי הגרלות דירה בהנחה בפריפריה ב-10 אלף שקל, לכדי סכום של 50 אלף שקל. בנוסף, התכנית תגדיל את סבסוד עלויות פיתוח התשתיות של הקבלנים שיבנו את הפרויקטים של תוכנית דירה בהנחה מ-50 אלף שקל ל-80 אלף שקל.

בנוסף, בקבינט הוצגו ואושרו יעדי הממשלה לגבי הגדלת היצע הדיור עד סוף 2023, וקבע יעד של 90,000 יחידות דיור לשיווק, יעד של 125 אלף יחידות דיור לתכנון ויעד ביצוע של למעלה מ-61 אלף עסקאות שיווק יחידות דיור, על ידי משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. לצד זאת, דרשו ראש הממשלה והשרים להמשיך בפעילות הסרת החסמים, ובדגש על חסמי תשתיות.

זאב אלקין מגיב על אישור התכנית בקבינט הדיור

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הורדת מחירי הדיור היא יעד מרכזי במלחמה שלנו ביוקר המחייה. אחת המשימות היא לשחרר עשרות אלפי יחידות דיור ברשויות המקומיות שכבר עברו את תהליך התכנון: ראשי העיר אומרים שהם יאשרו את בנייתן רק כשיהיה בידם מימון לתשתיות כמו ביוב, חשמל ומים. במשרד האוצר אומרים שיאשרו תשתיות רק לאחר שתחל הבנייה. לבקשתי, שר האוצר אמר שהוא מוכן להקדים את המימון של התשתיות לראשי ערים, דבר שישחרר מספר גדול של יחידות דיור לשוק".

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "מטרת העל של הקבינט הזה היא לזרז, לפשט, ולקדם תהליכים על מנת לפתור את הבעיה מהשורש ולהתקדם בדרך ליעד שכולנו מכוונים אליו והוא פתרון מצוקת הדיור בישראל, שנמשכת כבר יותר מידי זמן. אנחנו הולכים לבצע בעזרת השם מהפכה בדיור שתלויה בכל משרדי הממשלה. זה בידיים שלנו יחדיו. לטובת כלל אזרחי ישראל".

סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, חיים פייגלין: "ההחלטות החדשות של קבינט הדיור בחלקן הן החלטות חיוביות ובעלות משמעות, אך הן רחוקות מלהספיק. האתגרים של ענף הבנייה והתשתיות גדולים ורובם לא נענו במסגרת על ידי קבינט הדיור. הדור הצעיר הנוכחי יהפוך את ישראל למדינה של 20 מיליון תושבים ונדרש לה עכשיו תכנון שיכלול שתי ערי מטרופולין ענקיות בנגב ובגליל לצד עיבוי יישובי הפריפריה, כך שיהפכו לתחליפים מבוקשים אמיתיים לגוש דן. אנחנו הקבלנים אומרים: תנו לנו את האפשרות לבנות מחוץ לגוש דן ולהכין את ישראל לעתיד. לתכנן 115 אלף דירות עכשיו היא החלטה מנותקת ממציאות קצב גידול האוכלוסייה כאן והתעלמות מצרכי הבנייה האמיתיים של ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully