וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבסורד: "מאות קבלנים ברחבי הארץ עובדים ללא רישיון, חלקם במבני ציבור"

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 18:25

רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון חשף היום נתונים אבסורדיים בועידת הקבלנים באילת, ביניהם הצהיר כי קיימים היום מאות קבלנים הפועלים באופן פיראטי ברחבי הארץ, חלקם במבני ציבור, ללא רישיון ובהיעדר אכיפה

שני פועלים נהרגו מקריסת קיר באתר בנייה באשדוד 08 בפברואר 2022. כבאות והצלה לישראל מחוז דרום, אתר רשמי
אבסורד: "מאות קבלנים ברחבי הארץ עובדים ללא רישיון, חלקם במבני ציבור"/אתר רשמי, כבאות והצלה לישראל מחוז דרום

תופעת קבלני הבנייה שעובדים ללא רישיון מתרחבת ומדאיגה במיוחד: כך, חשף היום (ה') רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי, בפאנל בטיחות שהתקיים בהנחיית עו"ד אלדן דנינו, במסגרת ועידת הקבלנים של התאחדות בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה באילת.

"יש שימוש לרעה ברישיון קבלן", מודה עמית גריידי, "לא פעם מעבירים עבודות לקבלנים לא רשומים כדי לחסוך בעלויות, חלק במבני ציבור, מדובר במצב אבסורדי".

לדברי גריידי, יש צורך בלא מעט שינויים בתחום. זאת, בהמשך לנייר עמדה שפרסם בנושא בתחילת החודש, במסגרתו הביא לידיעת ציבור הקבלנים כי הוא נכנס לאכיפה אקטיבית בנושא.

"עלינו מהגנה להתקפה בנושא הבטיחות"

עוד, כחלק מנייר העמדה שפרסם גריידי, נקבע כי קבלנים שלא יעמדו בסטנדרטים הבטיחותיים שהוצבו על ידי הרשם, כלומר יערכו תוכניות אכיפה, ביקורות בטיחות, תוכניות בטיחות וכיוצ"ב, יוטלו עליהם סנקציות של ממש, עד כדי כך שיכול לפגוע ברישיונם הקבלני, שהוא מטה לחמם ופרנסתם על כל המשתמע מכך.

עו"ד אלדן דנינו, מומחה לבטיחות ותאונות עבודה בענף הבניה והתשתיות, אמר בנושא הבטיחות כי: על ציבור הקבלנים וחברות הבניה, להשכיל ולהבין כי כללי המשחק השתנו, ועליהם לצמצם את הפערים בנושאי הבטיחות".

אילוסטרציה. ShutterStock
משמר לאומי חדש לטיפול בתופעת הפרוטקשן?/ShutterStock

נושא הפרוטקשן באתרי הבנייה ממשיך להעסיק את הקבלנים גם היום, לאחר שבאירוע הפתיחה של הועידה הלאומית לבנייה ותשתיות באילת, שהתקיים אתמול (ד'), הנושא דובר בהרחבה, כשטענו הקבלנים כי אין אתר היום ללא פרוטקשן.

ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז דרום במשטרה, אמר בנושא שמפתחים מודל למלשינון אנונימי לקבלנים שישמור עליהם. ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, טען כי יהיו מגעים עם בן גביר להעברת הטיפול בפרוטקשן למשמר הלאומי החדש.

בנושא הזה אמר אתמול צביקה דוד, סגן נשיא ההתאחדות ויו"ר אגף תשתיות: "המדינה גם חייבת לחסל בפעולה מיידית את הפשיעה הכלכלית. ארגוני פשע כבר לא מסתפקים בפרוטקשן, אלא משתלטים על חוזי בנייה של המדינה. הממשלה הנוכחית הבטיחה הבטחת בחירות בעניין הזה. אני בא מהשטח, אני אומר לכם - איבדנו שליטה לגמרי. שרים יקרים תתעוררו. אתם תשאירו לנו מדינה אחרת - שחלק לא קטן ממנה לא בשליטתנו".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully