וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בתאונות העבודה עולה דרגה: עבירות בטיחות יובילו לשלילת רישיון קבלן

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 11:53

לאור ריבוי תאונות העבודה הקטלניות בישראל: נייר עמדה מחייב שהפיץ רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון מורה על שלילת רישיון הקבלן מחברות בנייה וקבלנים אשר ימצאו עבירות בטיחות באתרי הבניה שלהם

פועל בן 20 נהרג מנפילה מגובה של כ-8 קומות באתר באשקלון. 26 בפברואר 2023. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
המאבק בתאונות העבודה עולה דרגה: עבירות בטיחות יובילו לשלילת רישיון קבלן/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

במסגרת המאבק לצמצום תאונות העבודה באתרי הבנייה: בימים האחרונים התפרסם על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי, מסמך מחייב הקובע כי חברות בניה וקבלנים שיעברו עבירות בטיחות - יספגו שלילת רישיון קבלן.

זאת, בהתאם לחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, וכן תקנה 2 לתקנות רישום קבלנים, המאפשרים לרשם הקבלנים לנקוט באמצעי משמעת שונים כנגד חברות הבניה הקבלניות, כאשר בין היתר, מאפשרים אף להביא לביטול רישומו של קבלן בפנקס הקבלנים, וכן להתלות את רישיון הקבלן בשל עבירות בטיחות

אתר בנייה. ShutterStock
אילוסטרציה: אתר בנייה/ShutterStock

בנייר העמדה נקבע כי מעבר לחובה של חברות הבניה והקבלנים לשמור מכל משמר על הבטיחות באתרי הבניה שבהם הם פועלים, הרי שמוטלת עליהם אף החובה להנחיל אמצעי בטיחות בחברה וליישם את אלו, כגון: קיום ארגון בטיחותי של אתר, תכנית אכיפה בנושא הבטיחות, סקר הנהלה תקופתי אודות מצב הבטיחות בחברה, תיעוד לפעילות בטיחות וכן לפעולות מתקנות וכו'.

כמו כן, קובע רשם הקבלנים, באופן חד משמעי, כי קבלן שיפר את הוראות הבטיחות באתרי הבניה שברשותו, יוזמן לשימוע בפני הוועדה המייעצת של משרד הבינוי והשיכון, וכן במסגרת השימוע, הקבלן יידרש להוכיח, להנחת דעתם של רשם הקבלנים והוועדה המייעצת, כי הוא מפעיל את אמצעי הבטיחות באופן הולם ואקטיבי. אם לא יעשה כן, רישיון הקבלן שלו, כאמור, יישלל לאלתר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"מדובר בהחלטה פופוליסטית"

עו"ד אלדן דנינו, מומחה לבטיחות ותאונות עבודה בענף הבניה והתשתיות, טוען כי לא זו הדרך לצמצם את התאונות באתרי הבנייה: "כמי שמייצג חברות בניה וקבלנים בפני הוועדה המייעצת במשרד השיכון בהפרות הוראות הבטיחות, נראה לצערי, כי גם רשם הקבלנים נותן ידו להחלטות פופוליסטיות, שחוץ מכותרות באמצעי התקשורת, לא משיגות דבר, ודאי שלא מביאות לשיפור הבטיחות בענף".

"על כלל הרשויות, כולל רשם הקבלנים, להשכיל ולהבין, כי הקבלנים הינם בוני הארץ, אנשי חוק, המקיימים והשומרים על חוקי המדינה וכך גם על חוקי הבטיחות. לעניות דעתי, בכדי להביא להפחתת תאונות העבודה ולשמירה על הבטיחות בענף, יש ליצור מתווה של שיתוף פעולה מצד רשויות האכיפה יחד עם חברות הבניה והקבלנים, שיהיה בו בכדי להנחיל תרבות בטיחות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully