וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספין או הזדמנות? מאות אלפי שקלים עבור בעלות על הדירה בירושלים

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 12:52

פרשת אדמות הפטריארכיה בירושלים נמשכת: גארי ברנט, איש העסקים שרכש את האדמות ב-750 מיליון שקל, מציע לדיירים לשלם מאות אלפי שקלים עבור בעלות מלאה על דירתם. הדיירים, מנגד: "מדובר בספין. לא הוצע לנו דבר"

שכונת טלביה בירושלים. ג'יני, טס שפלן,
שכונת טלביה בירושלים/ג'יני, טס שפלן

פרשת אדמות הפטריארכיה היוונית בירושלים ממשיכה לעשות כותרות כבר למעלה מ-20 שנים, גם כ-5 חודשים לאחר שחשבנו שהסתיימה עקב רכישת האדמות על ידי איש העסקים היהודי-אמריקאי, גארי ברנט, בעל השליטה בחברת הנדל"ן אקסטל, מחברת ניות תמורת 750 מיליון שקל.

עם זאת, הסאגה ממשיכה, ואמש (א') מציע גרנט לבעלי הדירות על הקרקע המדוברת במרכז ירושלים לשלם מאות אלפי שקלים - ולהפוך לבעלים המלאים של הדירות שברשותם.

לדבריו של בנט, מדובר בעסקה הוגנת, מחירי הדירות בשטח ירדו ב-40% בגלל חוסר הוודאות לגבי הבעלות על הקרקע, ועל כן מדובר בסכום הגיוני ונמוך באופן משמעותי משווי הדירות, בזמן שהדיירים יזכו לוודאות מוחלטת שתעלה את ערך הנכסים שלהם.

רחוב עזה במבט לכיוון דרום, סמוך לבית אגיון (בית ראש הממשלה). איתן ג'יי טל, ויקיפדיה, אתר רשמי
רחוב עזה בשכונת רחביה בירושלים/אתר רשמי, איתן ג'יי טל, ויקיפדיה

האדמות המדוברות היו שייכות לפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית ונמצאות במרכז ירושלים, בעיקר בשכונות טלביה וניות. הן מוחכרות כיום לקק"ל, שהחכירה גם היא את הקרקע לבעלים של הדירות שנבנו באזור.

כאמור, קבוצת ברנט שילמה עבור הקרקעות 750 מיליון שקל - מחיר הנחשב לנמוך יחסית עבור שטח של מאות דונמים שעליו בנויות כ-1,000 יחידות דיור, בתי מלון, שטחים מסחריים ויותר מתריסר מגרשים לפיתוח. הסיבה למחיר הנמוך היא העובדה שהקרקעות מוחכרות ואינן ניתנות לשימוש מסחרי עד 2051.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תושבי השכונה: לא קיבלנו הצעה, מדובר בספין

מנגד, בעלי הדירות ממשיכים במאבקם וטוענים: "זה ספין, ברנט למד על ההפגנה של התושבים ומנסה לנטרל אותה. אף תושב לא קיבל הצעה ואף אחד לא יודע מה הם תנאיה".

מחר, (יום ג', 30/05) מתכננים תושבי השכונה למחות, לדבריהם, "על הכוונה לגרשם בשנים הקרובות מבתיהם ע"י קבלנים שביצעו ספסור בקרקעות וזאת ללא התערבות המדינה".

לטענתם, "תושבי השכונות הפכו בני ערובה בבתיהם זאת לאחר שלחכירת הקרקע של התושבים נותרו תקופות קצרות יחסית של מס שנים והקבלנים אשר רכשו את הקרקעות מאיימים לא לחדש אותם אם התושבים לא ישלמו סכומי עתק".

שאריות השלג בשכונת רחביה בירושלים, 11 ינואר 2013. טלי מאייר
"קנית את חייהם של אלפי תושבי ירושלים"/טלי מאייר

נזכיר, כי בעלי הדירות בשכונות טלביה וניות, שחווים את המאבק על בשריהם, שלחו מכתב נוקב לגארי ברנט, מיד עם ההודעה על רכישתו את הקרקע. בפנייה הנרגשת, כתבו התושבים: "חלקנו משפחות צעירות עם ילדים ששילמו ממיטב כספן לרכוש את ביתם, חלקנו קשישים שהתגוררו רוב חייהם בבתים אלה, חלקנו ניצולי שואה, רוצים לומר לך באופן שאינו משתמע לשתי פנים שלא נזוז מביתנו ונעמוד על זכותנו להמשיך ולגור בהם... לא קנית נדל"ן, קנית את חייהם של אלפי תושבי ירושלים - ואנו לא מטבע עובר לסוחר... אם נאלץ אנחנו נדע לצאת למאבק נחוש, עד שייעשה צדק".

מטה המאבק של התושבים בשכונה טוען כי לא יעצור את המאבק עד שהממשלה תתערב, כפי שצריך, לטענתה, לקרות: "הממשלה לא יכולה לאפשר לכל ברון קרקעות לעשות כרצונו בלי להגן על התושבים. אנו מבקשים לאשר טיוטת חוק אשר הוגשה לכנסת ומעגנת ומגינה על התושבים מפני דרישות הקבלנים. הצעת חוק זו היא בדומה להצעות חוק דומות שכבר הועברו באירופה ובארה"ב. הצעת החוק שהוגשה לכנסת, הוגשה בדומה לחוק חכירת קרקעות בבריטניה שעודכן לאחרונה, והיא הושלמה בהתייעצות ישירה עם מנהלי מפתח במשרד המשפטים בבריטניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully