וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא קנית נדל"ן, קנית את חייהם של אלפי תושבי ירושלים"

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 18:02

המאבק על הבית: תושבי השכונות בירושלים בפניה מרגשת ונוקבת לגארי ברנט, איש העסקים היהודי-אמריקאי שרכש את קרקעות הפטריארכיה היוונית בעיר לפני כשבוע, "אם נאלץ נדע לצאת למאבק נחוש, עד שייעשה צדק"

רחוב עזה במבט לכיוון דרום, סמוך לבית אגיון (בית ראש הממשלה). איתן ג'יי טל, ויקיפדיה, אתר רשמי
רחוב עזה במבט לכיוון דרום, סמוך לבית אגיון (בית ראש הממשלה)/אתר רשמי, איתן ג'יי טל, ויקיפדיה

תושבי השכונות רחביה, טלביה וניות, פנו ביום חמישי האחרון (19.1.23) במכתב נוקב למר גארי בראנט, איש העסקים היהודי-אמריקאי אשר עומד מאחורי רכישת הקרקעות במרכז ירושלים עליהם הם מתגוררים.

נזכיר, כי לפני מפחות משבוע פורסם בוואלה נדל"ן על רכישת אדמת הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית במרכז ירושלים על ידי איש העסקים היהודי-אמריקאי, גארי ברנט, מחברת פיתוח הנדל"ן האמריקאית אקסטל, עבור 750 מיליון שקל - כאשר הקרקע כוללת כיום כ-1,000 יחידות דיור, בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים ויותר מתריסר מגרשים לפיתוח.

בפנייה הנרגשת, כותבים התושבים: "חלקנו משפחות צעירות עם ילדים ששילמו ממיטב כספן לרכוש את ביתם, חלקנו קשישים שהתגוררו רוב חייהם בבתים אלה, חלקנו ניצולי שואה, רוצים לומר לך באופן שאינו משתמע לשתי פנים שלא נזוז מביתנו ונעמוד על זכותנו להמשיך ולגור בהם... לא קנית נדל"ן, קנית את חייהם של אלפי תושבי ירושלים - ואנו לא מטבע עובר לסוחר... אם נאלץ אנחנו נדע לצאת למאבק נחוש, עד שייעשה צדק".

בסוף הכתבה: המכתב המלא והמקורי שנשלח לגארי ברנט

"נתייחס לדיירים בירושלים בכבוד והגינות"

גארי ברנט הוא איש נדל"ן אמריקאי-יהודי, נשיא ומייסד חברת אקסטל פיתוח, וכן הבעלים של אקסטל בע"מ, שהנפיקה אג"ח בבורסה הישראלית במהלך 8 השנים האחרונות.

עת החתימה על הסכם הרכישה, אמר ברנט את הדברים הבאים: "אני נרגש להכריז על עסקה גדולה במרכזה של אחת הערים החשובות בעולם. זהו מצב שבו כולם מרוויחים: מדינת ישראל, העיר ירושלים, התושבים ואקסטל. יש לנו מוניטין רב עם פרויקטים מסובכים בארה"ב, ובכלל זה פרויקט Belnord במנהטן, שכלל דיירים במצבים מורכבים. אנחנו הולכים להתייחס לדיירים בירושלים באותם כבוד והגינות כפי שאנחנו עושים בכל הפרויקטים שלנו. הפרויקט יחזק את הקשרים של אקסטל עם השוק הישראלי ויאיץ את הפיתוח של מרכז ירושלים".

כעת, נותר לראות כיצד יגיב ברנט למכתב התושבים.

המכתב המלא והמקורי שנשלח לגארי ברנט

הנדון: מכתב פתוח מתושבי רחביה טלביה וניות

התבשרנו מהעיתונות שרכשת את הקרקעות עליהן נמצאים ביתנו.
אנו תושבי רחביה טלביה וניות, חלקנו משפחות צעירות עם ילדים ששילמו ממיטב כספן לרכוש את ביתם, חלקנו קשישים שהתגוררו רוב חייהם בבתים אלה, חלקנו ניצולי שואה, רוצים לומר לך באופן שאינו משתמע לשתי פנים שלא נזוז מבתינו ונעמוד על זכותנו להמשיך ולגור בהם.
בישראל חכירה לדורות משמעותה - לדורות. מעולם לא עלה על דעתנו שמאן דהו ירכוש את הקרקע עליה נמצאים הבתים שבנינו ובהם גידלנו את ילדינו ויוכל לעשות ככל העולה על רוחו.
לא קנית נדל"ן, קנית את חייהם של אלפי תושבי ירושלים - ואנו לא מטבע עובר לסוחר.

אנו קוראים לך לבדוק את הנושא בכובד ראש ולהגיע להסכם מיידי עם הקרן הקיימת לישראל על הארכת תקופת החכירה של הקרקע. אנו מאמינים שברגע שתבין את מהות העניין תבין גם את עמדתנו, ואת כך שאנחנו נלחמים על בתינו. פנינו לשלום והסדרה ומציאת פתרון, אך לעולם לא נוותר על זכויותינו.

אם נאלץ אנחנו נדע לצאת למאבק נחוש, עד שייעשה צדק.


בברכה,
המטה להצלת החוכרים בישראל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המכתב המקורי בתרגום לעברית. המטה להצלת החוכרים בישראל,
המכתב המקורי בתרגום לעברית/המטה להצלת החוכרים בישראל
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully