וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בממשלה הקודמת פעלו במזיד לפגוע בדיור לאוכלוסייה החרדית"

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 13:35

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מגיב לדו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול והציג כי הממשלה לא עומדת ביעדים שהציבה בבנייה בכלל ובבנייה למגזר החרדי בפרט. עוד, אומר השר: "אציג בקרוב תכנית דיור מקיפה"

דו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול (ג') עסק רבות בתחום הדיור, כשהוא מצביע על אי עמידה משמעותי ביעדי הממשלה וגופיה בתחום הבנייה והתכנון.

לפי הדו"ח, קיים מחסור עצום ביחידות דיור למגורים בישראל, בזמן שהביקוש הולך וגדל. בנוסף, דו"ח מבקר המדינה מציב זרקור גם על הפערים האדירים בתחום הבנייה לאוכלוסייה החרדית בפרט.

דו"ח המבקר מראה כי המגזר החרדי סובל ממצוקת דיור חריפה כבר שנים, שממשיכה להחריף בשנים האחרונות עקב אוזלת היד של הממשלה וגופיה כבר עשרות שנים בכל הקשור לתכנון ובנייה למגזר החרדי - כאשר קצב הריבוי המואץ בחברה החרדית, העומד על 4% בשנה, לא מסייע.

יצחק גולדקנופף, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף/ראובן קסטרו

לזאת, מגיב שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, "המבקר מוכיח כי לצערי, בממשלה הקודמת פעלו במזיד לפגוע בכל הקשור לדיור עבור האוכלוסייה החרדית. מיום כניסתי לתפקיד, אני פועל ללא לאות לקדם תכנון ושיווק קרקעות גם לציבור החרדי בהיקף שייתן מענה לצרכי הדיור שלו, זה בא לידי ביטוי במכרז לשיווק של 5,300 יח"ד דיור בקרית גת לפני כשבועיים, ושכונות חדשות בנוף הגליל ובביתר עילית, לצד הקמת היישוב החדש יתיר - כל זאת בארבעה חודשים בלבד".

"בנוסף, במשרד השיכון עמלים בימים אלה על הכנת תכנית אסטרטגית חדשה לאוכלוסייה החרדית במטרה לעבות ערים חרדיות קיימות לצד הקמת שכונות ייעודיות בערים הטרוגניות. במקביל נבחנת אפשרות בימים אלה להקמת עיר חרדית חדשה, מלבד כסיף המיועדת אף היא למגזר החרדי. המטרה שלשמה נכנסתי למשרד השיכון, היא להוציא את הזוגות הצעירים מהחניונים והמרתפים לדיור ראוי ובר השגה למגזר החרדי ולכלל אזרחי ישראל".

"בכל הקשור לשיווק קרקעות למגורים", ממשיך גולדקנופף, "בשנתיים האחרונות מספר יחידות הדיור ששווקו היה מעל ליעד השנתי ומטרתי המוצהרת היא להגדיל עוד את ההיצע בשנים הקרובות. בשבועות הקרובים אציג תכנית דיור מקיפה, עליה עמלנו יחד עם הדרגים המקצועיים במשרד השיכון במטרה להביא לכך שזוגות צעירים, ללא הבדלי דת, גזע ומין יוכלו לרכוש דירה ראויה במחיר סביר ולשם כך נדרש שת"פ של כלל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully