וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס מאמינה באאורה: חתמה על הסכם שותפות בפרויקטים של החברה

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 10:26

ההסכם מבטא הבעת אמון של חברת הביטוח בחברת אאורה שנכנסת להשקעה בארבעה פרויקטים של החברה בהיקף כולל של כ-600 מיליון שקל. ההסכם משקף גם את הלך הרוח העסקי הרווח בענף הנדל"ן בסביבת ריבית גואה ומכאן הכנסת שותפים חדשים

מנכ"ל אאורה יעקב אטרקצ'י. צילום: רובי קסטרו, אתר רשמי
יעקב אטרקצ'י. מצפה לשנה חזקה/אתר רשמי, צילום: רובי קסטרו

חברת אאורה השקעות העוסקת בייזום בניה למגורים בישראל ותכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית, מדווחת על הסכם השקעה אסטרטגי עם חברת הביטוח 'הפניקס'.

במסגרת ההסכם, 'הפניקס' תעמיד התחייבות הונית להשקעה בפרויקטים בהיקף של עד 350 מיליון שקל אשר נועדו להעמדת ההון העצמי ב-4 פרויקטים של אאורה בשיעור של 65% (בכל אחד מהפרויקטים). תמורת התחייבות זו, זכאית הפניקס ל-30% מרווחי כל אחד מהפרויקטים לאחר החזרת ההון העצמי של הפניקס ואאורה שהושקע בפרויקטים, כשיתרת 70% מהרווחים נשארים לטובת אאורה.

להערכת אאורה, בשני פרויקטים שהחברה כבר העמידה את ההון העצמי, בחודש הקרוב יוזרמו לקופת החברה כ-130 מיליון שקל לצורך העמדת חלקה של הפניקס בהון העצמי בהתאם להסכם. כמו כן, בשני פרויקטים נוספים שצפויים להבשיל באמצע שנת 2024, הפניקס צפויה להשקיע, על-פי הערכות החברה, כ-220 מיליון שקל נוספים.

בנוסף תקבל הפניקס זכות קדימה להעמיד מסגרת התחייבות הונית בפרויקט חמישי נוסף, ככל שיתקיימו תנאים מסוימים בקשר להבשלת פרויקט זה (שצפויה עד סוף שנת 2024), וזאת בתנאים דומים. בגין הפרויקט החמישי, הפניקס צפויה להעמיד מסגרת של כ-250 מיליון שקל נוספים, כך שבמימוש מלא ההסכם תעמיד הפניקס לאאורה סך של 600 מיליון שקל הון עצמי בפרויקטים.

"הבעת אמון ופתרון לסביבת ריבית עולה"

חברת 'אאורה מחדשים את ישראל', היא מהחברות הגדולות בענף הנדל"ן בישראל, והחברה המובילה בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. אאורה הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה במדד ת"א 90.
החברה מחזיקה בכ-90 פרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי הארץ עם כ-40,000 יחידות דיור. החברה מדורגת במקום הראשון בתחום ההתחדשות העירונית באתר מדלן, דירוג סיטי סקוור של קבוצת הארץ, ומקום ראשון בתחום הפינוי בינוי של מדד דן אנד ברדסטריט.

ההסכם מבטא הבעת אמון של חברת הביטוח בחברה, בפעילות העסקית ובהנהלה. לצד זאת, לאחר העלאה תשיעית בשיעור הריבית עד שהגיעה לשיעור של 4.5%, נראה כי חברות הנדל"ן פועלות באופן יצירתי כדי לגייס הון, בין היתר באמצעות הכנסת שותפות חדשות לפרויקטי הנדל"ן שלהן.

מהודעת החברה נמסר כי, "ההסכם מבטיח לה חוסן כלכלי, איתנות וגמישות פיננסית, האצת פעילות הבנייה והשיווק תוך הקטנת מינוף, הפחתת עלויות מימון והקטנת הצורך בגיוס חוב לפעילות ומספק יתרונות בולטים לחברה נוכח סביבת הריבית ותנאי המאקרו. חברת אאורה צופה כי ההסכם ומימושו יסייעו לה בקידום והרחבת פעילותה תוך שיפור היחסים הפיננסיים וחיזוק איתנותה הפיננסית של החברה וכן יקטינו את היקף גיוס החוב הנדרש לצרכי פעילותה".

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים באאורה מסר בתגובה כי, "בשנתיים האחרונות הגדלנו משמעותית את היקפי הפעילות והצגנו בשנת 2022 תוצאות שיא - כעת, עם ההשקעה של הפניקס בפרויקטים שלנו נאיץ את התוכניות העסקיות, ללא צורך בהעמדת הון עצמי או גיוס חוב בסביבת הריבית הנוכחית. על רקע מהלך זה ולצד הבנייה והשיווק המתקדמים במספר רב של פרויקטים אנו מצפים לשנה חזקה נוספת".

את אאורה ייצגו עוה"ד אסף אנגלרד וגלעד גוני ממשרד אנגלרד ושות' ואת הפניקס ייצגה עו"ד לימור חודיר ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

השותפים החדשים

כפי שכבר דיווחנו, חברות הנדל"ן בישראל נמצאות בטלטלה משמעותית. הריבית במשק עולה, המחירים במגמת התייצבות עם חשש או ציפייה לירידה, וחברות הנדל"ן, שמינפו את עצמן בשנים האחרונות בהיקפי מימון חסרי תקדים, נאנקות תחת המצב ומתחילות להגיב.

כך למשל, בעלי מועדון הכדורגל מכבי חיפה, איש העסקים יעקב שחר ויורשי שותפו העסקי לשעבר ישראל קז, הודיעו בשבוע שעבר כי יהיו בין בעלי השליטה בחברת ההתחדשות העירונית בית וגג. קודם לכן דווח כי חברת הנדל"ן ICR, חברת בת של ישראל קנדה, מממשת את פרויקט המגורים ברמת השרון בכחצי מיליארד שקל; בצעד דומה נוקטת גם חברת הנדל"ן, חנן מור, שמציעה למכירה שלושה נכסים בחריש בשווי כולל של כחצי מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully