וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימן לו חיכינו? חברות הנדל"ן מתחילות לממש נכסים

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 13:11

חברות הנדל"ן מבינות משהו? הריבית במשק עולה, המחירים במגמת התייצבות עם חשש או ציפייה לירידה, וחברות הנדל"ן בישראל, שמינפו עצמן בשנים האחרונות בהיקפי מימון חסרי תקדים, מתחילות להגיב

חברות הנדל"ן בישראל נמצאות בטלטלה משמעותית. הריבית במשק עולה, המחירים במגמת התייצבות עם חשש או ציפייה לירידה, וחברות הנדל"ן, שמינפו את עצמן בשנים האחרונות בהיקפי מימון חסרי תקדים, נאנקות תחת המצב ומתחילות להגיב.

כך, חברת הנדל"ן ICR הודיעה השבוע כי היא מממשת את פרויקט המגורים ברמת השרון בכחצי מיליארד שקל; בצעד דומה נוקטת גם חברת הנדל"ן, חנן מור, שמציעה למכירה שלושה נכסים בחריש בשווי כולל של כחצי מיליארד שקל.

בניין בעיר תל אביב. ShutterStock
אילוסטרציה: הסימן לו חיכינו? חברות הנדל"ן מתחילות לממש נכסים/ShutterStock

חברת הנדל"ן ICR, חברת בת של ישראל קנדה, דיווחה כי היא מכניסה שותף בפרויקט ברמת השרון. מדובר בפרויקט לבנייה של כ-827 דירות, שטחי מסחר ומשרדים, אותו רכשה ביולי 2021 במכרז של רשות מקרקעי ישראל בכ-1.9 מיליארד שקל, מה שמשקף עלות של כ-2.24 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור, מחיר שנחשב "שיא" באותם ימים.

ההצעה למחיר הגבוה נשענה בין היתר על הריביות האפסיות שהוצעו באותה תקופה. היום, כשהריבית בעלייה, והמחירים במגמת התייצבות, חברות הנדל"ן מבינות כי הן יתקשו למכור דירות במחירים כפי שציפתה בתחילה.

הפרויקט כולל שני שלבים, כאשר ההסכם שהגיעה ICR עם השותף, חברת הקבלן, קלוד נחמיאס, חל רק בשלב הראשון בו ייבנו 410 דירות. כמו-כן קלוד נחמיאס יקבל עוד את הפעילות הקבלנית של בניית הדירות בפועל.

חריש. צילום - מור שקיפי לאטי, אתר רשמי
העיר חריש/אתר רשמי, צילום - מור שקיפי לאטי

בנוסף, בשבוע האחרון פורסם כי חברת הנדל"ן חנן מור מציעה לחברות נדל"ן לרכוש ממנה שלושה נכסים מניבים בעיר חריש בכחצי כמיליארד שקל. הנכס הראשון הוא קניון MORE בכניסה לעיר, בהיקף של כ-14,000 מ"ר בנוי. שוכרי העוגן במתחם הם שופרסל, פוקס, בנק הפועלים וסופר פארם ושוויו הנכס מדיווחי החברה לבורסה, עומד על 180 מיליון שקל.

מרכז מסחרי נוסף שמציעה החברה הוא המרכז המסחרי MORE 1 שנמצא בסמוך לכביש 6. המרכז משתרע על כ-13,000 מ"ר בנוי והוא כולל משרדים ומסחר. שוכרי העוגן הם קופות החולים כללית ומכבי, סופר פארם ורשת ויקטורי. שווי הנכס עומד על כ-166 מיליון שקל. הנכס השלישי הוא קרקע בשטח של כ-5 דונם עליה תב"ע המאפשרת בנייה בהיקף של כ-18,000 מ"ר למשרדים ומסחר. שווי הקרקע עומד על 75 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully